TEST reálné spotřeby: BMW i5 M60 xDrive

Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh 1,46 Kč/km Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 23,6 kWh/100 km Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +11 °C 340 km Zatímco první vlna elektromobilů BMW sázela především na karoserii SUV, druhá ve velkém přináší i sedany a oblíbená kombi. Své elektromobily po jízdní stránce vypracovala mnichovská značka na úroveň modelů se spalovacími motory. Zatáčejí báječně a přinášejí radost z řízení. Automobilce se podařilo vyvinout mimořádně flexibilní platformu, která nejenže vyhověla oběma karosářským variantám, ale je schopna pojmout spalovací motory s různou úrovní elektrifikace i ryze elektrický pohon. BMW i5 je poslední novinkou dostupnou ve třech výkonnostních variantách. Základní motorizace i5 eDrive40 s jedním motorem je naladěná na velmi solidních 250 kW, kdy cena začíná na 1 749 800 Kč. Akumulátor s využitelnou kapacitou 81,2 kWh má podle metodiky WLTP při průměrné spotřebě 16,5 kWh/100 km vystačit na ujetí 560 kilometrů. Vhod přijde nabíjení až 205 kW, takže se z 10 na 80 procent dostanete za půl hodiny. Za příplatek necelých 100 000 Kč je k mání dvoumotorová varianta o výkonu 390 kW s pohonem všech kol. Vrcholem je námi testované BMW i5 M60 xDrive poskytující palebnou sílu 442 kW a úctyhodných 795 Nm, která vás na stovku katapultuje za necelé čtyři vteřiny. A co víc. V nastoleném tempu pokračuje dál, rychlost 150 km/h zvládne za úctyhodných 7,8 s. Na 200 km/h si řidič počká necelých 17 sekund. Nejvyšší rychlost je omezena na 230 km/h, což je na elektromobil rychlost přímo nadzvuková. BMW i5 ale umí také bravurně zatáčet a díky pohonu všech kol dokonale maskuje pohotovostní hmotnost 2,3 tuny. Mimochodem, s ohledem na dvoumotorovou variantu a solidní akumulátor je hmotnost nízká. A to samé lze tvrdit o spotřebě. Mimořádný výkon svádí ke svižnější jízdě, přesto lze spotřebu udržet výrazně pod hranicí 25 kWh/100 km. Při splynutí s provozem budete po okresních silnicích jezdit za pouhých 17,8 kWh/100 km. Nízká je i spotřeba při dálničních 130 km/h (26,8 kWh/100 km). Bez autonomního řízení BMW i5 je manažerským vozem nejen z hlediska pohonu, ale také vnitřního prostoru. Současná generace překonává pětimetrovou délku a do třímetrového rozvoru jí chybí jen 5 mm. Velmi vyspělá je také nabídka asistentů. V některých zemích, kde to legislativa umožňuje, má BMW i5 také autonomní řízení na dálnicích do rychlosti až 130 km/h, řidič tak může v tomto intervalu klidně pustit volant. Jen musí stále sledovat silnici a být připraven řízení převzít. Dodejme, že systém autonomního řízení mohou využívat řidiči například v Německu. U nás se o této legislativě zatím jen mluví. A ještě dodejme, že všechna BMW při přejetí státních hranic zobrazí poznámku, že se chování asistenčních systémů změnilo. S výjimkou autonomního řízení. Zde totiž záleží na skutečnosti, kde bylo BMW prodané. A pokud je určené pro český trh, nebude mít tuto funkci dostupnou ani v Německu. Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZEBMW i5 M60 xDrive Sedan Motor, převodovka Vpředu a vzadu uložený synchronní elektromotor pohání všechna kola, výkon 442 kW, točivý moment 795 Nm. Stálý redukční převod. Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 5060/1900/1505 mm, rozvor 2995 mm. Zavazadlový prostor 0,49 m3. Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2305/590 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg. Výkony Nejvyšší rychlost 230 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za  3,8 s. Spotřeba 18,2–20,5 Wh/100 km (WLTP), maximální dojezd 457–515 km (WLTP), využitelná kapacita akumulátoru 81,2 kWh. CENA s DPH 2 523 300 Kč  SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná 17,9/17,8 15,8/26,8 23,6 ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) 90 000 3 roky 53,800% 150 000 3 roky 46,500% 210 000 3 roky 39,100% CELKOVÉ HODNOCENÍ KLADY ZÁPORY Báječné jízdní vlastnosti, zábavné řízení Průměrný dojezd Rychlé nabíjení (205 kW) Minimum praktických tlačítek pro rychlou volbu Spotřeba s ohledem na výkon a verzi 44   Prostorný a komfortní interiér      Článek TEST reálné spotřeby: BMW i5 M60 xDrive se nejdříve objevil na BusinessCar.

projít na článek

TEST reálné spotřeby: Renault Scenic E-Tech

Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh 1,15 Kč/km Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 18,4 kWh/100 km Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +28 °C 473 km Letošním evropským Autem roku se stal elektromobil Renault Scenic. Nyní

projít na článek

4 Pa test prokáže, zda vám nehrozí riziko otravy oxidem uhelnatým

4 Pa test prok že, zda v m nehroz riziko otravy oxidem uhelnat m M te doma plynovou karmu či plynov kotel? Pokud ano tak možn nev te, že tyto spotřebiče jsou nejrizikověj pro vznik podm nek způsobuj c ch otravy oxidem uhelnat m. A to i otravy se smrt

projít na článek

Case study: Czech Ad ID Proof Of Concept Test

Ve snaze vytvořit standard reklamního cílení a identity na českém online trhu vzniklo Czech Ad ID jako společný projekt sdružení CPEx a společnosti Seznam. V dubnu a květnu 2022 jsme v CPExu společně s Mediální skupinou MAFRA, agenturou GroupM a techn

projít na článek

AG Tracker

Inteligentní GPS monitoring pro zemědělství Propojujeme telematiku s agronomickou evidencí včetně vyhodnocení spotřeby PHM. Sledujeme využití zemědělské techniky a automaticky zaznamenáme práce na bloku a plodině. Mějte dokonalý přehled o dění na Vaší fa

projít na článek

Instalace diesel agregátu pro data centrum

O víkendu proběhl úspěšný test diesel agregátu pro zajistění vysoké dostupnosti našeho DC.

projít na článek