S účinností od 1. 10. 2017 byl zákonem č. 58/2017 Sb., novelizován zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a to mj. tak, že: Nepodmíněný trest odnětí svobody se vykonává diferencovaně již jen ve dvou typech věznic: a. s ostrahou b. se zvýšenou ostrahou Věznice s ostrahou se podle stupně zabezpečení člení na oddělení a. s nízkým stupněm zabezpečení, b. se středním stupněm zabezpečení a c. s vysokým stupněm zabezpečení. Vyhodnocení míry vnějších a vnitřních rizik provede odborná komise, která je složena z vedoucího oddělení výkonu trestu nebo oddělení výkonu vazby a trestu anebo ředitelem věznice pověřeného zaměstnance tohoto oddělení, a dále z psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pracovníka, vychovatele a popřípadě dalších zaměstnanců Vězeňské služby určených ředitelem věznice. O umístění do některého z oddělení věznice s ostrahou rozhoduje ředitel věznice, ve které je odsouzený umístěn. S účinností od 18. 3. 2017 byl zákonem č. 55//2017 Sb. novelizován zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, a to mj. tak, že: Zavádí nový trest v § 102a „Zabrání části majetku“ S účinností od 1. 7. 2017 byl zákonem č. 64//2017 Sb. novelizován zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, a to mj. tak, že: Mění systém přidělování insolvenčních věcí v oblasti oddlužení Posiluje dohled nad výkonem funkce insolvenčního správce Zvyšuje transparentnost insolvenčního řízení, omezuje administrativní úkony insolvenčních soudů a posiluje doručování dokumentů do datových schránek, osoby, které mají podle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, povinně zřízeny datové schránky, jsou povinny veškerá podání vůči soudu činit pouze prostřednictvím těchto datových schránek nebo elektronickou cestou, za předpokladu, že zprávu v elektronické podobě opatří uznávaným elektronickým podpisem (§ 80a odst. 1 věta první) Dosud insolvenční zákon předepisoval požadavek podání na formuláři pro přihlášku pohledávky věřitele do insolvenčního řízení či návrh na povolení oddlužení, nově je pak navrhován formulář i pro návrh na vstup právního nástupce do insolvenčního řízení v případě převodu nebo přechodu pohledávky, pro seznam přihlášených pohledávek, soupis majetkové podstaty, pro konečnou zprávu a zprávy o plnění reorganizačního plánu. při způsobu řešení dlužníkova úpadku oddlužením rozšiřuje možnosti formy oddlužení, a to o kombinaci splátkového kalendáře se zpeněžením majetkové podstaty nebo její části, navrhne-li to insolvenční správce a dlužník výslovně prohlásí, že s tím souhlasí. možnost insolvenčního soudu rozhodnout o osvobození dlužníka (splní-li řádně a včas všechny své povinnosti podle schváleného způsobu oddlužení) od placení pohledávek zahrnutých do oddlužení v rozsahu, v němž dosud nebyly uspokojeny, nově i bez návrhu dlužníka Reguluje subjekty poskytující služby související s institutem oddlužení za dlužníka mohou zpracovat a podat insolvenční návrh a návrh na oddlužení jen kvalifikované subjekty. Tyto subjekty můžeme rozdělit do dvou skupin. První skupinou, kam náleží osoby, u kterých je záruka odbornosti splněna již jen z titulu jejich profesního stavu nebo jejich specifického postavení ve vztahu k insolvenčnímu řízení obecně, se tedy rozumí advokát, notář a insolvenční správce. Do druhé skupiny pak budou patřit subjekty, které od ministerstva získají akreditaci pro poskytování úzkého okruhu služeb souvisejících s institutem oddlužení. Dále je zakotveno pravidlo maximální výše odměny kvalifikovaných subjektů uvedených v § 390a odst. 1 písm. a) za služby poskytované dlužníku v souvislosti s oddlužením Intenzivněji poskytuje ochranu před šikanózními insolvenčními návrhy Základním ustanovením je § 100a, který zavádí obligatorní předběžné posouzení věřitelského návrhu. V zájmu zajištění účinné ochrany práv dlužníka, proti němuž je zahájeno insolvenční řízení na základě věřitelského