Mountain Path, Sádhu Óm 7. díl, viz přehled všech dílů ... Neustálé těkání naší pozornosti z jedné osoby na druhou a mezi minulostí a budoucností je jako houpání kyvadla, jehož svislou osou je vědomí „Já jsem“ či „teď“. Podobně, jako není nikdy přerušeno spojení houpajícího se kyvadla se svou svislou osou, přestože se zde nikdy nezastaví, není nikdy přerušeno spojení naší pozornosti se svým středem, s vědomím „Já jsem“ či „teď“, přestože zde nikdy nespočine. Stav, ve kterém naše pozornost spočívá ve vědomí „Já jsem“ či v „teď“, je znám jako átma-ništa či samádhi (což znamená samá-dhi : vyrovnaná, klidná či tichá mysl) a je podoben kyvadlu nehybně spočívajícím ve své svislé poloze...
Mountain Path, Sádhu Óm 22. díl, viz přehled všech dílů ... Proto, i když začneme provádět pradakšinu kolem Arunačály z jakéhokoli důvodu jiného, než je naprosté vyhlazení našeho ega, Arunačála pozvolna očistí naši mysl a tím nám dá schopnost porozu
projít na článekMountain Path, Sádhu Óm 11. díl, viz přehled všech dílů ... Ten, jehož mysl lpí na jakémkoli jméně či tvaru, nemůže být schopen ani rozumově pochopit, co praxe věnování pozornosti Já ve skutečnosti znamená. I kdyby se těšil společnosti jména a tvaru
projít na článekMountain Path, Sádhu Óm 19. díl, viz přehled všech dílů ... Podobně ani my nedosahujeme pomocí satsangu ničeho, co bychom již neměli. Jen nám je odhalena naše pravá podstata. Právě tak, jako se přirozený magnetismus jehly projeví po opakovaném spoje
projít na článekMountain Path, Sádhu Óm 16. díl, viz přehled všech dílů ... Přemýšlejte pečlivě nad skutečností, že sebepoznání je základem všeho dalšího poznání, a že to nejdůležitější je získat pravé poznání toho, kdo jste vy sami. Čím více budete nad těmito slov
projít na článekMountain Path, Sádhu Óm 21. díl, viz přehled všech dílů ... Lidé, jejichž pozornost směřuje zpravidla zevně, mají sklon přikládat přílišnou důležitost zevnímu spojení, jelikož nejsou schopni nahlédnout, co se děje v jejich nitru. Ta nejdůležitější p
projít na článek