TOP 3 VÝHODY KULIČKOVÝCH LOŽISEK

Kluzná ložiska jsou typickou součástí turbodmychadel. Dokonce i některé typy turbodmychadel z řady Performance, u kterých se předpokládá použití pro výkonové úpravy vozidel, jsou osazeny kluznými ložisky. S ložisky kuličkovými je však z hlediska výkonových parametrů nelze porovnávat. Vzhledem k pokroku v oblasti výroby a zpracování materiálů, jsou turbodmychadla s kuličkovými ložisky dostupnější a levnější než kdykoli předtím—výrobce výkonných automobilových motorů tudíž už v jeho rozhodování tolik omezen bariérami souvisejícími s řízením výrobních nákladů. Díky tomu se začíná postupně objevovat celá škála osobních i nákladních vozidel, která jsou z výroby osazena Ball-Bearing turbodmychadlem. Z Ball-Bearing turbodmychadel, proslavených zejména v oblasti extrémního motorsportu a tuningu, se pomalu ale jistě stává další přirozený krok v evoluci přeplňování. V budoucnosti lze očekávat, že počet sériově vyrobených vozů osazených turbodmychadlem s kuličkovými ložisky již z výroby, bude vzrůst a také se určitě dočkáme mnoha zajímavých kombinací s celou řadou jiných moderních technologií—například jako součástí sytému sekvenčního přeplňování. Graf 1: Porovnání dvou rozměrově identických turbodmychadel na stejném motoru při plném sešlápnutí plynu ve 2000ot./min. — jedno má kluzná a druhé kuličková ložiska. Kuličková ložiska snižují tření a snesou vysoké zatížení, proto je turbodmychadlo schopno přenést větší plnicí výkon než jeho protějšek s kluznými ložisky. Vozidlo netrpí tzv. „turbo lag“ (prodlevou) ani dotáčivým efektem TOP 3 VÝHODY BALL-BEARING TURBODMYCHADLA ODEZVA TURBODMYCHADLA — Při jízdě ve vozu osazeném turbodmychadlem s kuličkovými ložisky pocítíte mimořádně ostrou a silnou odezvu na každé přidání plynu—Ball-Bearing turbodmychadla mají až o 15% rychlejší náběh ve srovnání s turbodmychadly s kluznými ložisky. Rozdíl v tření mezi kuličkovými a kluznými ložisky je dle výrobce GARRETT – Advancing Motion až 50% ve prospěch turbodmychadla s kuličkovými ložisky! PŘENOS VÝKONU — Každé turbodmychadlo s kluznými ložisky musí mít z výroby drobné vůle z důvodu umožnění průtoku oleje mezi hřídelí rotoru a ložisky (vytvoření olejového filmu, který rotor zároveň vystřeďuje). Vlivem této drobné vůle musí i výrobce přizpůsobit rozměrové tolerance mezi lopatkami rotoru i dmychadlového kola tak, aby nedošlo k jejich vzájemnému kontaktu v případě absence tohoto olejového filmu—například při startu vozidla po delším odstavení. Toto však neplatí v případě turbodmychadla s kuličkovými ložisky kde dmychadlové kolo a dmychadlová skříň mají vůle mezi sebou nesrovnatelně menší a tím dosahují vyšší plnicí účinnosti oproti kluzným ložiskům. NIŽŠŠÍ NÁROKY NA MAZÁNÍ— Ball-Bearing turbodmychadlo vyžaduje nižší množství oleje pro dostatečnou lubrikaci v porovnání s turbodmychadlem s kluznými ložisky. Nižší požadavky na přísun oleje také snižují riziko průsaku oleje skrze těsnicí komponenty. Kuličková ložiska jsou také odolnější vůdčí krátkodobé deprivaci od přisunu oleje čímž se kladně snižuje riziko poškození turbodmychadla při startu nebo v extrémních situacích, jako třeba během rallye nebo offroadu. Kluzná ložiska Kuličková ložiska Garrett G30 a kuličková ložiska Turbodmychadlo G30 z řady G-SERIES NABÍDKA NEJVÝKONNĚJŠÍCH TURBODMYCHADEL NA PERFORMANCE-TURBODMYCHADLA.CZ Článek TOP 3 VÝHODY KULIČKOVÝCH LOŽISEK se nejdříve objevil na SPECIAL TURBO.

projít na článek

Stahovák ložisek silentbloků BMW E36 E38 E46 E90 E60, sada na demontář ložiska Mini Cooper R53

Cena zapůjčení: 200 Kč / 1 den / záloha 1000 Kč Pro vozy: 1 Serie: E81, E87 3 Serie:E36, E46, E83, E90, E91, E92, E93 5 Serie:E39, E60, E61, E70 6 Serie:E63, E64 7 Serie:E38, E65, E66, E67 8 Serie:E31, E52 Z4: E85, E86 Mi

projít na článek

VÝHODY A SLEVY S FILM KARTOU DO KINA

VÝHODY A SLEVY S FILM KARTOU DO KINA FILM karta je přenosná. Můžete si ji zakoupit přímo v kině. Její platnost aktivujete prvním použitím při zakoupení lístku. Poplatek 100 Kč/12 měsíců. Předložení karty opravňuje držitele získat slevu

projít na článek

Vliv kvality motorového oleje na turbodmychadlo

Drtivá většina případů selhání turbodmychadla je zapříčiněna problémem souvisejícím se systémem mazání. Konkrétně tedy se znečištěním motorového oleje karbonizací a abrazivními nečistotami. Nedodržování servisních intervalů výměny oleje je zaručený způsob

projít na článek

Exkurze do Siemens Mohelnice

V Mohelnici nás přivítali zaměstnanci společnosti Siemens a předali nám zajímavý historický přehled o firmě. Také jsme dostali vesty, brýle a hurá do provozu. Exkurze nás následně zavedla přímo do výrobního prostředí, kde jsme mohli pozorovat jednotliv

projít na článek

Certifikáty z cambridgeských zkoušek

Certifikát zkoušky FCE dokládá, že jeho vlastník umí v angličtině vyjadřovat své názory, předkládat argumenty, uvádět výhody i nevýhody různých jevů a hodnotit je z odlišných perspektiv, a to jak v ústním, tak písemném projevu. Kdo ho letos získal?

projít na článek