Sklik: Cílení v obsahové síti v roce 2023

Strategie Sklik: Cílení v obsahové síti v roce 2023 3 minuty čtení Jan Patek Sklik v poslední době rozšířil možnosti cílení v obsahové síti. Kromě klasických možností jako jsou zájmy, témata, klíčová slova, umístění, zájmy o koupi a návštěvníci webu přibyly i lookalike publika a návštěvníci produktů na Seznam webech. My jsme všechna tato cílení otestovali hned v několika účtech a přinášíme vám výsledky. 3 minuty čtení Jan Patek Lookalike publika Sklik v červnu 2023 představil možnost cílení na lookalike publika. Jde o segment vytvořený pomocí strojového učení na základě vašeho retargetingového seznamu. Jako zdroj můžete použít jakékoliv publikum s alespoň 1 000 uživatelů a následně vybrat přesnost a šíři zásahu (tzn. poměr mezi kvalitou a velikostí nového seznamu uživatelů). My jsme vždy vycházeli ze segmentu uživatelů, kteří na webu nakoupili a vybrali optimální zásah, což doporučuje samotný Sklik. Ve stejnou dobu nám v účtech běžely i kampaně cílené na zájem o koupi a retargetingová publika, se kterými jsme výsledky porovnávali. A na co jsme přišli? Kampaně měly velmi nízké CTR, přibližně na úrovni publik se zájmem o koupi. Cena za proklik byla také podobná jako u zájmů o koupi. Tento typ cílení nepřinesl v účtech žádné, případně minimum, konverzí. Návštěvníci produktů na Seznam webech Tato možnost cílení je o něco starší než lookalike publika, Sklik ji představil už v listopadu 2021. Funguje na datech od Seznamu, takže uživatel nemusí ani přijít na váš web. Stačí, když si prohlédne produkt na srovnávači Zboží.cz nebo jiných webech od Seznamu. Má jít prý o nejpřesnější akviziční cílení v displejové síti a přinášet lepší výsledky než zájmy o koupi. Potvrdilo se to u našich klientů? Reklamy cílené na návštěvníky Seznam webů měly velmi dobré CTR, ve většině případů na úrovni dynamického remarketingu, a zároveň nepříliš vysoké CPC. Kampaně byly více konverzní než lookalike kampaň, ale zdaleka nedosahovaly výsledků zájmu o koupi ani dynamického retargetingu. Tipy na závěr Je třeba počítat s tím, že jde o akviziční kampaně, které nebudou mít tak dobré výsledky jako cílení na retargetingová publika. Zároveň by si ale měly vést lépe než cílení na zájmy o koupi, klíčová slova, umístění apod. Doporučujeme z kampaní vždy vyloučit vlastní návštěvníky webu, tento segment by mohl zkreslovat výsledky. Při vytváření lookalike publik je nejlepší vycházet ze segmentu uživatelů, kteří dokončili objednávku nebo poptávku. Pokud máte klienta s menším počtem konverzí, zvolte co nejbližší možný segment (např. uživatele, kteří si přidali produkt do košíku). Sdílet tento článek Zkopírováno do schránky

projít na článek

Co je Sklik?

Dnes si odpovíme na otázku: Co je to Sklik? Sklik je reklamní systém, přes který můžete inzerovat ve vyhledávači Seznam.cz a jeho obsahové síti. Vzhledem k tomu přes něj můžete zobrazovat reklamy cílené jen na české publikum. Hodí se pro... Příspěvek Co j

projít na článek

PPC reklama Sklik

PPC reklama na Skliku má své místo v marketingovém mixu i v dnešní době ač uživatelé jako fulltextový vyhledávač stále častěji preferují Google a objem hledání na Seznamu se snižuje. Nicméně Sklik nejsou jen textové a produktové inzeráty ve vyhledávání...

projít na článek

Sklik cena za reklamu

Častým dotazem ohledně Skliku je cena inzerce v tomto systému. Bohužel nejde nijak paušálně říci, kolik bude reklama na Skliku stát. Nicméně dobrou zprávou pro všechny jistě je, že se dá spravovat už od rozpočtu 1000 Kč / měsíc. To... Příspěvek Sklik cena

projít na článek

Jak přidělit přístup na Sklik

Níže najdete jednoduchý návod, jak přidělit přístup do Skliku novému správci. Návod pro přidání správce do Skliku Přihlašte se do Skliku V horní části menu klikněte na svůj email a zmáčkněte Nastavení Nyní už jen stačí v nastavení správně vyplnit... Přísp

projít na článek

Čísla o sociálních sítí: Kolik, kdo, kdy a kde. Statistiky, které vás překvapí

Přemýšlíte, jaké sociální síti věnovat v roce 2024 svou pozornost nebo na jaké trendy se v letošním roce zaměřit? Podívejte se na následující statistiky podle jednotlivých sociálních sítích. Dozvíte se v nich třeba to, že 69 % lidí nakoupí po té, co vidí

projít na článek