Pokles ceny baterií

Ceny lithium-iontových baterií, které v roce 2010 přesahovaly 1100 USD za kilowatthodinu, poklesly v roce 2020 reálně o 89% na 137 USD/kWh. Do roku 2023 se průměrné ceny budou blížit 100 $/kWh, podle nejnovější prognózy výzkumné společnosti BloombergNEF (BNEF). Průzkum cen baterií BNEF do roku 2020, který zohledňuje elektromobily pro osobní dopravu, elektronické autobusy, komerční elektromobily a stacionární skladování, předpovídá, že průměrné ceny bateriového balíčku budou do roku 2023 101 USD/kWh. V tomto cenovém bodě by výrobci automobilů měli být schopni vyrábět a na některých trzích prodávat sériově vyráběné elektromobily za stejnou cenu (i marži) jako srovnatelná vozidla s vnitřním spalováním. ...

projít na článek

Ceny baterií klesly v průměru na 132 $/kWh

 Každoroční průzkum ceny baterií agentury BloombergNEF zjistil, že ceny klesly od roku 2020 do roku 2021 o 6 %. Ceny lithium iontových baterií, které byly v roce 2010 nad 1200 USD za kilowatthodinu, klesly v reálném vyjádření o 89 % na 132 USD/kWh v

projít na článek

Pokles ceny baterií i zdrojů

Ceny energie (LCOE) solární fotovoltaiky, větrné energie a bateriového uskladnění stále klesají. LCOE bateriového uskladnění na 4 hodiny včetně nabití klesají mnohem rychleji, než historicky klesaly ceny fotovoltaiky nebo větrně generované elektřiny. Cen

projít na článek

Vliv pandemie koronaviru na emise

 Odhad vlivu koronavirové pandemie na emise identifikuje pokles o 17 megatun CO2 denně, tedy pokles 17 procent ve srovnání s předkoronovou hladinou 100 megatun. Největší pokles, odhadem 7,5 megatun, připadá na pozemní dopravu (což odpovídá poklesu o

projít na článek

Sodíkové baterie v autě

 Výrobce baterií Hina Battery nedávno představil své nové produkty sodíkových iontových baterií a oznámil partnerství s Anhui Jianghuai Automobile Group Corp (JAC) s cílem nabízet jeden ze svých modelů sodíkových iontových baterií – Hina Battery a Se

projít na článek

Lithiové baterie bez kobaltu

 Čínský výrobce baterií SVOLT Energy oznámil zahájení nové řady baterií bez koibaltu. Nová technologie by měla umožnit dojezd více než 800 kilometrů na jedno nabití baterie s životností více než 15 let nebo 1,2 milionu kilometrů. Od roku 2021 bude ta

projít na článek