Recenze: Pracovněprávní spory

Prosincov dvan ct č slo BULLETINU ADVOKACIE obohatila recenze na beckovskou publikaci PRACOVNĚPR VN SPORY, jej mž autorem je soudce Krajsk ho soudu v Plzni Mgr. Miroslav Hromada, Ph.D. kolu ohodnotit a odborn veřejnosti titul představit se zhostil advok t JUDr. Martin Mikyska. Nakladatelstv C. H. Beck obohatilo v letn okurkov sez ně 2015 trh pr vnick literatury rozsahem nevelk m, leč obsahově zaj mav m titulem, věnovan m pracovněpr vn m sporům. Př nosn m nejen pro soudce, ře c pracovn spory, ale tak pro advok ty, ať už zastupuj pracovn spory pravidelně, nebo jen př ležitostně, na straně zaměstnavatele, nebo zaměstnance. Autor je civiln m soudcem původně okresn ch soudů, v současnosti členem odvolac ho sen tu Krajsk ho soudu v Plzni, extern m pedagogem Pr vnick fakulty Z padočesk univerzity v Plzni. vodem recenze budiž zdůrazněno, že praktick zorn hel pohledu na pojedn vanou problematiku, obohacen a roz řen o pohled teoretick i mezin rodn , je možno považovat za nejpř nosněj kvalitu tohoto autorsk ho d la. Zaměřen monografie je předev m procesn v tom smyslu, že je věnov na specifick m procesn m aspektům projedn v n a rozhodov n pracovněpr vn ch sporů soudů při aplikaci v eobecně platn ho procesn ho předpisu občansk ho soudn ho ř du. Ono by to ani jinak nebylo možn pojmout, protože obs hnout ve kerou skutkovou i pr vn variabilitu pracovněpr vn ch sporů při aplikaci hmotn ho pr va pracovn ho by vydalo na mnohem obsahově rozkročeněj a t m i objemněj autorsk d lo. V znamnou hodnotou jsou i četn odkazy na judikaturu Nejvy ho soudu i stavn ho soudu, jej mž zorn m hlem autor doprov z a dokumentuje vlastn n hledy. A to nikoliv vždy souhlasně. Monografie je rozdělena do dvan cti kapitol (Kapitola 1. Pravomoc soudů v pracovn ch věcech, Kapitola 2. Z sady ř zen před soudem, kapitola 3. Př slu nost v pracovn ch věcech, Kapitola 4. Obsazen soudu, Kapitola 5. častn ci, Kapitola 6. Průběh ř zen , Kapitola 7. Soudn ř zen a hmotn pr vo. Kapitola 8. Někter hmotněpr vn předpoklady pro procesn kony, Kapitola 9. Souvislost s insolvenčn m ř zeniacute;m, Kapitola 10. Alternativn ře en sporů, Kapitola 11. Pracovn věci s ciz m prvkem, Kapitola 12. Pracovn soudnictv v jin ch zem ch). Vyzdvihnout některou z nich jako nejdůležitěj či nejv ce př nosnou pro čten ře nelze, protože každ z n s se v publikaci sejde s nějakou svoj preferovanou oblast , t matem či ot zkou. J jsem si při jej m čten jako praktick advok t, poměrně často se angažuj c v pracovněpr vn ch sporech, uvědomil, že podceňov n procesn ch aspektů pracovn ch sporů v rutinn pr ci advok ta znamen mnohdy cestu do pekel , tedy k prohře za klienta d ky patn nebo dokonce chybn procesn strategii či taktice (viz skal koncentrace ř zen , n ležit skutkov i pr vn argumentace, odkazy na judikaturu soudů). Obecnou recenzi se slu doplnit odkazy na žhav projedn van ot zky, byť jejich v čet nemůže b t ani pln , ale ani nemůže b t jin než subjektivn , tedy pohledem zaměřen recenzenta. Snad i tento omezen v běr může v st k tomu, že obecně zaj mav jsou ot zky např. vymezen z visl pr ce podle z kon ku pr ce ve vztahu k pojmu neleg ln pr ce podle z kona o zaměstnanosti, faktick ho pracovn ho poměru, agenturn ho zaměstn v n , pracovněpr vn ho, anebo sp e obchodněpr vn ho vztahu člena statut rn ho org nu obchodn společnosti (obchodn korporace). Při rozboru z sad sporn ho občansk ho soudn ho ř zen , konkr tně z sady rovnosti, autor odkazuje na v znamn judik t Nejvy ho soudu o procesn ch povinnostech a břemenech ve mzdov ch sporech, zdůrazňuje v znam nutnosti rychl a činn ochrany pr v zaměstnanců s ohledem na v znam např. pracovn ch sporů o neplatnost rozv z n pracovn ho poměru (ale nejen těchto sporů) pro jejich soci ln status a pr vn jistoty. Nechyb tak podrobn rozbor n lezu stavn ho soudu o procesn př pustnosti důkazn ho prostředku, nahr vky telefonick ho rozhovoru zaměstnance se zaměstnavatelem, ve sporu o neplatnost v povědi z pracovn ho poměru. Za jednu z nejzaj mavěj ch pas ž považuji pojedn n o způsobu obrany zaměstnance proti neplatn mu pr vn mu jedn n zaměstnavatele při rozv z n pracovn ho poměru a proti rozv z n pracovn ho poměru zd nliv m pr vn m jedn n m. Zd nliv je totiž i jedn n , nelze-li pro jeho neurčitost nebo nesrozumitelnost zjistit jeho obsah ani v kladem. Důsledkem zd nliv ho pr vn ho jedn n je, že se k němu nepřihl ž . V publikaci je rovněž rozeb r n judik t Nejvy ho soudu, kter se t k zneuž v n sledov n internetu zaměstnancem k soukrom m čelům pohledem poru en pracovn ch povinnost zaměstnance a jejich sankcionov n v pověd zaměstnavatele. Kapitola 8. Někter hmotněpr vn předpoklady pro procesn kony je věnov na z pohledu autora (shodn ho s pohledem recenzenta) nejfrekventovaněj m a pro obě strany pracovněpr vn ho vztahu nejv znamněj m pracovn m sporům. V běr podle krit ria důležitosti toho kter ho druhov ho sporu považuji za zdařil . Kapitola 11. Pracovn věci s ciz m prvkem upozorňuje, že otev r n se pracovněpr vn ch vztahů ciz m prvkům (zahraničn zaměstnavatel, pr ce v cizině, aplikace ciz ho pr va) přin pro praxi dosud nikoliv často frekventovan ot zky. Vhodn m př spěvkem k někter m česk m vah m o vytěsněn laick ho prvku př sed c ch z rozhodov n pracovn ch sporů je poukaz na speci ln větev pracovn ch soudů s hojnou čast laick ch soudců v n m bl zk m Německu. Takže chv l m nakladatelstv C. H. Beck i autora za v běr t matu i za způsob jeho zpracov n , doporučuji kolegům advok tům a kolegyn m advok tk m investovat rozumn pen z do poř zen tohoto autorsk ho d lka , nevelk ho rozsahem, ale důležit ho obsahem. Je uměn m autora sdělovat koncentrovaně, odborně korektně a současně srozumitelně odborn n zory.

Kurovický lom - recenze, akce, otevírací doba, cena aparkování 2024

Kurovický lom – recenze aco vše vareálu najdete aobjevíte Kurovický lom je přírodní památka nacházející se nedaleko Zlína, přesněji jak zhruba 1500 metrů jižně od obce Kurovice. Rozloha je lehce přes 15 hektarů, což zlomu, kde se dříve těžil vápenec, dělá

Jaké jsou recenze na cestovní kancelář TUI?

Cestovní kancelář TUI vČeské republice patří mezi přední poskytovatele zájezdů adovolených. Společnost nabízí širokou škálu destinací atypů dovolených, které uspokojí ity nejnáročnější cestovatele. Vtomto článku se podíváme na recenze zákazníků, kteří vyu

Šalvějová zubní pasta Hydrophil v tabletách. Proč jí nahradit za klasickou pastu? (recenze)

Trend zubní pasty v tabletách lítá světem zero waste už nějakou dobu. Myšlenka neprodukovat odpad prázdných plastových tub je sympatická a tyto tabletky nejsou prvním počinem, jak produkování odpadu z oblasti ústní ... více Článek Šalvějová zubní pasta H