Elektrometal.cz, Kovoslužba Praha, Obchůdeček.eu… Ano, to jsou skutečně názvy online obchodů, které prodávají elektro zboží. Napadlo by vás koupit u Kovoslužby Praha ledničku? Mě tedy ne – očekával bych spíš firmu na válcování plechů. Jak vymyslet název e-shopu, který za něco stojí? Jestliže je tvorba životaschopného e-shopu válka, vymyšlením skvělého obchodního jména vyhrajete jednu ze zlomových bitev. Stal by se Google nejnavštěvovanější stránkou, kdyby se jmenoval „Hledač věcí“? Byl by Twitter natolik úspěšný, pokud by vyšel do světa s názvem „Krátké zprávy“? Podívejme se třeba na Heuréku. Když vybírám ženě parfém k výročí, tak mě samozřejmě zaujme cena. Jenže jak člověk přejíždí očima jednotlivé e-shopy, neuniknou mu dost šílené názvy obchodů. Tím pádem se do hry dostávají další faktory ovlivňující nákupní rozhodování. Možná to je pouze profesionální deformací, ale parfém bych např. v Jedenklik.cz zkrátka nekoupil. Co si koupím na jeden klik? To znamená, že dobře padnoucí název e-shopu dělá na potencionální zákazníky prvotní dojem o vaší značce – definuje vaši identitu. Jaký by měl název e-shop v každém případě být? Originální a konkurenceschopný V české e-commerci je více jak 35 tisíc e-shopů = 35 tisíc názvů. Neskutečné číslo. Teď si představte, že každý nový e-shop se s tímto číslem musí vypořádat. Vypadá to skoro beznadějně, ale prostor k originalitě tu stále je. Vždycky. Krásně je to vidět na dvou případech z jedné kategorie – týká se to zřejmě dvou nejsilnějších prodejců parfémů, Elnino a Notino. Konkurence je zde velice „silná“: Parfemy, Megaparfemy, Profiparfemy, Prodejparfemu, Parfum, Parfumstar… Takhle bychom mohli pokračovat dál a s podobným názvem bychom našli dejme tomu 30 e-shopů. Jak se mám v e-shopech vyznat? Vždyť jsou si názvy podobné jako vejce vejci. Elnino. Cítíte ten náboj, originalitu a sílu? Dobře. Když slyšíte poprvé o e-shopu Elnino, nespojíte si ho s parfémy. Jakmile to ale zjistíte, vryje se vám Elnino do paměti takovým způsobem, že ho z hlavy nedostanete. Brand jako blázen. Geniální. Název e-shopu, který má náboj Nedávno to pochopil i Parfums, který expanduje. Jakou šanci asi má v zahraničí s názvem Parfums? Změna je život Krok k přejmenování na Notino je proto logickým a skvělým krokem, který výrazně posílí značku. .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35 { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#e6e6e6; border:0!important; border-left:4px solid #F39C12!important; box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -moz-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -o-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -webkit-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); text-decoration:none; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35:active, .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35 { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35 .ctaText { font-weight:bold; color:inherit; text-decoration:none; font-size: 16px; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35 .postTitle { color:#000000; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .u1f5812dc08e396e3476adf3c8bce9b35:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; } Čtěte také: Zasáhněte cílovky vlastními zbraněmi: 4 základní emoce nejen pro obsahový marketing Krátký a jednoduchý Teď k obchodu ElektroMetal eShop. Koupili byste tady televizi? Mě by netrklo, že se jedná o e-shop s elektronikou. I kdyby