Prodávejte na Mallu!

Přemýšlíte, jak zvýšit prodeje vašeho e-shopu? Máme pro vás jeden tip. Pro české a slovenské e-shopaře patří Mall Partner právoplatně mezi nejvýznamnější online tržiště. Jeho rozvoj výrazně ovlivnila koronavirová krize a z přibližně 500 zapojených e-shopů je nyní už více než 4 000 e-shopových partnerů. A jejich počet stále roste. Přidáte se mezi ně? Přečtěte si, jak program Mall Partner funguje a jak na Mallu můžete prodávat a vydělávat i vy. Základní informace Jeden z našich největších e-shopových hráčů s širokou produktovou nabídkou provozuje své marketplace pod názvem Mall Partner a aktuálně působí na 4 trzích střední a východní Evropy (Česko, Slovensko, Maďarsko a Slovinsko). Celkem Mall zapojeným e-shopům na svých trzích v loňském roce zprostředkoval 9,3 milionu objednávek. Chcete zkusit prodej prostřednictvím Mallu? Nezáleží na tom, jak velký e-shop máte. Konec konců, e-shop ani mít nemusíte. Abyste přes Mall Partner mohli prodávat, musíte být podnikatelé a plátci DPH. Poplatky Mall si za své služby účtuje měsíční paušál (290 Kč 990 Kč, podle způsobu napojení). Dále pak poplatek za každou realizovanou objednávku (9 Kč) + procentuální provizi z objednávky, která se odvíjí od kategorie prodaného zboží. Způsoby napojení Způsobů napojení je hned několik. Zde je jejich výčet: 1) API napojení – je vhodné hlavně pro větší e-shopy s velkým množstvím produktů a spoustou objednávek. API slouží k obousměrné komunikaci v reálném čase. Pro tento typ napojení potřebujete IT specialistu. 2) Heureka XML feed (produktový a skladový) – pokud máte Heureka feed, jeho prostřednictvím můžete do Mallu automatizovaně posílat jak samotné produkty (produktový feed), tak jejich skladovou dostupnost (dostupnostní feed). Heureka feed je ale potřeba pro použití v Mallu upravit: Pokud používáte v Heureka feedu CATEGORYTEXT dle Heureka stromu kategorií, napáruje se vám většina kategorií na Mall kategorie automaticky. Spousta e-shopů ale v Heureka feedu používá kategorie vlastní a proto je potřeba je v administraci Mall napárovat na Mall kategorie,. Zádrhel může nastat také v tom, že zatímco Heureka požaduje zasílání značek v názvech produktů (PRODUCTNAME), Mall v názvech produktů značky nechce, protože si je do názvu na webu doplňuje automaticky. Pokud tedy do Mall zasíláte Heureka feed se značkami v názvech produktů, budou pak na Mallu u produktů na webu značky dvakrát. Dále je potřeba zaměřit se také na parametry produktů, které Mall v daných kategoriích zboží požaduje. Nevýhodou Heureka feedů je, že v nich nemůžete používat LABELy k různému zvýraznění produktů, nebo element PACKAGE_SIZE (velikost balení), podle kterého se dá nastavit cena produktu a způsob dopravy. Další nevýhodou může být fakt, že Heureka feed můžete pro Mall použít jen v rámci CZ a SK trhu. Pokud chcete s Mall expandovat na další trhy, kde působí, budete tam stejně muset řešit jiný způsob napojení. Heureka XML feed můžete upravovat v našem online editoru feedů Xemel (sami a bez zásahu programátora). Cena nástroje Xemel začíná na 299 Kč/měsíčně (pro všechny feedy v celkovém součtu do 10 000 produktů). 3) Mall XML feed – produktový feed pro Mall musí obsahovat všechny povinné informace, jako např. parametry, doplněné ID výrobců, kategorií aj. Výhodou oproti Heureka feedu ale je, že podporuje více parametrů produktů a hodí se na přesnou kategorizaci produktů, což u Heureka feedu není vždy možné a obsahuje další elementy, které vylepšují inzerci (např. LABEL, PACKAGE_SIZE). Tvorba Mall feedu vyžaduje buď zapojení IT nebo pro jeho vytvoření můžete použít náš online nástroj Xemel – Mall feed vám v něm rádi připravíme. Přečtěte si návod, jak v Xemelu vytvořit Mall XML feed >> 4) Manuální napojení – své produkty a objednávky spravujete ručně v partnerském portálu. Tato varianta se hodí v případě, že prodáváte malé množství produktů, kde se skladová dostupnost nemění příliš často. Jinak může být správa produktů a objednávek časově náročná. Doprava Mall v Evropě pro zákazníky nabízí 1700+ výdejních míst. Pro doručování zboží k zákazníkům může e-shop využít službu Mall Delivery (dostupná pouze v rámci CZ a SK), dopravu přes logistické partnery Mallu nebo vlastní dopravu. Postaráno je také o případné reklamace a vratky, a to v rámci provizí, které za objednávky platíte. Zákaznická podpora a marketing Mall Partner prodejcům nabízí široké možnosti a formy online i offline propagace. Například bannery v metru, reklamní spoty či promo na hlavní stránce Mall. Partneři jsou během celého roku zapojování do různých marketingových akcí (např. Black Friday). U svých produktů můžete nastavovat také své slevové akce. V rámci samotného fungování e-shopu Mall dostává každý prodejce svým zapojením automaticky PPC a SEO podporu. Xemel Xemel je náš online nástroj pro správu XML a CSV feedů bez pomoci programátora. V nástroji Xemel zeditujete své produktové feedy tak, aby vyhovovaly požadavkům jednotlivých marketplaces, porovnávačů zboží a dalších inzertních systémů v Česku i zahraničí. Napojení na inzertní systémy a případná expanze na nové trhy je díky Xemelu snadnější a rychlejší. Spravovat v Xemelu můžete feedy pro Heureku, Google Shopping, Alza Marketplace, Mall Partner, Facebook, Kaufland Marketplace, ZOOT, Favi, Biano, Glami, Idealo, Ceneo a spousty dalších systémů. Problémem nejsou ani produktové překlady, které v případě zájmu zprostředkujeme přes naše partnery. Naši klienti aktuálně přes Xemel posílají produktové feedy do 40+ zemí. > VYZKOUŠET XEMEL na 14 dní ZDARMA! << (function (w,d,s,o,f,js,fjs) { w['ecm-widget']=o;w[o] = w[o] || function () { (w[o].q = w[o].q || []).push(arguments) }; js = d.createElement(s), fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; js.id = '12-04d9c95424b2f28aaece6f953bb0e4aa'; js.dataset.a = 'inovit'; js.src = f; js.async = 1; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(window, document, 'script', 'ecmwidget', 'https://d70shl7vidtft.cloudfront.net/widget.js')); Zaujalo vás marketplace Mall Partner? Chcete využít jeho potenciál pro své podnikání? Pro přípravu XML feedů se neváhejte registrovat do Xemelu, nebo se nám pro více informací ozvěte na e-mail [email protected]. Článek Prodávejte na Mallu! se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Proč inzerovat na Kaufland Marketplace?

