Prosperovat mohou jen ty firmy, které umí správně využívat svá data, tvrdí expertka

O autorce: Alejandra Leyva je digitální nomádkou a tvůrkyní obsahu. Sleduje #deleteBigTech a v životě se řídí pravidlem Live Slow & Do More. Věří, že člověk získá více, když žije pomalejším způsobem života. Alejandru najdete na platformě X. Více o ní a její práci se ale dozvíte i na jejím webu. V tomto článku prozradím, co vše musíte o integraci dat vědět. Včetně toho, jakou z metod ideálně zvolit a které z nástrojů použít. Obsah: Co je to integrace dat? Výhody integrace dat, které změní vaše podnikání Neutápějte se v datech, proplouvejte jimi Co je to integrace dat? Integrace dat je proces shromažďování a sjednocení dat z několika různých zdrojů do takového formátu, který firmě nejvíce vyhovuje. A se kterým se ji nejlépe pracuje. Díky integraci jsou pak schopny svá data analyzovat pomocí různých nástrojů a platforem. A na jejich základě dělat správná obchodní rozhodnutí. Online marketing a prodejní strategie jsou závislé na datech. Jako marketér můžete CRM využívat ke správě údajů vašich zákazníků. A také ke sledování trendů. Na jejich základě pak budete schopni tvořit úspěšné marketingové kampaně. S integrací dat začaly firmy pracovat v 80. letech. Koncept integrace dat sice existoval už nějakou dobu před tím, ale až 80. léta byla zlomovým bodem, kdy se o integraci začaly firmy aktivně zajímat a praktikovat ji. Základní pilíře integrace dat: Datový sklad: Ukládání dat z různých zdrojů do jednoho úložiště. Slouží pro jejich analýzu a reporting. ETL: Extrakce, transformace a nahrávání dat z několika různých zdrojů. A jejich následné ukládání do databáze. Datová jezera: Zaznamenávání a ukládání objemných dat v jejich surové podobě pro následnou analýzu a reporting. Díky novým technologiím se proces integrace zjednodušil, zpřesnil a stal se celkově efektivnější. V posledních letech je tzv. cloud computing čím dál populárnější. Vnímám ale také potenciál a sílu úplně nových technologií. Mezi ty patří i umělá inteligence. Všechny tyto inovace nám umožňují s daty nakládat efektivněji. A využívat je na maximum. Pro zajímavost, dle odhadu Presedence research poroste celosvětový trh s integrací dat z 13,6 mld. dolarů v roce 2023 na 43,38 mld. dolarů do roka 2033 Zdroj: precedenceresearch.com/data-integration-market Metody integrace Dnes se můžeme setkat s několika metodami integrace dat. Těmi nejpoužívanějšími jsou: Manuální integrace – Shromažďování dat bez využití digitálních nástrojů či aplikací. Jedná se sice o levnou metodu, která je ale časově velmi náročná. Další velkou nevýhodou je, že není škálovatelná. CDC – Kopírování dat ze zdrojů a jejich následné ukládání na centralizované místo. CDC, stejně jako datové sklady, umožňuje data Může však ohrozit jejich kvalitu. UDAI – Ukládání dat do takové formy, která bude vyhovovat celé firmě. Výhodou je, že zde není potřeba vytvářet samostatné úložiště. Metoda UDAI je ideální pro malé soubory dat. Nebo pro data, která jsou si podobná. Middleware – Využití softwaru k propojení aplikací. A snadnějšímu přenosu dat v rámci sítě. Zvolte tuto metodu v případě, že chcete zlepšit dostupnost a převod dat mezi vašimi systémy. Jak vybrat metodu, která vaší firmě sedne Firmy využívají datové sklady a aplikace především ke zpracování informací. Představte si na moment, že jste majitelem společnosti poskytující úvěry. A potřebujete spravovat jak ty bezproblémové, tak komplikovanější pohledávky. Zároveň potřebujete, aby byla data všech vašich klientů v bezpečí. V tomto případě musíte zvolit takovou metodu, která vám umožní zmapovat, zpracovat a zároveň ochránit citlivé informace o vašich klientech. “Každé firmě vyhovuje jiná metoda integrace. Výběr závisí na potřebách firmy a jejich zdrojích. Implementace nesprávné strategie vede ke komplikacím v rámci pracovních procesů zaměstnanců. Také způsobuje snížení produktivity a zpomalení růstu firmy. Proto je nesmírně důležité dbát na výběr vhodné metody pro vaši společnost. A věnovat dostatek pozornosti její implementaci.“ Tony Mariotti, výkonný ředitel společnosti RubyHome Při výběru metody doporučuje Tony Mariotti vzít v úvahu: Počet zdrojů vašich dat a jejich typy. Potřebu mít k datům přístup v reálném čase. Očekávanou úroveň kvality dat. Rozpočet a IT možnosti společnosti.   