insolvenčního návrhu, z jehož obsahu nebo z okolností, za nichž byl podán, může soud usuzovat na jeho zneužívající povahu či bezdůvodnost, zavádí § 100a do právního řádu opatření, které insolvenčnímu soudu nedovoluje v případě pochybností o důvodnosti insolvenčního návrhu zveřejnit vyhlášku (jakož i jiné dokumenty ve spise) v insolvenčním rejstříku a oznámit tak, že bylo zahájeno insolvenční řízení. Jinak řečeno, § 100a brání tomu, aby byl v důsledku pochybného (šikanózního) insolvenčního návrhu dlužník v očích veřejnosti diskreditován. Další prvek ochrany dlužníků před šikanózními návrhy představuje § 105, resp. požadavek, aby věřitel, který podává insolvenční návrh proti právnické osobě, prokázal svoji splatnou pohledávku za dlužníkem jedním z uvedených způsobů. Požadavek doložit pohledávku podle § 105 odst. 1 se uplatní jen tehdy, jestliže touto pohledávkou věřitel osvědčuje splnění podmínek insolvenčního řízení, resp. jí dokládá insolvenční návrh. Uvedeným způsobem však není třeba prokazovat pohledávku, kterou věřitel přihlašuje v již probíhajícím řízení. .fusion-button.button-4 .fusion-button-text, .fusion-button.button-4 i {color:#ffffff;}.fusion-button.button-4 {border-width:0px;border-color:#ffffff;}.fusion-button.button-4 .fusion-button-icon-divider{border-color:#ffffff;}.fusion-button.button-4:hover .fusion-button-text, .fusion-button.button-4:hover i,.fusion-button.button-4:focus .fusion-button-text, .fusion-button.button-4:focus i,.fusion-button.button-4:active .fusion-button-text, .fusion-button.button-4:active{color:#ffffff;}.fusion-button.button-4:hover, .fusion-button.button-4:focus, .fusion-button.button-4:active{border-width:0px;border-color:#ffffff;}.fusion-button.button-4:hover .fusion-button-icon-divider, .fusion-button.button-4:hover .fusion-button-icon-divider, .fusion-button.button-4:active .fusion-button-icon-divider{border-color:#ffffff;}.fusion-button.button-4{background: #7f7f7f; background-image: -webkit-gradient( linear, left bottom, left top, from( #7f7f7f7 ), to( #7f7f7f ) ); background-image: -webkit-linear-gradient( bottom, #7f7f7f7, #7f7f7f ); background-image: -moz-linear-gradient( bottom, #7f7f7f7, #7f7f7f ); background-image: -o-linear-gradient( bottom, #7f7f7f7, #7f7f7f ); background-image: linear-gradient( to top, #7f7f7f7, #7f7f7f );}.fusion-button.button-4:hover,.button-4:focus,.fusion-button.button-4:active{background: #f79740;}.fusion-button.button-4{width:auto;}VRÁTIT SE ZPĚT Příspěvek Novelizace zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník pochází z Hladík Hladíková & Partneři
40/2009 Sb. ZÁKON ze dne 8. ledna 2009 trestní zákoník Změna: 306/2009 Sb. Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky: ČÁST PRVNÍ OBECNÁ ČÁST HLAVA I PŮSOBNOST TRESTNÍCH ZÁKONŮ Díl 1 Žádný trestný čin bez zákona § 1 Zákaz retroaktivi
Dne 8. 11. 2019 schválila Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR návrh novely zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích. Rozsáhlá novela má za cíl odstranit řadu především dílčích nedostatků, které při aplikaci zákona vyšly najevo. Návrh má například při
projít na článekZákoník práce platné znění včetně novelizací, zdroj Sbírka zákonů ČR 262/2006 Sb. ZÁKON ze dne 21. dubna 2006 zákoník práce HLAVA VI KONKURENČNÍ DOLOŽKA § 310 (1) Byla-li sjednána dohoda, kterou se zaměstnanec zavazuje, že se
Úvod Novelou trestního zákoníku a trestního řádu došlo k poměrně rozsáhlým změnám v oblasti podmíněného propuštění odsouzených z výkonu trestu odnětí svobody. Dle dřívější právní úpravy mohl odsouzený o podmíněné propuštění žádat v případě, že vyk
projít na článekDne 31.5.2018 nabyl účinnosti zákon č. 92/2018 Sb., kterým se mění zákon o organizaci a provádění sociálního zabezpečení. Součástí zákona je mimo jiné rovněž novela zákona o daních z příjmů, novela zákona o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na
projít na článek