Trayto News #9/2021: Růst cen v e-shopech, CZC.cz ukáže historii cen i srovnání s Alzou, Heureka mění obchodní podmínky, Doručování do kufrů vozidel

O kolik meziročně vzrostly ceny v e-shopech? Jak se vyvíjí celosvětové digitální obchodování po opadnutí pandemie? Doručování zásilek do kufrů vozidel, které podniky se zapojily? Google zase dělá změny v řazení odkazů, proč by měli e-shopaři zpozornět? CZC.cz ukáže historii cen i srovnání s Alzou. Heureka mění obchodní podmínky. Důležité novinky za poslední měsíc se dočtete v novém díle Trayto News. Zbožové srovnávače Heureka: Povinné parametry v kategoriích Oblečení a Móda Ze strany Heureky došlo k zavedení avizovaných povinných parametrů v kategorii Oblečení a Móda, které mají usnadnit zařazení produktů na správné produktové karty. Pokud obchody nebudou zasílat povinné parametry, budou z karet odpárovány. ➤ Podrobnosti o povinných parametrech Heureka mění obchodní podmínky Od 20. 9. 2021 se mění obchodní podmínky Heureky. Pokud byste si chtěli zkrátit dobu čtení kompletní verze obchodních podmínek, Heureka si pro vás připravila přehled nejdůležitějších novinek. ➤ Co se mění v obchodních podmínkách Heureka: Otázky a odpovědi ze srpnového Webináře o párování Srpnový Webinář o párování na Heurece přinesl spoustu otázek. Heureka odpovídá na 24 nejzásadnějších dotazů, které byly položeny během vysílání. ➤ Otázky a odpovědi z webináře o párování na Heurece Zboží: Nové kategorie a parametry Od 1. 9. 2021 na Zboží naleznete novou sekci Vánoce, která se poté dále dělí do koncových kategorií. Rovněž byla založena kategorie Věnce. Nové parametry vzniky u sekcí Dámské šaty, Sušičky potravin, Airsoft zbraně, Turistické vařiče a Lahve. ➤ Více o nových kategoriích a parametrech Byznys Zákazníci zůstávají věrní online nakupování Během pandemie zaznamenaly e-shopy prudký nárůst objednávek. Zájem o online nakupování nadále přetrvává spotřebitelé si chválí úsporu času, jednoduchost a pohodlnost. V průběhu pandemie značně stoupla obliba nákupů „kupuj nyní, plať později” a stoupá i zájem o placení kryptoměnami. ➤ Více o online prodeji po pandemii Meziroční růst cen v e-shopech Z analýz Salesforce Shopping Index vyplynulo, že ceny v e-shopech se meziročně zvýšily o 11 %. Celosvětové digitální obchodování v druhém čtvrtletí vzrostlo meziročně o 3 %. Po loňském rekordním meziročním růstu (+71 %), tedy začíná růst digitálního obchodování zpomalovat. ➤ Výsledky analýzy Salesforce Shopping Index Škoda Auto přichází doručováním zásilek přímo do kufru vozidel Škoda Auto společně se Zásilkovnou, Alzou a DoDo rozšiřuje službu Přístup do vozu a začíná nabízet variantu doručení zásilky kurýrem přímo do kufru automobilu. ➤ O doručení do kufru vozidla Zdroj: Czechcrunch.cz Shoptet spouští vlastní platební bránu E-shopová platforma Shoptet se pyšní hned několika novinkami. Tou největší je vlastní platební brána Shoptet Pay, která bude naplno dostupná v lednu 2022. ➤ Podrobnosti o platební bráně Shoptet Pay Internetový obchod s módou a doplňky ZOOT se dostal ze ztráty Internetový obchod ZOOT se dostal ze ztráty, nyní se pohybuje v nulovém výsledku hospodaření. Do dvou měsíců plánuje, že bude společně s dalšími třemi e-shopy investiční skupiny Natland dosahovat tržeb v řádech miliard korun. ➤ Prostudovat více informací Amazon expanduje do obchodních center Z důvodu podpoření prodeje oblečení, elektroniky a vybavení pro domácnost Amazon otevírá první prodejny v obchodních centrech. První pobočky se objeví v amerických státech Ohio a Kalifornie. ➤ Zjistit více o expanzi Amazonu E-shop Pilulka investoval do startupu Blocks V řádech desítek milionů korun podpořila Pilulka nově vzniklý startup Blocks. Blocks se zabývají výrobou automatických boxů pro výdej zboží. ➤ Podrobnosti o společné spolupráci Google mění metriky týkající se řazení odkazů Google přichází s dalšími změnami týkajících se řazení odkazů. Kritéria, podle kterých jsou řazeny výsledky vyhledávání jsou neveřejná a