Propojení offline s online světem je v marketingu stále důležitější

Důležitost propojení internetových stránek a obchodů s offline prostředím je stále důležitější. Svědčí o tom oblíbenost osobního odběru, díky kterému e-shopy stále častěji otevírají kamenné pobočky, v kterých si lze zboží vyzvednout a někdy i vyzkoušet. Do onlinu se naopak snaží pronikat i donedávna čistě offline prodejci, kteří mnoho let internet přehlížely a považovaly jej za nedůležitý. S propojováním online a offline světa se lze nejčastěji setkat v odvětví elektroniky (například Datart, OKAY), kde je abnormální cenová konkurence, která řetězce kamenných prodej víceméně donutila vstoupit na internet. O poznání hůře je na tom odvětví s oděvy. Prodejci si zatím neuvědomily sílu internetu a většinu sil soustředí pouze na kamenné pobočky. Podívejte se například na webové stránky Orsay, Reserved, s.Oliver a dalších značek známých z nákupních středisek. Chtěli byste si jednoduše prohlédnout aktuální kolekci, zboží zarezervovat na prodejně nebo přímo nakoupit? Máte smůlu. Existují samozřejmě i výjimky například Baťa, který si rostoucí potenciál internetu uvědomuje a snaží se z něj vytěžit maximum. Na jeho webu si lze zboží prohlédnout, aniž byste se neustále musel bát, že se při proklikávání ztratíte a nebudete vědět kam dál. U každé položky se dozvíte dostupnost na prodejnách ve vašem okolí. Zboží si můžete jednoduše objednat s poštovným zdarma (při objednávce nad 499 Kč) a když vám nebude líbit nebo sedět velikost, můžete jej snadno vrátit na jakékoliv prodejně. Mile mě překvapila aktivita společnosti Blažek, u které bych očekával přístup ala internet nás nezajímá. Asi před rokem jsem v kamenné prodejně kupoval oblek a při té příležitosti jsem se zaregistroval do klubu. Od té doby uplynul nějaký čas a já si na obchod víceméně nevzpomněl. Do e-mailu mi mezitím dorazilo několik nezajímavých newsletterů, které jsem si letmo prohlédl, ale nedonutili mě prokliknout na web, ani jit do prodejny. Před týdnem jsem dostal další newsletter, který mě tentokrát zaujal – obsahoval dotazník, za jehož vyplnění jsem měl přislíbeno 300 Kč. Dotazník jsem ze zvědavosti vyplnil a obdržel slevový kupon, který bylo možné uplatnit pouze na prodejně. Pomyslel jsem si, proč tedy mají e-shop? O víkendu jsem byl ve Vaňkovce a kupon použil. Asi za tři dny po nákupu mi došel další e-mail od Blažka, tentokrát s žádostí o hodnocení spokojenosti s nákupem. Dotazník byl rozeslán pomocí služby http://app.ref.io/. Obsahoval několik základních otázek o tom, jak jsem byl spokojen se zbožím a obsluhou. To hodnotím velice pozitivně a myslím si, že podobné služby mají budoucnost dokáží odhalit nedostatky a zvýšit spokojenost zákazníků, kteří si postěžují do dotazníku a svou zlost tak neventilují jinde. Prohlédnu-li si, jak na mě působí komunikace firmy Blažek na internetu dnes ve srovnání před rokem, musím uznat, že se postupem času se zlepšuje. I ty newslettery již mají HTML šablony, oslovení a další prvky e-mail marketingu. Doufám, že je to náznak zlepšení v oděvním prodeji a brzy se dočkáme dalšího prodejce, co to myslí s internetem trochu víc vážně.

projít na článek

59. díl — AI a budoucnost online marketingu? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

Když se začne mluvit o budoucnosti online marketingu, nejde se vyhnout AI. I my na Dudlu hledáme způsoby jak si pomocí AI ušetřit práci, a tak batolecími krůčky promptujeme, testujeme a aplikujeme první zlepšováky pro rutinní činnosti. A protože toho chce

projít na článek

Konference Digidějovice 2019

Ve čtvrtek 14. února jsem navštívil největší jihočeskou konferenci o online marketingu Digidějovice 2019.  Ač se konference věnovala de facto všem kanálům online marketingu, což se ne vždy podaří, řekl bych, že všechny přednášky obsahovaly pojítko, které

projít na článek

Antivirová ochrana

Antivirová ochrana V dnešní digitální době, kdy jsme stále více propojeni se světem přes internet, je důležité mít účinnou antivirovou ochranu, která nás chrání před různými formami kybernetických hrozeb. Antivirová ochrana představuje první linii obrany

projít na článek

Mějte odpovědi na nejčastější otázky vašich zákazníků přímo v online chatu

Ušetřete čas odpovídám na stále se opakující otázky vašich zákazníků! Nyní můžete přímo do chatu na webu vložit tlačítko FAQ (často kladené otázky) a sdílet užitečné informace i když jste právě offline. Jak na to: 1. Na webu máte instalovanou app onlin

projít na článek

WIX - napojení webu na vlastní doménu

Chcete webové stránky napojit na vaši vlastní doménu? V tomto videu najdete jednoduchý návod, jak na to. Můžete také navštívit naše kurzy WIX akademie | BEST EVENT - web, e-shop, online marketing a dozvědět se více o tvorbě webových stránek a online mark

projít na článek