Na povrch moře proudí metan poškozující klima

Klimatická krize způsobuje hrozivé oteplování moří a účinky jsou zvláště fatální v Arktidě. Výzkumná cesta ruského plavidla Akademik Keldyš se vrátila z expedice se znepokojivými údaji. Mezinárodní výzkumný tým dokumentovali v Moři Laptěvů a v Behringově moři množství bublin, které se zvedly z hloubky 350 metrů na ploše 150 krát 10 km. Bubliny sestávají z hydrátu metanu, který se ukládá ve zmrzlém ledu. Geologové odhadují, že na celém světě je až dvanáct bilionů tun hydrátu metanu. Bylo by v něm vázáno více než dvakrát tolik uhlíku než ve všech zásobách ropy, zemního plynu a ...

projít na článek

Zlepšená metoda akumulace – výroba metanu při nízkých teplotách

 Vědci z tokijské univerzity Waseda vyvinuli novou metodu přeměny oxidu uhličitého na metan v elektrickém poli při nízké teplotě. Metan je důležitý plyn, který lze použít k výrobě tepla a elektřiny, a metoda se využívá k tomu, aby pomohla omezit pou

projít na článek

Vliv letecké dopravy na klima

 Nová studie zveřejněná Evropskou komisí se týká skutečných dopadů emisí mimo CO2 z letectví, poškozujících klima. Komise předložila konkrétní údaje o drasticky podceňovaných škodách na klimatu způsobených celkovými emisemi z letectví. Letecký p

projít na článek

Metan mnohem škodlivější

Původně se uvádělo, že metan má za prvních 100 let 21-25 krát vyšší skleníkový jev ve srovnání s oxidem uhličitým, na nějž se postupně oxiduje. Současná měření odhadují jeho vliv v prvních 20 letech na 84-87 vyšší než oxid uhličitý a 34-36 krát vyšší běh

projít na článek

Unikající metan z plynovodů

Nedávné výsledky výzkumu v oblasti klimatu naznačují, že emise skleníkových plynů z výroby plynu jsou výrazně vyšší, než se dříve myslelo. Nové metody, jako je měření v prostoru nad infrastrukturou na zemní plyn, ukázaly, že se uvolňuje mnohem více met

projít na článek

Greenpeace: Spotřeba ropy v dopravě by měla klesat desetkrát rychleji než dosud

 Pokud bude v Německu spotřeba ropy v silniční dopravě  nadále klesat tak pomalu jako od roku 2000, zdroj energie poškozující klima ze silnic nezmizí dříve než v roce 2120. Ukazuje to analýza „Oil in the Fire“, kterou zveřejnil Greenpeace. Aby b

projít na článek