Trayto News #2/2021 Česko objevuje marketplace, další hráči vstupují do online prostředí, jak se během pandemie změnilo nákupní chování u českých žen a další novinky z e-commerce

Jak se vyvíjejí marketplace ve světe, jaké poskytují výhody a proč dobývají e-commerce?  Na které trhy expanduje český módní e-shop Zoot? Jak se změnilo nákupní chování českých žen během pandemie? Která akvizice silně zasáhne trh streetwear módy? A jaké změny ve feedech si připravila Heureka a Zboží.cz? Tohle vše a mnohem víc se dozvíte v novém díle Trayto News. Zbožové srovnávače Nový tag ACCESSORY na Heurece E-shopy zapojené v Heureka Košíku mohou nově využívat tag ACCESSORY k propagaci dalších až 10 produktů z jejich nabídky. ➤ Více o tagu ACCESSORY Heureka: standardní ceník prokliků od února Od 1. 2. platí po sezónním vánočním zvýšení na české a slovenské Heurece opět standardní ceník prokliků. ➤ Ceník prokliků Heureka CZ ➤ Ceník prokliků Heureka SK Nová pravidla označování energetické třídy Od 1. března nastává změna v označování Energetické třídy některých spotřebičů. Pokud se to týká vašeho sortimentu, nezapomeňte si na Heurece a Zboží.cz zaktualizovat parametr Energetická třída ve vašem XML feedu. Pomůže vám s tím třeba Xemel, online editor produktových feedů. ➤ Změny označení energetické třídy Heureka: Spuštěné kategorie a plánované content změny v únoru V lednu a únoru došlo ke spoustě změnám, za zmínku stojí třeba vyčlenění produktů z kategorie Kosmetika a úprava psa do samostatných kategorií, a to Šampony pro psy, Péče o psí chrup a Kartáče na psy. Dále například ke spuštění prvních kategorií v segmentu Chytrá domácnost. ➤ Prostudovat content změny na Heurece Zboží mění ceník prokliků pro rok 2021 Také na Zboží.cz došlo od 1. 2. ke změnám v ceníku prokliků. Stále je zohledňována prodejní cenu produktu a stejně jako v minulých letech je minimální CPC stejná napříč kategoriemi. ➤ Ceník prokliků Zboží.cz 2021 Zdroj: Blog.seznam.cz Zboží.cz: nové kategorie a parametry Srovnávač Zboží.cz přináší přehled nově založených kategorií a parametrů a dalších změn, ke kterým došlo během ledna tohoto roku. Byly založeny 4 nové kategorie a přidány či upraveny byly desítky parametrů. ➤ Podívat se na novinky Zboží.cz Byznys Česko objevuje marketplace Adam Kurzok, zakladatel Expanda, vysvětluje, co to jsou tržiště, proč dobývají českou ecommerce, jaké poskytují výhody a jak se vyvíjí marketplace ve světě. ➤ Bližší informace o marketplace Případová studie: Jak pandemie přiměla české ženy více utrácet v e-shopech Marketingový nástroj Testuj.to zmapoval, jak se během pandemie změnilo nákupní chování u českých žen. Více než polovina žen začala nakupovat častěji na internetu. jde hlavně o oblečení, kosmetiku, doplňky a utratí kolem dvou tisíc korun měsíčně. ➤ Prohlédnout případovou studii Zdroj: Testuj.to Zásilkovna vyrostla na téměř 2,5 miliardy korun Obrat Zásilkovny, resp. její mateřské společnosti Packeta, se oproti předchozímu roku takřka zdvojnásobil. Letos plánuje dosáhnout obratu ve výši 5,2 miliardy korun. Jaké další ambiciózní plány má Zásilkovna na tento rok? ➤ Plány Zásilkovny na rok 2021 Český nanoSpace loni vyrostl o 5 000 % Společnost nanoSpace měla před pandemií jednoho zaměstnance. Během pandemie začala z nanotkaniny vyrábět roušky, šátky a respirátory. Na konci roku se obrat skoro zpadesátinásobil na 128 milionů korun a nanoSpace vyrostlo o 4 648 %. ➤ Přečíst více Footshop kupuje konkurenční Queens Akvizicí vzniká jeden z největších hráčů na poli streetwear módy v Česku a na Slovensku, jehož tržby přesahují jednu miliardu korun. Hodnotu transakce obě strany odmítly komentovat, podle odhadu Forbesu jde ale o obchod v řádu středních desítek milionů korun. ➤ Více o transakci Zoot jde znovu do zahraničí Módní e-shop Zoot se při zahraniční expanzi už jednou spálil. Nyní vstupuje hned na 3 trhy Slovinsko, Chorvatsko a Rumunsko. Expanzní proces firmě trval dva měsíce včetně redesignu webů. ➤ O expanzi Zootu Módní řetězec C&A přišel s řešením, jak vyprázdnit sklady Na skladech módních řetězců leží nevyprodané kolekce v hodnotách desítel milionů korun. C&A přišlo s nápadem, jak uvolnit sklady pro zboží na nadcházející sezónu. Za 400 Kč si mohou zákazníci koupit Tašku plnou překvapení ve které dostanou 5ks oblečení ve své velikosti (výběr je na zaměstnancích) v minimálně dvojnásobné hodnotě. ➤ O akci Taška plná překvapení Spustit e-shop zvažují Albert i Penny Potravinové markety láká online prodej. Po Globusu, který spustil e-shop a staví výdejní místa pro vyzvednutí nákupů z e-shopu zvažují vstup do onlinu i další řetězce jako Albert nebo Penny Market. ➤ Podrobnější informace Dáme jídlo rozjíždí online obchod s potravinami Společnost Dáme jídlo rozjíždí v Praze pod názvem Dmart e-shop s potravinami, které chce zákazníkům doručovat do třiceti až čtyřiceti minut od objednání. Do konce roku chtějí pokrýt celou Prahu a poté jít do dalších měst po republice. ➤ Více informací Mobilní aplikace Mezi námi hlásí milion stažení! Mobilní appku Mezi námi od Zásilkovny, která umožňuje posílání zásilek mezi fyzickými osobami jednoduše a bez front, využívá už přes 1 milion zákazníků. Aplikace zároveň patří mezi 10 nejstahovanějších v Google Play. ➤ Podívat se na podrobnosti Podcasty Z-Talks od Zásilkovny Náš CEO Rosťa Urbánek byl hostem jubilejního 20. dílu podcastu. Od roku 2020 patří Trayto do skupiny Packeta a svými produkty tak pomáháme i Zásilkovně. Řeč byla mimo jiné o tom, jaké možnosti a přidané hodnoty přináší e-shopařům spojení Trayta a Packeta Group. ➤ Poslechnout 20. díl podcastu Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na [email protected]. Článek Trayto News #2/2021 Česko objevuje marketplace, další hráči vstupují do online prostředí, jak se během pandemie změnilo nákupní chování u českých žen a další novinky z e-commerce se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Dva roky pandemie: Češi jsou matadoři v nákupech online i ve využívání finančních technologií