Kaufland.de (dříve real.de) je třetí největší prodejní platformou v Německu. Měsíčně jej navštíví přes 32 milionů zákazníků, kterým nabízí zboží ve více než pěti tisících kategoriích. Kaufland Marketplace má obrovský dosah a aktuálně roste podstatně rychl

projít na článek

Banky, instituce, HFT. Na velké kluky platí jen „velký kalibr“ – Order flow & Tape reading

Stejně jako v jiných oborech je potřeba držet krok s dobu a nabít zbraně pořádnými náboji – a těmi jsou v současnosti likvidita a sledování tržních objednávek. Jejich hlavní výhoda je totiž v tom, že čtete v aktuálním dění trhu a ne nějakou hlubokou minul

projít na článek

Trayto News #5/2021: Packeta i Amazon vykazují rekordní první čtvrtletí, rok s koronavirem změnil oblékání Čechů, Mall půjčuje e-shopům, budoucnost nakupování, composable commerce, novinky na srovnávačích

Packeta i Amazon vykazují rekordní první čtvrtletí, co za tím stojí? Jak změnil rok s covidem oblékání Čechů? Jaká nás čeká budoucnost v rámci online nakupování? Proč by vás měla zajímat composable commerce? Který nový hráč vstoupil do onlinu, jaké jsou n

projít na článek

Trayto News #6/2021: Skokový růst e-commerce, nákupy v Česku po rozvolenění, Alza Marketplace, Amazon dobývá českou e-commerce, nové tagy na Heurece

Bude se letos opakovat skokový růst v e-commerce? Která módní skupina se rozrostla o další e-shopy? Jaké tagy nově podporuje Heureka? A jak Amazon dobývá českou e-commerce? Důležité novinky za poslední měsíc se dočtete v novém díle Trayto News. Zbožové s

projít na článek

Trayto News #10/2023: Propad české e-commerce, soud za neetickou kampaň, nový koncept lékárny, tipy k úspěšnému zvládnutí hlavní sezóny

Česká e-commerce hlásí další propad, o kolik procent klesla ve třetím kvartále? Jaké jsou změny v nákupním chování zákazníků, a jak se jim přizpůsobit? Největší český e-shop čelí soudu za kampaň na hraně etiky. Který nový online supermarket chce konkurova

projít na článek