Téměř 90 % Čechů chce vlastnit auto. Nejde o prestiž, ale hlavně o pohodlí

Mít v osobním či rodinném vlastnictví automobil je důležité pro 86 % Čechů. Půjčování či sdílení vozu naproti tomu preferují jen pouhá 3 % lidí. Vlastní auto je pro Čechy důležité především kvůli pohodlí, pro pětinu z nich představuje také větší bezpečí. Naopak pouze pro 5 % lidí je vlastnictví auta otázkou prestiže či společenského postavení. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 550 respondenty.

projít na článek

Půjčkám je otevřeno 87 % Čechů. Peníze by si vzali hlavně na bydlení a auto, nově ale i na vlastní vzdělání a zdraví

60 % Čechů by si vzalo půjčku na koupi či rekonstrukci bydlení, 40 % na pořízení auta. Výrazný nárůst zaznamenala oproti roku 2017 ochota lidí využít úvěr na investici do svého vzdělání. Rovná pětina by skrze půjčku investovala také do vlastního zdraví. O

projít na článek

Půjčce je otevřeno téměř pro 90 % Čechů, na dovolenou nebo svatbu by si ale většina lidí nepůjčila

Po půjčce by v určité situaci sáhlo 87 % Čechů. Největší smysl půjčky přitom vidí v investicích do dlouhodobých projektů. Na pořízení bydlení by si půjčku vzalo 64 % Čechů, na rekonstrukci 55 % lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 550 resp

projít na článek

70 % Čechů nikdy netajilo před partnerem úvěr, třetina má dokonce společnou půjčku

Téměř 70 % Čechů vždy informovalo svého partnera či partnerku o svých půjčkách a třetina párů spolu dokonce úvěr sdílí. Případné zatajení se týká nejčastěji menších částek do 50 tisíc korun, takový úvěr zamlčela téměř čtvrtina dotázaných. Nejčastějším dův

projít na článek

2/3 Čechů nerozumí úvěrům a jejich podmínkám

Čerstvý průzkum úvěrové společnosti Cofidis ukázal, že se za poslední dva roky sice mírně zvýšil počet lidí, kteří se orientují v úvěrech a jejich podmínkách, přesto se ale téměř 2/3 Čechů v této problematice ztrácí. Více lidí si dnes alespoň dokáže samo

projít na článek

Téměř dvě třetiny Čechů aktivně využívají inovativní platební metody

Inovativní platební metody nejsou pro Čechy cizím pojmem, alespoň některou z nich zná 9 z 10 lidí. Nákup mobilem či prostřednictvím virtuální peněženky patří k těm nejznámějším, téměř shodně je zná kolem dvou třetin Čechů. Obě tyto metody jsou mezi českou

projít na článek