Jednou ze základních součástí každého automobilu jsou pneumatiky. Ty umožňují pohyb po silnici a chrání kolo samotné před poškozením. Ovšem vzhledem k tomu, kolik je různých typů aut, je jen pochopitelné, že existuje i mnoho nejrůznějších typů pneumatik. A to může být pro laika matoucí. Jak má vědět, které z nich vybrat, když potřebuje koupit nové? Zde naštěstí máme hned několik věcí, které nám mohou pomoci. Tou první je samozřejmě samotný typ a druh vozidla. Každé z nich má kolo poněkud jiných rozměrů, zvláště pokud se jedná o auta odlišného druhu. Nákladní či terénní vozidlo je bude mít nejspíše poněkud větší než malý Brouk. Před nákupem je tedy rozhodně dobré změřit si rozměry kol, zvláště pokud máte netypický vůz, případně historické vozidlo. Tak je také potřeba zvážit účel, ke kterému jej budete používat. Popojíždění mezi zaměstnáním, nákupem a domovem je přeci jen pro kola mnohem menší zátěží než jízda v členitém terénu, například po lesní cestě. Stejně tak je potřeba zvážit rizika, která nás při jízdě čekají – zdaleka ne všechny pneumatiky zvládnou například průjezd blátem, aniž by se začala protáčet kola, případně došlo ke smyku. Pak je tu také roční období – to je koneckonců důvodem, proč se pneumatiky dělí na letní a zimní. Právě v zimě totiž máme zvýšené nebezpečí smyku kvůli namrzlým a zasněženým vozovkám. Jistě, silničáři dělají, co mohou, avšak nemohou být všude najednou. Proto mohou být zvláště silnice nižších tříd v tomto období nebezpečné. A aby se minimalizovalo riziko nehody, jsou nutné speciální automobily. Opomenout nelze ani otázku financí. Jako u každého jiného produktu zde máme levnější i dražší varianty. A i tady platí ve velké části případů přímá úměra (i když výjimky samozřejmě existují): čím dražší produkt, tím vyšší je jeho kvalita. Zde se však nevyplatí šetřit, neboť nevhodné nebo nekvalitní gumy mohou velmi snadno vést k neštěstí. Článek Proč existuje tolik druhů pneumatik se nejdříve objevil na Cebera.
Hlavní test letních pneumatik ADAC: pouze 10 z 50 je dobrých! K 50.výročí testů pneumatik ADAC provedl test 50 letních pneumatik v nejprodávanějším rozměru 205/55 R16 91V, nyní s rozšířenými ekologickými a ekonomickými kritérii, která jsou shrnuta v kate
projít na článekADAC otestoval 17 aktuálních zimních pneumatik pro SUV v kompaktní třídě. Sníh, led, mokré nebo suché a mrazivé počasí: Kdo nejlépe zvládne různé podmínky v chladném období. Conti, Dunlop, Goodyear a Michelin jsou v popředí I když se rozmanitost a vel
projít na článekOdložené pneumatiky jsou doslova celosvětovým problémem. Stačí vyrazit do některého českého lesa a zaručeně o nějakou zakopnete. Oproti některým státům jsme na tom ještě ale velice dobře. Největší skládka pneumatik v Kuvajtu překonává veškeré naše předsta
Víte co všechno musí zvážit inženýři jednotlivých stájí F1, když se snaží docílit toho, aby jim pneumatiky vydržely na trati co nejdéle? Italský výrobce pneumatik Pirelli připravil detailní 3D vizualizaci, která vysvětluje, proč u jednoho jezdce pneumatik
projít na článekADAC jako již každoročně otestoval 16 zimních pneumatik pro malá auta - dva modely zcela propadly. Správná přilnavost na sněhu, ledu a vlhkosti je v chladném období životně důležitá a zimní pneumatiky to nabízejí. Ale která je nejlepší? Conti, Goodyear
projít na článek