Ať už s biddingem na srovnávačích zboží začínáte, nebo si jen potřebujete osvěžit možnosti bidovacích strategií, připravili jsme shrnutí těch nejpoužívanějších. V kostce se dozvíte, na které produkty se stojí zaměřit a naopak, které se nevyplatí bidovat. Níže uvedené bidovací strategie uplatníte především pokud používáte některý z automatických bidovacích nástrojů. Ty totiž umožňují automatický přepočet CPC (cen prokliků ze srovnávače do e-shopu), pokročilou segmentaci produktů a možnost nastavení různých bidovacích strategií na základě skladové dostupnosti, cenové konkurenceschopnosti, aktuální pozice na srovnávači dle ceny, dosavadního výkonu produktu na Heurece či Zboží.cz a dalších parametrů, které se u vašich nabídek i nabídek vaší konkurence v průběhu dne mění. Kterým produktům se při bidování vyhnout? Levné produkty Pokud na srovnávačích zboží nabízíte produkty levněji než většina vaší konkurence, tak se automaticky zobrazují na vyšších příčkách v nabídkách seřazených podle nejnižších cen. V mnoha případech nemusíte tyto produkty bidovat, protože přirozeně dokážou generovat bezesporný obrat. Nicméně doporučujeme vyzkoušet bidding i na tyto produkty a na základě výsledků se rozhodnout, zdali je efektivnější ve srovnání s inzercí bez biddingu. Drahé a nekonkurenceschopné produkty Pokud vaše konkurence nabízí produkty značně levněji a u svých produktů ani nenabízíte něco jedinečného (zajímavý dárek k produktu, nadstandardní servis apod.), pravděpodobnost prodeje vašeho produktu se výrazně snižuje, protože vaše nabídka není v záplavě těch ostatních konkurenceschopná. Takové nabídky doporučujeme nebidovat. Zaměřte se na konkurenceschopné produkty ze svého sortimentu. Taktiky pro efektivní bidding Bidding podle PNO Co je to PNO? PNO neboli podíl nákladů na obratu reflektuje výkonnost inzerce. Vyjadřuje podíl mezi celkovými náklady a výši dosaženého obratu v procentech. Pro efektivní správu inzerce je důležité, abyste byli obeznámení se svými maržemi. A na základě nich sestavili maximální PNO pro jednotlivé produkty nebo segmenty produktů. Tímto způsobem budete mít možnost lépe řídit, zda je výhodné zvýšit podporu daného produktu prostřednictvím biddingu nebo jeho bidování omezit či dokonce zastavit. Pokud k biddingu používáte automatický bidovací nástroj, což doporučujeme, neefektivní produkty za vás z biddingu vyřadí na základě dosahovaného PNO sám bidovací nástroj. Produkty, kterým se dle statistik v biddingu daří, nástroj naopak udržuje bidované po maximum času, kdy se to vyplácí. Bidding dle dostupnosti Pro produkty skladem a ty, které jsou dostupné například do 3 dnů, můžete zvolit odlišné bidovací strategie. Z našich zkušeností doporučujeme nebidovat položky s delší dobou dostupností, než je pro ně na trhu typické a u nichž jste s dostupností hůře než vaše konkurence. Například u nábytku jsou dodací lhůty běžně v řádech týdnů a je to v pořádku, u spotřebního zboží bývá dostupnost delší než 3 dny podnětem k vypnutí biddingu, pakliže mají stejný produkt desítky dalších e-shopů skladem. Nabízíte produkty, které jsou nedostupné nebo hůře dostupné? Na takové produkty mohou lidé klikat a utrácet váš kredit na inzerci, ale nakoupí je jinde. V tomto případě radíme produkty vůbec do srovnávačů nenahrávat. Bidding produktu na 3. a 4. pozici Ceny prokliků na 3. a 4. bidované pozici jsou ve srovnání s prvními dvěmi bidovanými pozicemi o poznání levnější. Proto doporučujeme nejdříve vyzkoušet