jo, stejně bych k němu hned od začátku přistupoval s nedůvěrou. Proč takový komplikovaný název? Proč takový název? Sice nejsem odborník přes elektro, ale jedno vím jistě. Radši bych nakoupil třeba v Electro Worldu – jednoduché, snadno zapamatovatelné a vystihující. Když se to jmenuje „svět elektra“, tak tam asi budou mít moře elektroniky Mnohem lepší Mít krátký a jednoduchý název je skvělé hned z několika důvodů: Nakupující si ho snadno zapamatují, lehce vysloví jeho jméno, takže ho při doporučení známým nezkomolí, a i do celkové vizuální identity lépe zapadne. Vezměte v úvahu doménu Při uvažování nad názvem e-shopu vás napadne určitě více než jedna varianta. Žádnou z nich hned z kraje nezatracujte. Nejdříve si zkontrolujte, jestli najdete vhodnou a volnou doménu. Pokud zplodíte vskutku jedinečný název, neměl by to být problém. Jenže vše je možné a nikdy nevíte, koho napadne podobná myšlenka. Ono vymyslet super název e-shopu a pak ho „zabít“ doménou s jiným jménem není úplně to pravé ořechové. Nevíte si rady s výběrem? Možná vás popostrčí 3 rychlé tipy: 1. Kombinujte Zkuste brainstorming. Stoprocentně na vás vypadnou ingredience, ze kterých sestavíte skvělé menu. Kombinací dvou až tří „obyčejných“ slov může vzniknout perfektní název. Hravé, výstižné, zábavné Např. Prázdná Miska. Dvě obyčejná slova, která dohromady tvoří pěkný název. 2. Fantazírujte a komolte No a co, že dotyčné slovo neexistuje? Novotvary Google, Skype, Alza také nic neznamenají a uchytily se. Hrajte si s písmenky, vymýšlejte slova, přesmýkejte. I když umí být Alza hodně otravná, má to vychytané: Jednimi nenáviděný, druhými opěvovaný. Alzák 3. Využijte osobní slovo Máte nějakou přezdívku nebo zajímavé jméno? Jak se jmenuje vaše kočka? Inspirace je všude kolem vás, jenom se jí nebát. Martin Kasa si se jméno e-shopu poradil také bravurně: Dva v jednom Název obchodu je podstatnou součástí identity – neberte jeho výběr na lehkou váhu. Buďte víc Elnino a Prázdná Miska než Kovoslužby Praha. V konečném účtování na tom vyděláte. S tou Prázdnou Miskou to neberte úplně doslova. Příspěvek Nomen omen: 3 klíčové zásady pro výběr názvu e-shopu pochází z napisu.cz
Srdečně vás zveme na výstavu MY WAY obrazů malířky Lucie Svoboda a její slavnostní zahájení v pátek 8. září 2023 od 18:00 do pasážní GALERIE & KAVÁRNY Art-n-Coffee. Výstava MY WAY, jejíž kurátorkou je PhDr. Renáta Mužíková, Ph.D., je k vidění v A
projít na článekSrdečně vás zveme na vernisáž výstavy obrazů RAY(A) OF LIGHT, jejichž autorkou je Raya Čampuková. „Říká se, že o člověku mnohdy prozradí nejvíc jeho jméno nebo o něm přinejmenším hodně napoví. Jméno autorky Raya má významy hned dva. V angličti
projít na článekNově v na em e-shopu najdete irokou nab dku d msk m dy. Bohat v běr, origin ln kousky, vysok kvalita, to v e je samozřejmost . Na jednom m stě m stě se tak obl knete od hlavy až k patě za skvěl ceny. D v te přednost sportovněj mu obl k n nebo naop
projít na článekNově v na em e-shopu najdete irokou nab dku d msk m dy. Bohat v běr, origin ln kousky, vysok kvalita, to v e je samozřejmost . Na jednom m stě m stě se tak obl knete od hlavy až k patě za skvěl ceny. D v te přednost sportovněj mu obl k n nebo naop
projít na článekProvozování vlastního e-shopu může být velmi vzrušující a odměňující zážitek. Máte možnost vytvořit svou vlastní značku, prodávat produkty, které milujete, a budovat vztahy se zákazníky z celého světa. Avšak, jako všechny podnikatelské záležitosti, i prov