TEST reálné spotřeby: Renault Scenic E-Tech

Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh 1,15 Kč/km Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 18,4 kWh/100 km Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +28 °C 473 km Letošním evropským Autem roku se stal elektromobil Renault Scenic. Nyní vstupuje i na český trh a my jsme mohli vyzkoušet jeho reálný dojezd. Podle metodiky WLTP má ujet úctyhodných 625 km. Zcela nový Scenic E-Tech se může pochlubit vyspělou technikou, rychlým nabíjením a nízkou kombinovanou spotřebou. Systém pohonu vychází z menšího Renaultu Megane E-Tech. Když už jsme tento model zmínili také on nás při uvedení na trh před dvěma lety příjemně překvapil. Na větší akumulátor o využitelné kapacitě 60 kWh jsme v kombinovaném režimu ujeli 360 km při spotřebě 16,6 kWh/100 km. Podvozek je sportovnější a nabízí zábavnější řízení. Zklamal nás jen stísněným vnitřním prostorem na zadních sedadlech. Nový scenic je ale znatelně větší, ale i těžší, a tak jsme mu naměřili o 1,8 kWh/100 km vyšší kombinovanou spotřebu, ale díky většímu akumulátoru jsme s ním ujeli o 105 km dál. Vnitřním prostorem, tedy především šířkou a místem pro kolena, se může dokonce srovnávat s menšími automobily střední třídy. Oproti již zmíněnému megane nabízí na zadních sedadlech o znatelných 7 cm více prostoru pro kolena. Šířka interiéru je větší o 6 cm. Za více prostoru a větší dojezd se ve stejné výbavě připlácí 150 000 korun. Reálný dojezd 500 km Stejně jako elektrický megane, také nový Scenic E-Tech je k dispozici už jen s čistě elektrickým pohonem. V České republice je nabízeno pouze výkonnější, 160kW provedení s akumulátorem typu NMC o využitelné kapacitě 87 kWh. Nabíjet ho lze výkonem až 150 kW. Nabití z 15 na 80 procent zabere 37 minut. Dojezd na jedno nabití je pak dle metodiky WLTP 625 kilometrů při průměrné spotřebě 16,8–17,3 kWh/100 km. K uvedenému dojezdu jsme se ale v běžném provozu nepřiblížili. Pokud scenic budeme používat pouze na okresních silnicích a ve městě, lze ujet kolem 550 km, ale bez výraznějšího používání klimatizace nebo topení. Pokud jsme ale najeli na náš testovací úsek, který zahrnoval i dálnici, spotřeba stoupla na 17,6 kWh/100 km bez využití ventilace, s klimatizací pak 18,4 kWh/100 km. V mrazech ale bude spotřeba ještě o něco vyšší. V této souvislosti je důležité upřesnit, že test probíhal při vysoké venkovní teplotě +28 °C. Uvedená spotřeba je skutečná, přestože palubní počítač ukazoval spotřebu o 1,2 kWh/100 km nižší (17,2 kWh/100 km). Skutečnou spotřebu jsme dopočítali podle dodané elektrické energie dobíjecí stanicí. Mimochodem i u ostatních testovaných elektromobilů se proměřování palubního počítače pohybovalo od 0,8 do 1,6 kWh/100 km. Odchylka je částečně způsobena také energetickou ztrátou při nabíjení akumulátoru. Cena elektrického scenicu začíná na 1 085 000 Kč. S ohledem na výbavu a mimořádný dojezd jde o atraktivní cenu. Již základní výbava Evolution nabídne důležité tepelné čerpadlo, automatickou dvouzónovou klimatizaci, zadní parkovací kameru, bezklíčkový vstup i startování nebo zrcadlení telefonu. Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZERenault Scenic E-tech Motor, převodovka Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 160 kW, točivý moment 300 Nm. Stálý redukční převod. Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4470/1864/1589 mm, rozvor 2785 mm. Zavazadlový prostor 0,478 m3. Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1811/– kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1100/750 kg. Výkony Nejvyšší rychlost 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za  7,9 s. Spotřeba 16,8–17,3 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 606 km (WLTP), kapacita akumulátoru 87 kWh. CENA s DPH 1 085 000 Kč  SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná 16,1/16,8 15,5/23,4 18,4 ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) 90 000 3 roky 55,800% 150 000 3 roky 48,800% 210 000 3 roky 41,800% CELKOVÉ HODNOCENÍ KLADY ZÁPORY Mimořádně výhodný poměr ceny a technické vyspělosti Sice objemný, ale užší a hůře využitelný zavazadlový prostor s vysokým nákladovým prahem Prostornost interiéru, vysoká užitná hodnota Absence úložného prostoru pod přední kapotou Dojezd   Bohatá základní výbava     Článek TEST reálné spotřeby: Renault Scenic E-Tech se nejdříve objevil na BusinessCar.

projít na článek

ANIMAL TECH 2023

Vážení zákazníci, srdečně Vás zveme na výstavu ANIMAL TECH 2023. Více informací naleznete v naší Pozvánce. Těšíme se na Vás BD Tech a.s.

projít na článek

Nové internetové stránky Sp-Tech, s.r.o.

Dnes jsme spustili nové internetové stránky. Sp-Tech, s.r.o. je česká soukromá společnost nabízející komplexní služby a dodávky technologie pro zpracování výrobků z plechu děrováním, laserovým řezáním, ohýbáním a svařováním s vazbou na vývoj a výrobu auto

projít na článek

4 Pa test prokáže, zda vám nehrozí riziko otravy oxidem uhelnatým

4 Pa test prok že, zda v m nehroz riziko otravy oxidem uhelnat m M te doma plynovou karmu či plynov kotel? Pokud ano tak možn nev te, že tyto spotřebiče jsou nejrizikověj pro vznik podm nek způsobuj c ch otravy oxidem uhelnat m. A to i otravy se smrt

projít na článek

TEST reálné spotřeby: BMW i5 M60 xDrive

Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,20 Kč/kWh 1,46 Kč/km Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 23,6 kWh/100 km Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +11 °C 340 km Zatímco první vlna elektromobilů BMW sázela především na karoserii SUV,

projít na článek

Registrujte si domény WIN nebo TECH

Nové generické TLD domény v nabídce pro začátek srpna jsou domény .win a .tech.

projít na článek