PROJITÍ BRANOU

Lidstvo před 2000 lety mělo velmi odlišné vědomí než dnešní lidstvo. Kolem počátku naší éry bylo racionální, lineární myšlení mnohem méně rozvinuté než dnes. Částečně i proto mluvil Ježíš k zástupům v podobenstvích. Ježíšovi učedníci patřili k několika málo lidem, kteří dokázali podobenství pochopit nejen jako mýty, ale také intelektuálně. V dnešní době se často předpokládá, že mýty existovaly pro obyvatele vzdálené minulosti. V naší moderní době si myslíme, že je již nepotřebujeme, protože nyní máme dobře vyvinutý intelekt, který nám umožňuje všechno pochopit a zdůvodnit. Mýty jsou často považovány za produkty fantazie takzvaného primitivního člověka. Skutečné mýty však nejsou fantazie, ale odhalení hluboké pravdy pocházející z živé zkušenosti. Mýty pocházejí z oblasti lidské duše, nazývané také svět archetypů. Na základě své vnitřní touhy zažívají lidé, kteří jsou schopni pozvednout své vědomí do této oblasti, univerzální pravdu přesahující běžnou mysl. Pokud ignorujeme mýty a přistupujeme ke všemu v životě výhradně našimi běžnými smysly a porozuměním, ignorujeme také podstatnou část našeho lidského bytí. Mentální vědomí nenahrazuje mýtické vědomí, ale připojuje se k němu, stejně jako se vyvinou jiné formy vědomí: lidská bytost ještě není úplná. Můžeme být plně lidskými bytostmi, které jsou obklopeny duchem, když jsme na základě vnímavého srdce otevřeni vědomí mýtickému, intuitivnímu a dalším jeho formám, které dosud neznáme. Stále více historiků, kteří studovali život Ježíše, dospělo k závěru, že evangelijní příběhy o Ježíši jsou hlavně mýtické a obsahují prvky mýtického boha, který se ve starověkých tajemných náboženstvích vyskytuje pod různými jmény. V Egyptě byl mýtický bůh-člověk Osiris; v Řecku Dionýsos; v Malé Asii Attis; v Sýrii Adonis; v Itálii Bacchus a v Persii Mithras. Například téma utrpení, smrti a vzkříšení již existovalo v pravěkém mýtu egyptského boha Osirise. Za příběhy o Ježíšově životě se skrývá univerzální pravda. Vyprávění stimulují představivost, aby pronikla naším vlastním vědomím do světa archetypů a univerzálních pravd a aby pochopila pravý význam vyprávění jako vnitřní poznání z první ruky. Pisatel Filipova evangelia to říká takto: Pravda nepřišla na svět nahá, ale oblečená do postav a obrazů. Svět nepřijme pravdu žádným jiným způsobem. Existuje znovuzrození a obraz znovuzrození. Určitě je nutné se znovu narodit prostřednictvím obrazu. Kterého? Vzkříšení. Obraz musí znovu stoupat skrz obraz. (Filipovo evangelium 55) Evangelia načrtávají slovy obraz vzkříšení vnitřního člověka. Tento univerzální kosmický obraz je jako plán a má bod kontaktu uvnitř vnějšího člověka pomocí vnitřního člověka. Když se v hluboké touze pokusíme pochopit tento všudypřítomný obraz a jsme připraveni sladit naše životy s tím, co se nám nabízí z živé tradice a živé zkušenosti, pak může dojít k vzkříšení v nás samotných. Toto vzkříšení má jinou povahu, než by si někdo původně mohl myslet, když bere evangelia doslovně. Živá duchovní tradice ve skutečnosti přistupuje k evangeliu ze zcela odlišných pohledů. Primárním cílem celé pravé duchovnosti je navázat a udržovat živé spojení mezi světem, ve kterém žijeme, a světem duše. Toto spojení by mělo být založeno na člověku žijícím na Zemi, mělo by se o něj usilovat, a to jednotlivě i kolektivně. Proč? Protože lidstvo se může zásadně změnit pouze tehdy, když se znovu vědomě znovu spojí s vysokým božským původem, ze kterého vyšlo. Duchovní tradice učí, že člověk může vytvořit živé spojení mezi nebem a zemí pouze tehdy, když dojde k očištění a změnám. Tyto změny mají kořeny v hluboké touze, aby vzniklo jemné duchovní tělo. Toto tělo se také nazývá: duševní roucho, zlatý svatební šat, nebeské tělo, oslavené tělo nebo tělo vzkříšení. Hymnus Perly to nádherně zobrazuje. Křesťanské iniciační tajemství, které je iniciačním systémem pro časové období, ve kterém žijeme, staví lidskou bytost před úkol umožnit vysoké energii Ducha, aby se do něj vtělila, aby přijala nové tělo. Pro tento účel je v lidském srdci kontaktní bod a kosmická duchovní síla staví z tohoto jádra nové jemné tělo. Na základě tohoto nového jemnohmotného těla podstoupí hrubohmotné tělo lidské bytosti proces zduchovnění. Pouze tímto způsobem je možné přijímat božské síly svisle, přeměňovat je a následně je vodorovně vyzařovat. Lidská bytost, která je schopna vykonávat tuto duchovní práci, se stává živým křížem, spojujícím vertikální dimenzi božského světa s horizontální rovinou světa hmoty. Takový žák na gnostické křesťanské cestě je následovníkem Krista, a proto jde po cestě z Betléma na Golgotu. Existují však velké rozdíly. Kristus byl vysoký duch, který, pověřený mimořádně důležitým úkolem pro celé lidstvo, sestoupil na Zemi a tam se spojil s lidskou bytostí Ježíšem. Pokud se rozhodneme jít také touto duchovní gnostickou cestou, v určitém smyslu jdeme touto cestou zdola nahoru: spojením s atmosférickou Kristovou silou jsme schopni pozvednout vnitřního člověka z pole Země do pole duše. Ježíš byl první lidskou bytostí na Zemi, která se vydala touto cestou ke vzkříšení, čímž završila vesmírný proces, který se nikdy předtím neuskutečnil. Nyní, v naší době, kde stále existuje mnoho prostoru pro individuální životní filozofie, můžeme jít touto cestou otevřeně s podobně smýšlejícími lidmi. Kromě toho každý člověk, který učiní první nezávazný krok na této cestě, obdrží neviditelnou pomoc všech, kteří šli cestou osvobození před ním. Když se blíží konec Ježíšova celoživotního díla na zemi, cestuje se svými učedníky naposledy do Jeruzaléma, aby slavili Pesach, oslavu vstupu do zaslíbené země. Všechna čtyři evangelia v Bibli a 67. kapitola Evangelia svatých dvanácti zmiňují, že Ježíš vstupuje do Jeruzaléma na oslu a že ho lidé přijímají jako krále, za jásání a mávání palmovými ratolestmi. V židovské duchovní tradici je to považováno za naplnění proroctví Zachariáše, který před staletími napsal: Rozjásej se, sijónská dcero, dcero jeruzalémská, propukni v hlahol! Hle, přichází k tobě tvůj král, spravedlivý a zachráněný, pokořený, jede na oslu. na oslátku, osličím mláděti. Vymýtím vozy z Efrajima a z Jeruzaléma koně; válečný luk bude vymýcen. Vyhlásí pronárodům pokoj; jeho vláda bude od moře k moři, od Řeky až do dálav země. (Bible, český ekumenický překlad) Jeruzalém, duchovní hlavní město, symbolizuje „království duše“, království skutečné jednoty a lásky. Ježíš, královská síla, je tam přijímán s velkou radostí a vděčností, protože v duchovním smyslu „prošel bránou“: tělo vzkříšení bylo dokončeno. Během cesty bylo fyzické tělo obnoveno vysokými duchovními silami, což symbolizuje mládě osla, na kterém Ježíš vjíždí do města. V židovské tradici je osel mimo jiné symbolem pro planetu Saturn a pro fyzické tělo. Oděv zvířete naznačuje, že také vzniklo nové jemnohmotné tělo, které je základem vzkříšení duchovního těla. A citované proroctví Zachariáše poukazuje na to, že člověk nikdy nenásleduje duchovní cestu výlučně pro sebe, ale vždy pro všechno a pro každého. Pro pozemského člověka je výsledkem duchovní cesty vnitřní mír. Takový mír předávající veškeré porozumění se neomezuje pouze na jednu osobu; jde o radiaci vyzařující do celého světa, která otevírá cestu pro celé lidstvo k vzestupu na vyšší úroveň života. Když tedy Ježíš dosáhne zcela obnoveného stavu bytí, je schopen učit v chrámu z vnitřního poznání. Dozvídá se, že lidská bytost, v níž se probouzí duše – tedy lidská bytost, do které přišel syn člověka – musí v sobě oddělit ovce od koz. Kozy symbolizují sklony a chování, které brání našemu pokroku na duchovní cestě. Pokud jsou poznány, budou spáleny v zapáleném ohni duše. Ovce symbolizují naše sklony a chování, které podporují pokrok na duchovní cestě. Vnější člověk, který se věnuje svému vnitřnímu poslání, navštěvuje vnitřního, v sobě uvězněného člověka. Živí, osvěžuje a obléká hladového, žíznivého a nahého vnitřního člověka, aby tento později mohl, připravený a vybavený, projít branou Jeruzaléma. Zdroj: https://spiritualtexts.academy/spiritual-easter/monday-reflection-2/

