Reklamace nové nemovitosti

Jsou věci, které nakupujeme téměř denně a pak jsou takové, které se pořizují jednou za život. Takovou věcí je určitě nemovitost. Každý určitě ví, že na spotřební zboží se vztahuje záruka. Pokud se vada projeví do půl roku po koupi, je brána jako vada od výrobce. Zkrátka jste to s ní asi už koupili. Stejné je to i s novým domem nebo bytem. Jestliže zjistíte vadu do půl roku, nemusíte už nic prokazovat. Až do této chvíle je to s každým zbožím stejné. Začíná se to odlišovat v řešení problému. Zatímco ty boty nebo televizi zkrátka vrátím a nikdo mi nemá dělat žádné potíže, s nemovitostí je to jiné. A je to logické. Umíte si představit ty zmatky, kdyby po několika týdnech užívání bytu přišel nový majitel na to, že mu v kuchyni kape kohoutek? Pak by měl právo nemovitost vrátit a koupit další. §  Výměna bytu nebo domu se tedy posuzuje podle toho, jaký druh vady se vyskytl. Odstoupení od smlouvy bývá často komplikovaná záležitost. Určitě je lepším řešením požadování odstranění vady nebo sleva z ceny. Co rozhodně patří do smlouvy U nových nemovitostí je už zavedenou praxí sjednávat záruku. Tou se prodávající zavazuje, že si nemovitost udrží po stanovenou dobu svoji jakost. Konkrétní podmínky jsou stanoveny individuálně. Obě strany se dohodnou, jaké požadavky jsou pro ně přijatelné. Jsou vady, které se mohou projevit až po delší době užívání. Jestliže kupujete starší nemovitost, je potřeba do smlouvy zanést, jestli chcete převzít          jednotlivé místnosti nově vybílené – pokud to ve smlouvě není, musíte počítat s určitým opotřebováním          dům či byt vyklizený – jestliže tu zůstalo cokoliv po předchozím majiteli, bude to považováno za vadu. Nákup nemovitosti od zadluženého vlastníka může mít tu výhodu, že bude levnější. Má to ale jeden háček. Pokud probíhá exekuce, majetek bývá blokován. Pak je potřeba pomoc nějakého zkušeného právníka, abyste si nezadělali na problémy do budoucna. Článek Reklamace nové nemovitosti se nejdříve objevil na Gilia.

  • Web: Gilia
  • Aktualizace: 7.3.2024
projít na článek

Efektivní řízení reklamací ve Vistos CRM

Reklamace jsou neodmyslitelnou součástí podnikání a téměř každá obchodní firma se s nimi setkává. Při zvýšeném objemu reklamací je klíčové udržet v této oblasti pořádek a dodržovat zákonné lhůty. Systém Vistos CRM přináší efektivní řešení prostřednictvím

projít na článek

Seminář/webinář Trendy online marketingu 9.2.2023

Pozvánka CZ Pozvánka PL Nové právní minimum pro e-shopaře. S novým rokem přichází i novela zákona o ochraně spotřebitele. Jaké změny s sebou přináší? Jak ponovu na slevy a recenze? Natextovali jste správně svá tlačítka? Upravili nákupní košík? Jak se mě

projít na článek

Jak darovat polovinu nemovitosti

Zajímá vás, jaký je postup a proces pro darování poloviny nemovitosti? Dáme vám návod, jak darovat polovinu nemovitosti prakticky krok za krokem. Dozvíte se, jak darovat byt v osobním vlastnictví, jak sepsat darovací smlouvu, jak na darování spoluvlastnic

projít na článek

Souhlas banky s převodem nemovitostí

V jakých situacích a kdy potřebujeme souhlas banky s převodem nemovitostí? A jak si lze takový souhlas opatřit? Půjde zejména o převod nemovitosti s hypotékou, případně převod hypotéky na jinou nemovitost podíváme se, co banky vyžadují a jaký je postup.

projít na článek

Skryté vady vám mohou při prodeji nemovitosti pěkně zavařit – na co si dát pozor?

Prodej nemovitosti nen vždy proch zka růžovou zahradou. Zvl tě u star ch domů a bytů se mohou objevit nejrůzněj nedostatky. Spol hat na to, že je kupuj c přehl dne, se ale nevypl c . Co se stane, když je objev až po čase už v n nemovitosti? V e pod

projít na článek