Plánování prodeje

Plán prodeje se sestavuje se v peněžních jednotkách. Stanoví, kolik výrobků určitého druhu (případně služeb), má být prodáno za určitou dobu (rok, čtvrtletí, měsíc). Součástí plánu prodeje bývá i plán prodejních akcí (= akce na podporu prodeje, např. slavnostní otevření nové prodejny, zahájení sezónních slev, výročí na trhu, je stanoven rozpočet a zodpovědná osoba).  Východiskem  pro sestavení plánuprodeje je průzkum trhu (nabídka x poptávka). Důležitý je taky rozbor údajů prodeje z minulých let – podíl reklamací, o co byl největší zájem…. Zákazníky jde získat z mnoha zdrojů, např.:           inzerce ve sdělovacích prostředcích           nabídky, předávány písemně / telefonicky / osobně           aukce = dražba, zboží fyzicky přítomno, řídí ji licitátor, dva způsoby: ž   americká – založena na principu stoupající licitace, nízká vyvolávací cena, která se postupně zvyšuje, zboží si odnese ten, co dá nejvíc ž   holandská – princip klesající licitace, nejvyšší vyvolávací cena, která se postupně snižuje, zboží si odnese ten, kdo se přihlásí jako první Správa vztahů se zákazníkem Je to marketingová metoda, která se využívá v oblastech činnosti, kde je vysoká konkurence (bankovnictví, pojišťovnictví mobilní operátoři). Smyslem je uspokojit zákazníka lépe než konkurence a výsledkem je tzv. balíčkování služeb. Druhy prodejních cest Způsob, jakým se zboží dostává ke konečnému spotřebiteli. a.       přímá cesta – cesta bez mezičlánku; výrobce – spotřebitel – konečná spotřeba // výrobce – podnik – výrobní spotřeba b.       nepřímá cesta – mezičlánek; výrobce – velkoobchod – maloobchod – spotřebitel – konečná spotřeba Moderní formy obchodování ž   elektronické obchody a.       webové stránky pouze k prohlížení a získávání informací (funkce katalogu) b.       web s nabídkou zboží a cen s možností objednávky a zaplacení c.       propojení webových stránek s celým informačním systémem podniku (vystavování faktur, elektronická platba, evidence plateb a zúčtování) ž   internetové obchody – internetové aukce, nabídka zboží a služeb ž   obchodování prostřednictvím mobilních telefonů, např. jízdenky Článek Plánování prodeje se nejdříve objevil na Hush.

  • Web: Hush
  • Aktualizace: 1.7.2023
projít na článek

Modul Plánování Efektivní nástroj pro řízení a dosahování cílů

Modul Plánování je skvělým nástrojem pro efektivní řízení a dosahování cílů ve vaší organizaci. Bez ohledu na to, zda se jedná o obchodní firmu nebo jiné odvětví, plánování je klíčovým procesem, který vám umožní stanovit jasné cíle a strategie pro budoucí

projít na článek

Novela zákona o ZPF a územní plánování

Ve veřejné části eKlepu je už dostupná novela zákona č. 344/1002 Sb., o zemědělském půdním fondu. Pojďme se podívat, co se má změnit ve vztahu k územnímu plánování a možnostem obcí redukovat rozsáhlé zastavitelné plochy bez obav ze zrušení částí nebo změn

projít na článek

Již brzy! GSM Klíč SMART 3

Vážení zákazníci, aktuálně připravujeme do prodeje novou generaci GSM Klíče SMART 3. Novinka bude připravena podporovat aplikaci v mobilu (Android a iOS) a cloudovou službu. Termín uvedení do prodeje 3Q/2018!

projít na článek

Dovolená omezení prodeje

Vážení zákazníci, v období od 31.1.2024 11.2.2024 máme dovolenou, náš velkosklad a eshop bude mít po tuto dobu zavřeno. Všechny objednávky vyřídíme co nejrychleji v příštím týdnu . Děkujeme za pochopení Váš tým DOMIsport The post Dovolená omezení prod

projít na článek

Proč potřebujete copywriting? Prodeje, prestiž a přidaná hodnota

Spousta firem jede v polospícím režimu. A jejich weby také. Tomu pak odpovídá řešení požadavků na texty: Maruško, napište nám tam nějakou novinku – Ty, Franto, vytáhni z produktových listů nějaký parametry a hoď je do tabulky. Web je v podstatě hotový a V

projít na článek