Máte také pocit, že technická závada je z hlediska nehodovosti pouze nepatrným zlomkem událostí, kdežto zavinění dopravních nehod výrazně dominuje lidský faktor? Pak se nemýlíte. Na základě statistických údajů totiž bylo zjištěno, že příčiny havárií vinou špatného technického stavu tvoří jen 2 4 procenta všech událostí na silnici, a při nich prakticky nikdo nepřichází o život. Jde většinou o lehké karamboly, kdy řidiči zpravidla stačí včas zareagovat a vůz odstavit nebo alespoň snížit jeho rychlost. Takové nesmyslné hromadné srážky způsobené tím, že někdo sešlápne brzdový pedál a současně je ze hry vyřazena rychlostní skříň a vůz se řítí po dálnici, dokud mu nedojde palivo, tak něco takového můžete shlédnout leda tak ve filmu. Anebo že by se utrhla náprava od podvozku nebo odlétlo kolo, to je spíše neobvyklou raritou. Možná vás napadne, že k tomu přispělo zpřísnění kontrol STK, ale není tomu tak. Nebyla zaznamenána žádná změna ve srovnání snbsp;dobou před dvaceti a třiceti lety, kdy byla vozidla navíc mnohem poruchovější a docházelo k technickým závadám častěji. Viníci jsou sami řidiči A tak nezbývá, než konstatovat, že téměř veškeré vážné nehody zaviní řidiči svou nepozorností, nedodržením předpisů nebo jejich neznalostí a také přeceňováním vlastních schopností. Nejčastějšími příčinami jsou nedodržení bezpečného odstupu, riskantní předjíždění, nepřizpůsobení rychlosti vozu stavu a povaze silnice, spěch, obsluha navigace a mobilních telefonů za jízdy, únava a mikrospánek a stres. Zpřísněné kontroly STK a další nařízení paradoxně spíše přispěly k přetížení řidičů, jsme ze všech stran bombardováni zákazy a příkazy, život se stává obtížnějším, narůstá hladina chronického stresu, což potvrzují i lékaři, kteří před tímto jevem varují. Počet těžkých nehod a smrtelných úrazů neustále roste a tak by bylo namístě se zamyslet nad tím, zda neřešit tu skutečnou příčinu těchto událostí Článek Technický stav vozidel versus ohleduplnost řidičů se nejdříve objevil na Caduceus.
Nákladní vozidla, ale i autobusy, potřebují stejnou, ba dokonce větší údržbu, než osobní vozidla. Je proto nutné zajistit přísun náhradních dílů, když je to potřeba. Pro vozy značky IVECO a VOLVO vám nabízíme velkou nabídku nejrůznějších součástí, které j
25. soutěžní sezóna otevřeného Mistrovství ČR v Truck trialu bude pokračovat o víkendu 12.a 13. Srpna v Kunstátu na Blanensku. Těšit se můžete na ukázky dovednosti řidičů nákladních vozidel, jezdících v terénu a rozdělených do několika kategorií.
projít na článek26. soutěžní sezóna otevřeného Mistrovství ČR v Truck trialu bude pokračovat o víkendu 10. a 11. Srpna v Kunstátu na Blanensku. Těšit se můžete na ukázky dovednosti řidičů nákladních vozidel, jezdících v terénu a rozdělených do několika kategorií.
projít na článek23. soutěžní sezónu v roce 2021 zahajuje Otevřené Mistrovství ČR v Truck trialu o víkendu 7 - 8. Srpna v Kunštátu na Blanensku. Těšit se můžete na ukázky dovednosti řidičů nákladních vozidel, jezdících v terénu a rozdělených do několika kategorií. V závo
projít na článekPo obrovském úspěchu, který v listopadu roku 2017 zaznamenala boxerská galashow Evropa versus Kuba, přichází letos organizátoři s neméně exkluzivním duelem. V pražském hotelu Hilton se již 2. února proti výběru evropského olympijského boxu představí jejic
projít na článek