cílení biddingu na nižší pozice (3. a 4. bidovaná pozice) a po zhodnocení úspěšnosti se můžete pustit do vyšších vod. Bidding bez ohledu na náklady Existují situace, jako je například výprodej skladu, kdy se e-shopaři rozhodnou bidovat produkty po určitou dobu bez ohledu na jejich rentabilitu. Na tyto produkty lze využít strategii, ve které bidovací algoritmus za každou cenu udržuje produkty na bidovaných pozicích. Při volbě této strategie je potřeba myslet na to, že výše CPC může dosahovat i stovek korun. Rada na závěr: Kombinacím se meze kladou Často se setkáváme s tím, že vidíme více kombinací z výše uvedených strategií. Na začátku nastavování bidovací strategie byste se měli vyvarovat složitému překombinování strategií. Snažit se hned ze startu o složité kombinace mnohdy nefunguje a může vést k “udušení inzerce”, kdy bidovacímu nástroji nedáte dostatek prostoru k automatické optimalizaci biddingu. Proto je vhodnější zvolit si 3-4 základní strategie pro konkrétní segmenty produktů a nechat bidovacímu nástroji prostor, aby nasbíral data a ukázal své schopnosti. Jedná se o strategie jako: tyto produkty bidovat nechci, tyto produkty chci bidovat za určité PNO a další. Jakmile si projdete prvotním nastavením, doporučujeme kontrolovat výkon inzerce i několikrát týdně. Máte výsledky, které jste si představovali? Výborně, poté postačuje provádět kontrolu jednou týdně a jemně nastavení biddingu dolaďovat. Bidding máme v malíku Srovnávačům zboží a biddingu se věnujeme od roku 2014 a patříme mezi zbožákové TOP odborníky v Česku a na Slovensku. Svěřte svou inzerci do rukou našich odborníků. O vaše zbožákové účty se postaráme od A do Z. Chcete, aby vaše produkty zářily na zbožácích? Nemáte s automatickým biddingem zkušenosti nebo uvažujete o změně bidovacího nástroje? Vyzkoušejte naš online nástroj a zbožákový fullservis BiddingTools na 14 dní ZDARMA! Přesvědčte se o tom, že i s nízkým rozpočtem dokážou vaše produkty mířit vysoko. Máte nějaké nejasnosti ve volbě vhodné bidovací strategie? Neváhejte a ozvěte se nám na [email protected]. Rádi vám pomůžeme vybrat tu správnou. Článek Nejběžnější bidovací strategie používáte je? se nejdříve objevil na Trayto.
Další strategie, která se ještě v průběhu prvního srpnového týdne kvalifikovala pro nasazení na reálný účet, je strategie indexu DJIA neboli Dow Jones Industrial Average (v Evropě též často označován jako Dow Jonesův index). U mého brokera je označen jako
projít na článekOd září se do live obchodování kvalifikovala další strategie. Spustil jsem ji ale až od října z důvodu historických výsledků (viz. dále v textu). Aktuálně obchodovaných AOS je tedy šest. Strategie obchoduje na měnovém páru USDJPY a timeframe H1. Opět se
projít na článekV předchozí části série článků o tom, jak napsat obchodní plán, jsem se věnoval výstupům z obchodu. Dnes se rozepíši o obchodní strategii. Strategie se liší v závislosti na tržních podmínkách, denní době a časovém rámci, ve kterém jsou obchodovány. Myslím
projít na článekJe čas vytvořit vlastní strategii těžby digitální měny, a jelikož většinu pravidel již znáte, pojďme to udělat co možná nejrychleji, bez bližšího zkoumání, proč tomu tak je nebo není: Strategie „měna s aktuálně maximálním
Poznámka: Toto je pokračování článku pro pokročilé řídíme těžbu na poolech pomocí těžebního software. Dostupné strategie Failover (0) – kruhový posun (dokola) při výpadku poolu – standardně nastavená volba – těžba podle priority