projít na článek

Resort Kadleců

Rodinný podnik Resort Kadleců Volary je ideálním místem pro dovolenou ve dvou i s celou rodinou uprostřed překrásné jihočeské přírody. Prostorný areál s velkou zahradou najdete na klidném okraji města Volary, které je vstupní branou Šumavy.

projít na článek

Resort Kadleců

Rodinný podnik Resort Kadleců Volary je ideálním místem pro dovolenou ve dvou i s celou rodinou uprostřed překrásné jihočeské přírody. Prostorný areál s velkou zahradou najdete na klidném okraji města Volary, které je vstupní branou Šumavy.

projít na článek

Otevřeli jsme Bránu do Římské říše!

Archeologický ústav AV ČR, Brno za přítomnosti paní předsedkyně prof. Evy Zažímalové a mnoha dalších představitelů Akademie věd ČR včera večer slavnostně otevřel návštěvnické centrum Mušov – Brána do Římské říše. Architektonicky i obsahově pozoruhodný obj

projít na článek

CYKLISTÉ VYJEZDILI v Praze 52 905 Kč pro HANDICAPOVANÉ

Částku 52 905 Kč vyjezdili lidé od úterý 22. července do pátku 25. července v Praze. Projeli totiž speciální bránou, která za každý průjezd přičetla na počítadle 5 Kč. V pátek v pražské Troji podpořili handicapované sportovce také stříbrný medailista z LO

projít na článek

Autoshow tradičně zahájí novou sezonu na autodromu

Tradiční akcí The Most AUTOSHOW, v pořadí už pátou, zahájí v neděli 16. dubna mostecký autodrom novou sezonu. Hlavní program od 09:00 do 18:00 hodin tvoří volné jízdy s vlastním vozem po závodní dráze či taxijízdy ve speciálech řízených zkušenými piloty.

projít na článek