Výběr metody integrace Implementace metody je jedna věc, využití správných nástrojů a platforem věc druhá. Velké společnosti, včetně těch korporátních používají k integraci až 175 aplikací. Výběr té nejvhodnější technologie pro váš podnik je klíčem k docílení efektivity při práci s daty, stejně jako k optimalizaci vašeho podnikání. Data lze získávat z: Interních zdrojů (databáze, CRM, firemní web). Externích zdrojů (sociální sítě, průzkum trhu). Data lze sbírat s využitím: Strategií: Zvažte využití analýzy webu, sociálních médií a online dotazníků. Nástrojů: K tomuto lze využít prediktivní analýzy, zařízení IoT a další. Při výběru softwaru pro integraci dat se také zamyslete nad tím: jak kompatibilní je s vašimi systémy a zdroji dat, jak náročný je k implementaci a samotnému používání, jak je škálovatelný, jak dobře je zabezpečený. Výhody integrace dat, které změní vaše podnikání Je čas podívat se na to, v čem je integrace dat klíčová. Mnoho společností volí ke zpracování čistých a aktuálních dat middleware a CRM. Proč byste o nich měli přemýšlet i vy? 1. Usnadňují zpracovávání dat Mnoho projektů padá kvůli nízké kvalitě dat. Obvykle za to může jejich úmorné manuální zpracování. Automatizujte a nedělejte si tak s kvalitou dat hlavu. Grant Aldrich, zakladatel společnosti Preppy, tvrdí, že je potřeba, aby společnosti své procesy zpracování dat co nejvíce zjednodušily. Jen tak se totiž budou moci plně věnovat svým zákazníkům. Zaměřit se na jejich potřeby a udělat z nich loajální klienty. 2. Zamezují vzniku datových sil Datová sila vznikají v situacích, kdy se informace rozdělují mezi jednotlivá oddělení. Dochází tak k problémům v komunikaci mezi zaměstnanci a snižuje se efektivita a produktivita celé firmy. Centralizovaná data, která jsou všem dostupná, naopak zlepšují chod podniku. Především pak spolupráci mezi zaměstnanci. A urychlují procesy rozhodování. Sturgeon Christie, výkonný ředitel společnosti Skin Audio, tvrdí: „Datová sila jsou problém, protože zpomalují další procesy ve firmě. Pokud nezvládáte svá data centralizovat, nemůžete docílit efektivní komunikace v rámci vaší firmy. To samozřejmě negativně ovlivňuje růst vašeho podniku. Díky integraci dat můžete všechny tyto zdi zbořit.“ 3. Zjednodušují transformaci dat Manuální transformace dat je časově velmi náročná. A také při ní vzniká více chyb než při té automatizované. Začněte tak raději využívat software, který vám usnadní práci, ušetří čas a zajistí udržení kvality vašich dat. Albert Kim, viceprezident hledání talentů ve společnosti Checkr, vysvětluje: „Data kódovaná manuálně bývají zbytečně obsáhlá. Celý proces jejich psaní je navíc dost zdlouhavý. Nejen, že je pracný, ale také negativně ovlivňuje produktivitu a ziskovost podniku. Investice do spolehlivé platformy pro integraci dat je tak rozhodně lepší cestou. Kromě úspory času a energie vám umožní stát se silnějším hráčem na konkurenčním trhu.“ 4. Poskytují lepší vhled Data fungují jako stavební kameny. V jednom z průzkumů Deloitte se však více než polovina dotazovaných finančních ředitelů přiznala, že neumí rozpoznat vhodné technologie pro jejich zpracování. V oblasti integrace nejsou dostatečně proškoleni, a dokonce jim chybí zkušenosti. „Pokud budete mít svá data po ruce, budete schopni dělat rozhodnutí, díky nimž se zvýší návratnost vašich investic. Samozřejmostí je pořízení spolehlivé platformy. Asi vás to překvapí, ale takový software vám raketově zvýší prodeje.“ Brooke Webber, vedoucí marketingu ve společnosti Ninja Patches Neutápějte se v datech, proplouvejte jimi Pro růst vašeho podniku je naprosto klíčové integrovat data ze všech jeho zdrojů. Implementace pak zajistí: Lepší zobrazení vašich dat. Možnost do nich nahlédnout kdykoliv. Přizpůsobení se tempu růstu vašeho podniku. Můj rychlý průvodce implementace: 1. Sestavte jasnou strategii Stanovte si cíle. Zeptejte se sami sebe, jaká data přesně potřebujete. A jak vaší firmě pomohou při jejím růstu. 2. Investujte do vhodných nástrojů Vyberte si takový nástroj, který bude vyhovovat potřebám vaší firmy. A který bude kompatibilní s již pořízenými technologiemi. 3. Důvěřujte číslům Důvěřujte datům. Naučte sebe i své kolegy s daty pracovat a dělat rozhodnutí na základě pravdivých výsledků. Sázejte na jistotu, ne pocity a domněnky. The post Prosperovat mohou jen ty firmy, které umí správně využívat svá data, tvrdí expertka appeared first on eWay-CRM.

