Mountain Path, Sádhu Óm 14. díl, viz přehled všech dílů ... Zanikne-li myslící, zanikají též jeho myšlenky a naopak. Myšlenky vyživují a udržují myslícího. Takže myslící (první osoba, myšlenka nazývaná „já“) nikdy nezanikne, věnuje-li myšlenkám (druhým a třetím osobám) pozornost. Zaměří-li však myslící svou pozornost na sebe sama, ostatní myšlenky tak nebudou uvědomovány a přestanou proto i existovat. Spolu s nimi zanikne též myslící, poněvadž v nepřítomnosti myšlenek ztrácí myslící svou povahu myslícího a zůstává tak pouze jako „Já jsem“, jež není ani myslitelem ani myšlenkou...
Mountain Path, Sádhu Óm 22. díl, viz přehled všech dílů ... Proto, i když začneme provádět pradakšinu kolem Arunačály z jakéhokoli důvodu jiného, než je naprosté vyhlazení našeho ega, Arunačála pozvolna očistí naši mysl a tím nám dá schopnost porozu
projít na článekMountain Path, Sádhu Óm 11. díl, viz přehled všech dílů ... Ten, jehož mysl lpí na jakémkoli jméně či tvaru, nemůže být schopen ani rozumově pochopit, co praxe věnování pozornosti Já ve skutečnosti znamená. I kdyby se těšil společnosti jména a tvaru
projít na článekMountain Path, Sádhu Óm 19. díl, viz přehled všech dílů ... Podobně ani my nedosahujeme pomocí satsangu ničeho, co bychom již neměli. Jen nám je odhalena naše pravá podstata. Právě tak, jako se přirozený magnetismus jehly projeví po opakovaném spoje
projít na článekMountain Path, Sádhu Óm 16. díl, viz přehled všech dílů ... Přemýšlejte pečlivě nad skutečností, že sebepoznání je základem všeho dalšího poznání, a že to nejdůležitější je získat pravé poznání toho, kdo jste vy sami. Čím více budete nad těmito slov
projít na článekMountain Path, Sádhu Óm 13. díl, viz přehled všech dílů Lidé si stěžují, že je praxe sebedotazování obtížná. O odevzdání se Já či uctívání mistra (guru-púdža) by však řekli totéž, kdyby znali skutečný význam těchto výrazů. Přišli jsme snad na tuto s
projít na článek