Inovativní platební metody nejsou pro Čechy cizím pojmem, alespoň některou z nich zná 9 z 10 lidí. Nákup mobilem či prostřednictvím virtuální peněženky patří k těm nejznámějším, téměř shodně je zná kolem dvou třetin Čechů. Obě tyto metody jsou mezi českou populací zároveň nejčastěji využívané. Virtuálními peněženkami aktivně platí 37 % lidí, mobilními telefony 35 %. Naopak velkou neznámou jsou P2P platby. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 550 respondenty.
Nákupní chování Čechů zaznamená každý rok řadu změn a letos se jednalo vzhledem k mimořádné situaci o období opravdu výjimečné. Velká část obchodů se přesunula z kamenných provozoven do e-shopů, mnozí si poprvé vyzkoušeli inovativní platební metody nebo n
projít na článekPoslední dva roky byly naprosto výjimečné i při pohledu na nákupní chování Čechů. Velká část kamenných obchodů se přesunula do online světa a jejich zákazníci je následovali. Kromě nakupování si tak vyzkoušeli nové platební metody či různé možnosti doručo
projít na článekZlevněné zboží nebo speciální akce patří v životě Čechů k důležitým faktorům nákupního rozhodování. Podle průzkumu společnosti Cofidis mezi 525 respondenty sleduje akce a slevy 9 z 10 Čechů. Nejvíce lidí pravidelně sleduje výhodné nabídky u potravin, násl
projít na článekOdložená platba získává na popularitě. Samotnou platební metodu znají tři čtvrtiny Čechů, shodný počet lidí by ji jako možnost úhrady za zboží v e-shopu ocenil a téměř pětina již odloženou platbu někdy využila. Hlavním důvodem k využití této služby je pro
projít na článekPo půjčce by v určité situaci sáhlo 87 % Čechů. Největší smysl půjčky přitom vidí v investicích do dlouhodobých projektů. Na pořízení bydlení by si půjčku vzalo 64 % Čechů, na rekonstrukci 55 % lidí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cofidis mezi 550 resp
projít na článek