projít na článek

QE4 a zlato za 5 000 USD? Jen otázka času, tvrdí Peter Schiff

Peter Schiff, ředitel a hlavní globální stratég Euro Pacific Capital, dlouhodobě tvrdí, že na tom americká ekonomika není ani zdaleka tak dobře, jak se na první pohled zdá, a Fedu nakonec nezbude nic jiného než oznámit čtvrté kolo kvantitativního uvolňo

projít na článek

Jaký je nejlepší subwoofer (do auta či k domácímu kinu)? A jak ho správně vybrat?

Bez pořádných basů bude muzika vždycky mdlá a bude jí něco scházet. O to, aby basy vyzněly tak, jak mají, se stará kvalitní subwoofer. Tento prvek může být již součástí audio systému, anebo si ho můžete pořídit zvlášť. V dnešním článku se podíváme právě n

projít na článek

„Data hýbou světem a firmy dají téměř cokoliv za to, aby jim rozuměly,“ tvrdí datový analytik Radek Nekvapil

Každá firma má hromadu dat, ze kterých je možné předpovídat, co přijde a díky tomu se na vše připravit. Data však zůstávají nevyužita, a tak stále dostává hodně prostoru instinkt a zkušenosti manažerů. Situace se však začíná měnit. „Manažeři firem potřebu

projít na článek

Tary pokračuje v prodávání energetických nápojů. Těm by se však děti, na které cílí, měly vyhýbat

Kontroverzní youtuber Taras Povoroznyk oznámil, že si lidé mohou začít kupovat jeho nový energetický nápoj a největší zájem vyvolal u dětí. Ty totiž mohou vyhrát různé zajímavé ceny a Tary Drink proto kupují ve velkém. Výživová poradkyně Barbora Bürgerová

projít na článek

Zúčastněte se semináře GDPR pro malé podnikatele a firmy - prakticky a účinně

Simona Myslikovjanová působí jako lektorka a také GDPR auditorka a pověřenkyně ochrany osobních údajů.  Pro společnost 1. VOX připravuje v novém roce interaktivní seminář „GDPR pro malé podnikatele a firmy - prakticky a účinně“, určený každému, kdo hledá

projít na článek