Poslední dva roky byly naprosto výjimečné i při pohledu na nákupní chování Čechů. Velká část kamenných obchodů se přesunula do online světa a jejich zákazníci je následovali. Kromě nakupování si tak vyzkoušeli nové platební metody či různé možnosti doručo

projít na článek

Trayto News #1/2021: Jak koronavirus ovlivnil online nákupy v 2020? Který e-commerce trh rostl nejrychleji? Co uživatelé nejčastěji hledali na Heurece?

První letošní Trayto e-commerce novinky jsou zejména o bilancování. Jak koronavirus ovlivnil online nákupy v 2020? Který e-commerce trh rostl nejrychleji? Co uživatelé nejčastěji hledali na české a slovenské Heurece? Bude nová letecká flotila Amazonu v bu

projít na článek

Trayto News #5/2021: Packeta i Amazon vykazují rekordní první čtvrtletí, rok s koronavirem změnil oblékání Čechů, Mall půjčuje e-shopům, budoucnost nakupování, composable commerce, novinky na srovnávačích

Packeta i Amazon vykazují rekordní první čtvrtletí, co za tím stojí? Jak změnil rok s covidem oblékání Čechů? Jaká nás čeká budoucnost v rámci online nakupování? Proč by vás měla zajímat composable commerce? Který nový hráč vstoupil do onlinu, jaké jsou n

projít na článek

Trayto News #6/2021: Skokový růst e-commerce, nákupy v Česku po rozvolenění, Alza Marketplace, Amazon dobývá českou e-commerce, nové tagy na Heurece

Bude se letos opakovat skokový růst v e-commerce? Která módní skupina se rozrostla o další e-shopy? Jaké tagy nově podporuje Heureka? A jak Amazon dobývá českou e-commerce? Důležité novinky za poslední měsíc se dočtete v novém díle Trayto News. Zbožové s

projít na článek

Trayto News #2/2023: E-commerce predikce, změny nákupního chování, tajemství úspěšných firem, Kaufland otevírá online tržiště na Slovensku

Jaké jsou predikce pro e-commerce v Česku a jiných evropských státech? Jak ovlivňuje prudké zdražování nákupní chování? Tajemství neustále rostoucích firem Grizzly, GymBeamu a Zásilkovny. Jak může Kaufland Marketplace pomoci vašemu podnikání? Dokáže se De

projít na článek