Tři Google Ads a Sklik skripty, které pravidelně používáme

Performance Tři Google Ads a Sklik skripty, které pravidelně používáme 3 minuty čtení Jan Patek Skripty pro Google Ads a Sklik jsou skvělou volbou, pokud chcete ušetřit čas a zefektivnit práci. V Business Factory je používáme pro automatizaci opakujících se úkolů a tvorbu reportů, kde je spousta dat na jednom místě. V tomto článku vám představíme 3 skripty, které by měl každý PPC specialista znát. 3 minuty čtení Jan Patek Tip na začátek Ještě předtím, než si projdeme jednotlivé příklady, vám dáme malý tip. Skripty se dají nasazovat přes Google Ads, Google Spreadsheet nebo soubory Google Apps Script. Nám se nejvíce osvědčilo prostředí Google Ads. Je to nejjednodušší, nejpřehlednější, a navíc máte vše po ruce v platformě, ve které pracujete každý den. 1. Report Performance Max kampaní Naštěstí ale existují skripty, které vás nechají do výkonu nahlédnout o trochu více. My v klientských účtech využíváme skript od Mika Rhodese, který nabízí kromě mnoha podrobných grafů také přehled o rozložení výkonu mezi shopping, video, obsahovou síť a vyhledávací síť. U každé z nich přitom vidíte přesnou útratu, počet konverzí a hodnotu konverzí. TIP: Pro podrobnější analýzu výkonu ve vyhledávací síti se vám může hodit i tento skript. Vyexportuje do Google tabulky všechny vyhledávací dotazy z Performance Max kampaní. 2. Labelizer Labelizer je také určený primárně pro Performance Max a shopping kampaně. Při nastavování si jednoduše určíte vaše cíle (ROAS/CPA, konverzní poměr, počet impresí) a skript následně analyzuje výkon jednotlivých produktů. Rozřadí je do kategorií a přiřadí jim štítky (no-index, under-index, near-index, index a over-index), podle kterých můžete segmentovat své kampaně a lépe mezi ně alokovat rozpočet. V Business Factory Labelizer štítky používáme při tvorbě kampaní v případě, že nám klient nedokáže poskytnout výši marží. Reporty, jako můžete vidět na obrázku níže, se vám ale budou hodit při analýze produktů v jakémkoliv účtu. 3. Report kvality klíčových slov Chcete-li zlepšit kvalitu klíčových slov a relevanci reklam v Google Ads účtech, tento skript se vám bude rozhodně hodit. Umí totiž vygenerovat report, ve kterém naleznete pro každé klíčové slovo kvalitu reklamy, kvalitu vstupní stránky, předpokládané CTR, míru okamžitého opuštění a dobu strávenou na webu. A jestli spravujete více účtů, vytvoří se vám v dokumentu pro každý z nich nový list. Vy pak můžete snadno procházet všechna klíčová slova a najít nové příležitosti pro zlepšení. Není to sice skript, který bychom využívali denně, ale vracíme se k němu vždy na měsíční/čtvrtletní bázi. U klíčových slov se žlutě vyznačenými metrikami pak vylepšíme texty reklam nebo upravíme landing page (pokud je to možné). V Business Factory Labelizer štítky používáme při tvorbě kampaní v případě, že nám klient nedokáže poskytnout výši marží. Reporty, jako můžete vidět na obrázku níže, se vám ale budou hodit při analýze produktů v jakémkoliv účtu. “Skripty pro Google Ads a Sklik jsou skvělou volbou, pokud chcete ušetřit čas a zefektivnit práci. ”Nikola Cicek Sdílet tento článek Zkopírováno do schránky Jan Patek Rádi vám pomůžeme Chcete poradit se scripty? Napište nám

projít na článek

PPC reklama Sklik

PPC reklama na Skliku má své místo v marketingovém mixu i v dnešní době ač uživatelé jako fulltextový vyhledávač stále častěji preferují Google a objem hledání na Seznamu se snižuje. Nicméně Sklik nejsou jen textové a produktové inzeráty ve vyhledávání...

projít na článek

Co je Sklik?

Dnes si odpovíme na otázku: Co je to Sklik? Sklik je reklamní systém, přes který můžete inzerovat ve vyhledávači Seznam.cz a jeho obsahové síti. Vzhledem k tomu přes něj můžete zobrazovat reklamy cílené jen na české publikum. Hodí se pro... Příspěvek Co j

projít na článek

Nehezká pravda o Google

Je Google zlo, nebo dobro? Přečtěte si náš článek a možná budete překvapeni. Google Inc. (Google) je celosvětově významná společnost, který má největší zisk z reklamního systému Google AdWords. Zakladatelé Google jsou dva muži: Larry Page a Sergey Brin. A

projít na článek

Sklik cena za reklamu

Častým dotazem ohledně Skliku je cena inzerce v tomto systému. Bohužel nejde nijak paušálně říci, kolik bude reklama na Skliku stát. Nicméně dobrou zprávou pro všechny jistě je, že se dá spravovat už od rozpočtu 1000 Kč / měsíc. To... Příspěvek Sklik cena

projít na článek

Kde najdu faktury za Google služby?

Faktury za Google Workspace vám zasílá přímo Google, případně český Google Partner (pokud např. nejste plátce DPH a potřebujete fakturu od českého subjektu). Kde ale najdete faktury např. za rozšíření prostoru na Google Disku? Mrkněte na pay.google.com ne

projít na článek