často se mění. Problematika řazení výsledků vyhledávání je složitá a poměrně nákladná. ➤ Více o Google metrikách Penny Market vstupuje do onlinu Po vzoru konkurenčních potravinových řetězců vstupuje do onlinu také Penny Market. V roce 2020 vzrostl obrat řetězce meziročně o necelých deset procent na 42,5 miliardy korun. Pilotní provoz e-shopu zahájí v Plzni. ➤ O elektronickém prodeji Penny Marketu Freelo překonalo 50 tisíc uživatelů Český startup Freelo, který usnadňuje týmovou spolupráci, nedávno oznámil překonání padesáti tisícové hranice uživatelů. V době pandemie koronaviru poptávka razantně vzrostla, od začátku roku 2021 se však ustálila na číslech před pandemií. Freelo konkuruje především nástrojům jako Asana, Basecamp, Wrike nebo Trello. ➤ Přečíst více informací o Freelu Mall: Jedno poštovné při nákupu od více obchodníků S možností nakupovat od více prodejců se vážou určité problémy. Více zásilek, nutnost zaplatit poštovné za každý balík. Mall.cz se snaží přijít s řešením a nabízí svým zákazníkům možnost nákupu za jedno poštovné. ➤ Podrobnosti o nákupu za jedno poštovné Nová rozvozová služba Foodpanda Na Slovensku vzniká nová rozvozová služba Foodpanda, která je provozována českou společností Dáme jídlo. Bude působit v 10 městech a zaměří se nejen na jídlo z restaurací, ale i potraviny, květiny a drogerie. ➤ Více o Foodpanda Trenýrkárna chce do konce roku ovládnout další trhy  Pod značkou Nedeto chce Trenýrkárna do konce roku ovládnout osm dalších evropských trhů. E-shopu se mimořádně daří, tržby činí 100 milionů korun. Hlavním produktem jsou trenýrky značky Styx. ➤ Podrobnosti o plánované expanzi Trenýrkárny Pietro Filipi je na prodej Ochranná známka Pietro Filipi je na prodej. Získá ji ten, který zaplatí nejvíce. Nabídku společně s kaucí musí zájemci podat do 17. září. Jedním ze zájemců je i internetový obchod s módou a doplňky ZOOT. ➤ Číst více o prodeji Pietro Filipi CZC.cz ukáže historii cen i srovnání s Alzou E-shop s elektronikou CZC.cz mění slevovou politiku, slevy se budou počítat z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Rovněž bude v detailech produktů k dispozici graf, který bude ukazovat vývoj cen a srovnání s prodejcem Alza.cz Pokud vyjde Alza.cz jako levnější, zákazníkovi bude dorovnána cena. ➤ Podrobněji o novinkách CZC.cz Podcasty, rozhovory, vzdělávání Václav Staněk, CEO Vasky: Z 30 tisíc na 300 milionů Mladý český podnikatel Václav Staněk, který se proslavil se svou firmou Vasky, vypráví o svém podnikatelském příběhu a plánech do budoucna. ➤ Poslechnout podcast  Online vzdělávací program Export Academy Série 4 online vzdělávacích webinářů na téma expanze odstartovala 9. září 2021. Každý čtvrtek se můžete těšit na jiné téma Před expanzí do zahraničí, První kroky na novém trhu, Lokální budování značky a Růst e-shopu za hranicemi. Své rady a zkušenosti poskytnou experti z firem jako Expandeco, Heureka Group či Shopsys. ➤ Více o Export Academy ROZHOVOR: Stáváme se jedničkou v gamingu, říká šéfka CZC.cz Dvojka mezi českými e-shopy s elektronikou, CZC.cz, slaví meziroční vzrůst tržeb o 30 %, obrat dosahuje 5,5 miliard korun. Jedničkou na trhu elektroniky je stále Alza.cz, avšak v oblasti gamingu se jí pomalu stává CZC.cz. Alzu nemají v plánu předhánět. ➤ Rozhovor s Jitkou Dvořákovou, generální ředitelkou CZC.cz ROZHOVOR: Pravidla prodeje se změnila, říká provozní ředitel Shopsys Podle Matěje Kapošváry, provozního ředitele Shopsys, zákazníci častěji kombinují nákupy na internetu a v kamenných prodejnách. Změnám v nákupním chování se budou muset přizpůsobit nejen internetoví prodejci, ale také ti v kamenných prodejnách. ➤ Rozhovor s Matějem Kapošvárym, provozním ředitelem Shopsys Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na [email protected]. Článek Trayto News #9/2021: Růst cen v e-shopech, CZC.cz ukáže historii cen i srovnání s Alzou, Heureka mění obchodní podmínky, Doručování do kufrů vozidel se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

