Sociální sítě, sociální reklama, každý každému dealerem

Přežili jsme to. Přejídání se, opakované doplňování zásob, vylučování/vyměšování a následně v lepším případě recyklace, v horším přeplněné kontejnery. Další z řady hyper-svátků jsou za námi. Svatou Trojicí jsou v tomto případě spotřeba, prodej a reklama. Ta posledně jmenovaná z nás činí vskutku mučedníky – dealery chycené do sociálních sítí. Ale nechme mluvit na chvíli fakta. Forrester Research zjistil, že naše nákupní chování se nejvíce řídí názory přátel a známých, kteří daný výrobek nebo službu použili. Týká se to prý plných 83% spotřebitelů. Například tři čtvrtiny lidí dají na odbornou recenzi výrobku či služby v novinách, časopisu nebo televizi. Graf obsahuje i další položky a rozhodně přináší zajímavé informace. Zřejmě tenhle obrázek viděli také pracovníci zodpovědní za rozvoj sociálních sítí MySpace a Facebook. Obě firmy totiž před nedávnem spustili vlastní reklamní služby. V dobách Googlu a Yahoo platilo, že on-line reklama byla cílená podle klíčových slov. Tyhle časy jsou ale dávno pryč. Dnes je možné cílit reklamu na konkrétního uživatele, na jeho konkrétní profil obsahující tužby a přání uživatele. V prvním případě se reklamní sdělení šíří od dodavatele přímo k potencionálnímu uživateli. Druhým a pokročilejším způsobem je metoda, kterou praktikuje Facebook. Informace se šíří mezi uživateli bez toho, že by do předávání reklamního sdělení vstupoval prodejce. K šíření reklamy se používá tzv. sociální graf reprezentující vztahy uživatele s ostatními „přáteli“ v sociální síti. Tak je zaručeno, že uživatel dá této informaci patřičnou váhu a že ji přijme s větší důvěrou. Ve svém důsledku to znamená, že každý bude každému bratrem či sestrou dealerem. Co si tak dát jeden příklad? Jistě, proč ne Řekněme, že mám nějaký výrobek, o kterém vím, že by ho mohly s vysokou pravděpodobností chtít mladší vysokoškolsky vzdělané ženy z Velké Británie, zvlášť pak ty, které promovaly na univerzitě v Cambridgi. Co takhle tradiční pamětní šátek v růžovém provedení pro mladé absolventky! Všechny ženy a dívky mezi 21. a 40. rokem po něm jen prahnou! Otevřeme www.facebook.com, vyrobíme stránku s naším produktem. To zabere v základu tak 10 minut, pokud si s tím budeme hrát, tak počítejme raději s hodinkou. Najedeme do sekce Social Ad a tam si to všechno pěkně naklikáme: Hned vidíme, že můžeme oslovit 8 560 žen a dívek. Vytvoříme reklamu, stanovíme si, kolik hodláme utratit za reklamu (je možné platit za kliknutí nebo shlédnutí), a jsme hotoví K dispozici máme pochopitelně statistiky a detailní demografická data. Co z toho všeho plyne? Že je to pořádný zmatek. Uživatel poskytuje data o své osobě, jiní jich využívají k tomu, aby na nich vydělali. Kdo vlastní data v sociálních sítích? Jsou to uživatelé? Asi ano. Ale nemají nad nimi skoro žádnou kontrolu. Tu má třeba Facebook. Lidi na něj začínají nadávat, že jen nasává data dovnitř a že nic nepustí ven: Bude řešením projekt DataPortability, který využívá mimo jiné APML, OpenID a mikroformáty? A co Google se svou API sadou OpenSocial, která přichází poměrně pozdě? Těžko říct. O tom ale asi až jindy. Teď si jdu dát pracky a vanilkové rohlíčky, co ještě zbyly The post Sociální sítě, sociální reklama, každý každému dealerem appeared first on HorMart.cz.

projít na článek

Nezapomínejte na sociální sítě!

Sociální sítě mají v komunikaci firem nezastupitelné místo. K jejich správnému fungování ale rozhodně nestačí vytvořit firemní profil a zveřejňovat hezké... The post Nezapomínejte na sociální sítě! appeared first on Comeflexoffice.cz.

projít na článek

Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku

Sociální sítě jsou o komunikaci a spolupráci, ne o technologiích. Komunikace je navíc permanentní, jednorázově vytvořit profil nestačí. The post Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku appeared first on HorMart.cz.

projít na článek

Sociální síť Mastodon získala už přes 7 milionů uživatelů

Hledáte nové a neotřelé sociální sítě, které nebudou závislé na velkých firmách? Objevte sociální síť Mastodon. Celou síť máte pod kontrolou vy. Můžete si podle sebe uspořádat příspěvky a přizpůsobit si to, co vás zajímá. Navíc je vše bez reklam. Nikdo vá

projít na článek

Co je Threads od Instagramu? Nová sociální síť trhá rekordy

Threads je nová aplikace a sociální síť, kterou vyvinul tým Instagramu a navrhnul jako prostor pro sdílení textu (včetně foto i videa) a zapojení se do veřejných i soukromých konverzací. Jedná se o platformu, kde uživatelé mohou vyjadřovat své nápady a sd

projít na článek

Jak využít sociální sítě pro propagaci změny obsahu našich stránek

V článku se společně podíváme na otázku jak dát vědět našim zákazníkům, poté co jsme změnili obsah našich internetových stránek. Změnou stránek myslíme přidání aktualit, novinek, článků, ale patří sem i změna textové obsahu, aktualizace nabízených služeb,

projít na článek