Udržitelná dopravní logistika

Aspekty udržitelnosti jsou stále důležitější ve všech oblastech maloobchodu – a logistika hraje prim. Do studie EHI: Typy pohonů budoucnosti v logistice 2023 se zapojilo 45 společností z oblasti výroby, maloobchodu a dopravy. S 25 společnostmi byl ve vzorku nejvíce zastoupen maloobchod. Logistika propojuje obory, společnosti, dodavatele s odběrateli a zákazníky. Má tak v ekonomice zvláštní postavení, a proto bude klimaticky neutrální doprava při přepravě zboží v blízké budoucnosti nabývat na významu. „Rychle se měnící dopravní prostředí bude muset stále více řešit problémy související s technologiemi alternativních pohonů, aby přispěly ke snížení emisí CO2 a dosažení klimatických cílů,“ vysvětluje Niklas Stanislawski, autor studie EHI: Typy pohonů budoucnosti v logistice 2023. Elektrickou mobilitu, vodík a technologii palivových článků lze využít jak v městské, tak i v dálkové dopravě. Proces přechodu 52 % dotázaných uvedlo, že by v budoucnu přešli na alternativní typy pohonu a 31 % již s přechodem začalo. 13 % chce změnit svůj vozový park během příštích tří let a 22 % říká, že chce změnu implementovat během příštích čtyř až šesti let, resp. sedmi až deseti let. Klady a zápory alternativních typů pohonů Téměř polovina (49 %) věří, že vodíkové nebo palivové články mají „velký potenciál“, protože jsou čistým a udržitelným zdrojem energie. Elektrická technologie je na druhém místě se 40 %. 39 % potvrzuje, že e-paliva a CNG jako bioplyn mají „dostatečný potenciál“. Přestože se vozy s hybridním pohonem již používají v mnoha společnostech, 39 % v nich vidí pouze „malý potenciál“ a dalších 23 % dokonce tvrdí, že nemají „žádný potenciál“ pro budoucí použití. Předchozí trend se odráží i ve vhodnosti příslušných typů pohonů pro vlastní firmu. 42 % hodnotí elektrickou a 39 % vodíkovou nebo palivovou technologii jako „velmi vhodnou“ pro jejich vlastní společnost. E-paliva jsou také hodnocena jako „velmi vhodná“ s 26 % a „vhodná“ s 37 %. Jako negativum označilo 53 % respondentů zejména nedostatečný dojezd, 47 % výši investičních nákladů na úrovni a 44 % špatnou infrastrukturu nabíjení a doplňování paliva na úrovni 44 % jsou nejčastěji uváděnými důvody proti přechodu. Dotazovaní navíc zmiňují nedostatečnou dostupnost na trhu veřejných zakázek nebo příliš dlouhé dodací lhůty od výrobců a také nedostatečnou politickou podporu. Další články a mnoho zajímavého naleznete v Retail News 10.2023… Článek Udržitelná dopravní logistika se nejdříve objevil na Retail News.

projít na článek

Logistika v dopravě

Doprava je jedno z nejrychleji rostoucích odvětví. Z toho důvodu se rozvíjí aktivity, které směřují k řízení a optimalizaci dopravy. Vzhledem k tomu, že se jedná o síťové odvětví, provozované na rozsáhlém území, bezdrátové komunikace zde nacházejí široké

projít na článek

BESIP – dopravní výchova 2024

V pátek 10. 5. 2024 probíhala v 5. třídě výuka dopravní výchovy...

projít na článek

Dopravní soutěž mladých cyklistů

Ve čtvrtek 16. května se čtyři žáci z kvarty (Petra Cepáková, Kateřina Škodová, Ondřej Štěrba a Daniel Wlodek) zúčastnili dopravní soutěže mladých cyklistů.

projít na článek

Zónová logistika: Ještě rychlejší a efektivnější doručení

V DODO neustále hledáme cesty, jak zrychlit a zefektivnit rozvoz zásilek ve městech. Zónová logistika je koncept chytrého sdílení zdrojů, díky němuž zákazník svoji zásilku dostane rychleji, klient za dopravu zaplatí méně a utilizace každého vozidla se zvý

projít na článek

Odborné semináře Dopravní podnik hl. m. Prahy

Odborné semináře Angličtina v řepské garáži Dopravní podnik hlavního města Prahy s námi a

projít na článek