Trayto News #5/2022: E-commerce stále zpomaluje, české e-shopy ztrácí miliardy ze zisku, Notino se vrací na Ukrajinu, Zásilkovna testuje doručování balíků na elektrokolech

Evropská e-commerce stále zpomaluje, jde o dočasný trend nebo o signál větší změny chování spotřebitelů? České e-shopy ztrácí vlastní vinou miliardy ze zisku, co za tím stojí? Co nejčastěji nakupují online Evropané a co Češi? Zásilkovna testuje doručování

projít na článek

Snadnější napojení na API Heureka Košíku

Pokud uvažujete o zapojení do Heureka Košíku, nebo Heureka Košík již využíváte, ale bez technického napojení na Heureku, máme pro vás dobrou zprávu! Nově můžete využít nástroj pro snazší implementaci a bezproblémové napojení tzv. HCAPI. Tento nástroj ob

projít na článek

Jak se e-shopům dařilo na Heurece a Zboží.cz ve 2020

Rok 2020 byl pro naše e-shopy v mnoha ohledech rekordní a částečně k tomu také přispěl významný celkový růst e-commerce v důsledku pandemie. V tomto článku vám představíme, kolik jsme na zbožových srovnávačích pomohli všem našim klientům díky biddingu ve

projít na článek

BiddingNews #6: Heureka upravuje ceník PPC, končí s Dny dopravy zdarma a vyhrála spor s Alzou, Seznam spustil web s partnery

as dovolen ch je v pln m proudu, ale ani to nebr n esk e-commerce, aby n m pinesla nkolik novinek a zmn. Pedstavme si spolen, co se za posledn ms c ud lo a jak zmny n s v tom p t m ekaj . Heureka upravuje cen k PPC Nov struktury se dokal cen k slue

projít na článek

BiddingNews #02/2020: Biddingtools Group se mění na trayto, srovnávače Zboží a Heureka se vrátily ke standardním ceníkům, Glami zkoumalo módní trh

nor byl bohat na intern zmny. Spojili jsme se s investin skupinou ette a Biddingtools Group s.r.o. se t m mn na trayto a.s. Srovn vae Heureka i Zbo pracuj na dal ch vylep en ch a dobrou zpr vou pro inzerenty bylo zlevnn proklik, pesnji n vrat ke s

projít na článek