Na univerzitě v Münsteru zkoumali otázku, kdy bude možné zcela nahradit poptávku po třech nejdůležitějších bateriových surovinách lithia, kobaltu a niklu v Evropě, USA a Číně recyklací, kdy bude v těchto regionech možné úplné oběhové hospodářství. Došli k závěru, že nejprve uspěje Čína, následovaná Evropou a USA.V Číně může být primární lithium, tedy získané těžbou, pravděpodobně nahrazeno recyklovaným lithiem pro elektromobily od roku 2059, v Evropě a USA až po roce 2070. Poptávka po kobaltu v Číně s největší pravděpodobností nejdříve do roku 2045. v Evropě v roce 2052 a v USA až od roku 2056. U niklu platí: Čína ...
Komplexní recyklace lithium-iontových baterií, zejména z elektromobilů, zajistí v budoucnu udržitelné dodávky kritických surovin. Dnešní recyklační procesy získávají jen některé kovy, lithium se částečně ztrácí, grafit dokonce úplně. Nový proces by
projít na článekDíky nové technologii z Královské technické univerzity lze nefunkční lithium-iontové baterie recyklovat důkladněji a šetrněji k životnímu prostředí. Xiong Xiao, postdok v Institutu pro polymerní materiály a její tým používají přírodní produkty: kyse
projít na článekGiga-scale výrobce tvrdí, že nyní dokáže recyklovat až 95 % kovů z baterie, což snižuje potřebu čerstvě vytěžených surovin a snižuje emise skleníkových plynů v celkovém řetězci. Jednou z klasických výtek vůči lithium-iontovým bateriím byla nemožnost
projít na článekZastará směrnice EU 2006/66/EC nevyhovuje, podle OekoInstitutu končí více jak polovina baterií ve směsném domovním odpadu, Celkově se nerecykluje 35.000 tun. S ohledem na stále se rozšiřující aplikační pole baterií je třeba zvýšit podíl recyklace a
projít na článekV prvním kroku se baterie LiFePO4 vybijí na 2,5 voltu a mechanicky rozloží se na jednotlivé součásti. Na katody a anody se poté působí vodou, aby se oddělily hliníkové a měděné fólie. Lithiová sůl se získává z elektrolytu a uhličitan, se znovu použí
projít na článek