Recenze - Údolí je čtivý, ale nedotažený thriller

Francouzský autor bestsellerových thrillerů Bernard Minier ve své nejnovější knize Údolí pokračuje v sérii s komisařem Martinem Servazem. Jak již bylo naznačeno v minulém díle, začíná pátrat po své zmizelé lásce z mládí a matce svého syna Marianne. Stopy ho zavedou do údolí v pyrenejských horách, kde právě začíná vyšetřování dvou záhadných vražd. Příběh se tentokrát rozbíhá o něco pomaleji. Autor chce zřejmě uvést do děje i čtenáře, kteří nečetli předchozí díly, což je pro znalce série trochu nudné. Každopádně je lepší si starší díly přečíst, nový čtenář se bude jen těžko v příběhu orientovat. Bernard Minier navázal na svůj tradičně velmi čtivý způsob psaní, bohužel se však neubránil sebevykrádání. Pro něj typické výrazy jako „po páteři mu přejela chladná ruka“ či „chladná ruka mu stiskla zátylek“, které byly v prvním díle docela působivé, už nyní nefungují, ba jsou téměř k smíchu. Stejně jako Servazovy často nesmyslné sebevražedné mise, zásadně beze zbraně. I když v Údolí autor v tomto směru naštěstí trochu ubral. Také oblíbená intermezza, vložené části příběhu popsané z pohledu vraha, se tentokrát velice míjejí účinkem. Napětí jen v nich jen trochu, mrazivá hrůza žádná. Opravdovým zklamáním je ale tentokrát zápletka. Námět je zajímavý, čtenář se dočká i částečně překvapivého rozuzlení, motiv zločinů je však nepochopitelný, nereálný a zůstává prakticky nevysvětlen. Zdlouhavý je také téměř hollywoodský konec včetně Servazova filozofování nad životem a světem. Autorka: Štěpánka ZenklováZdroj: PrávoZdroj snímku: xyz.cz Další knižní a audioknižní recenze si můžete přečíst na webu Putování za uměním zde nebo na facebooku antikvariátu U Skleněné kašny

Zillertal a Zillertal Arena – horská cyklistika s lyžovačkou na ledovci

Zillertal (údolí řeky Ziller) je jedno z nejhlubších údolí Rakouska, které dalo název Zillertalským Alpám – části Alp s hojným výskytem ledovců.

Vítejte v království perlí a bižuterie

Víkend Křišťálového údolí Svaz výrobců skla a bižuterie a jeho bižuterní centrum PALACE PLUS jsou hrdými partnery projektu projektu "Křišťálové údolí".

Rozhovor - David Pastva: Představujeme Křišťálové údolí

Zkraje roku 2019 se po dvouletém jednání dohodl Liberecký kraj s Preciosou, a. s., na převzetí značky Křišťálové údolí – Crystal Valley. Jmenovaný severočeský region se tímto rozhodl posílit svoji pozici na poli cestovního ruchu o další témata, která jsou

RECENZE šroubovacího roubíku Slave4master Killer Gag pro trénink Deep Throat = hlubokého orálu u subíka

Roubík Slave4master Killer Gag je rozhodně intenzivní BDSM hračka, která nejen trestá, ale také trénuje vašeho submisivního partnera v technice deepthroat. Moje recenze vám představí tento unikátní roubík a jeho vlastnosti, aby i začátečníci v BDSM mohli

Menstruační měkké tampony v testovací sadě jak dopadly? RECENZE

Před tím, než se mým favoritem stal menstruační kalíšek, jsem běžně užívala klasické tampony a neměla s tím v podstatě problém. Alternativa měkkých tamponů mě zaujala a tak, když se mi naskytla příležitost vyzkoušet je, šla jsem do toho. Rozdíly v tampone