UDRŽITELNOST V RETAILU: TREND, NEBO NUTNOST?

Uspokojení potřeb bez zatížení budoucích generací je velké téma současnosti. Týká se i nás? Můžeme k udržitelnosti přispět svým dílem i my v maloobchodě? Ano, můžeme – a máme k tomu velký důvod: udržitelnost totiž řeší i naši zákazníci. Stále více spotřebitelů si uvědomuje, že jejich životní styl ovlivňuje planetu. A přestože se většina do problematiky udržitelnosti nijak aktivně nezapojuje, rádi učiní „zelenou volbu“, pokud jim to maloobchodníci umožní. Inspirací pro udržitelnost nám mohou být velké společnosti, například farmaceutický gigant Johnson & Johnson se rozhodl získávat 35 % svých energetických potřeb z obnovitelných zdrojů (1), Starbucks realizuje koncept kávy jako vůbec první udržitelně získávané zemědělské plodiny na světě, vytváří celosvětovou síť farmářů a do roku 2025 plánuje vysadit 100 milionů stromů (2). Nadnárodní korporace iniciovaly Corporate Social Responsibility (CSR) – samoregulační obchodní model pro snížení negativních dopadů na životní prostředí. Cesta k udržitelnému maloobchodu ve 4 krocích tedy může vypadat takto: 1. Zaměřte se na energetické úspory Preferujte spotřebiče, digitální nosiče, osvětlení a další vybavení, které šetří energii. Položte si otázku, kde by bylo možné snížit spotřebu materiálů, co recyklovat, jak lépe naložit snbsp;odpadem. 2. Přejděte na udržitelné alternativy balení Ekologické obaly jsou viditelným, velmi důvěryhodným důkazem, že to s udržitelností myslíte vážně. Podle průzkumů agentury Coleman Parkes Research by 92 % spotřebitelů upřednostňovalo papírové obaly před plastovými (3). Proto, je-li to jen trochu možné, používejte obaly z obnovitelných surovin, které zanechávají nulovou či minimální ekologickou stopu. 3. Posilujte vědomí zákazníka, že je v dobré společnosti a dělá dobrou věc Vaše kultivace nákupních zvyklostí v místě prodeje upevní loajalitu zákazníků a velmi pravděpodobně bude mít příznivý efekt i na jejich každodenní návyky mimo obchod. 4. Promítněte udržitelnost do příběhu vaší značky Jak se planetě Zemi ulehčí podporou a nákupem právě vašich produktů? Nenásilná, kreativně zpracovaná komunikace bude pro uvědomělého spotřebitele signálem, že právě váš výrobek patří do jeho nákupního vozíku. Tlak na udržitelnost je trendem všech oblastí podnikání a počítejme s tím, že i v retailu bude sílit. Pouze předstírat ekologické uvědomění (a ve skutečnosti nic nedělat) se dlouhodobě nevyplatí, navíc je to neetické. Čím reálnější důkazy spotřebitelům předložíte, tím lépe pro váš byznys. A možná se tímto přístupem i chytře odlišíte od konkurence. (1) jnj.com(2) stories.starbucks.com (3) edie.net

projít na článek

Udržitelná móda v Oxalis dessous

Udržitelnost a souznění výroby jednotlivých produktů s přírodou je velkým tématem poslední doby. Tento velice správný trend se začíná postupně odrážet, také v módě a celkově textilním průmyslu. Věděli jste, že textilní průmysl je druhým největším znečišťo

projít na článek

Brigitte Streller: Udržitelnost je pro LOréal součástí DNA

O současných prioritách kosmetického gigantu LOréal jsme si povídali s Brigitte Streller, generální ředitelkou společnosti pro Českou republiku, Slovenskou republiku a Maďarsko. Read More "Brigitte Streller: Udržitelnost je pro LOréal součástí DNA" The p

projít na článek

ФАБРИКА AFFRESCO ПРЕДСТАВИЛА НОВУЮ КОЛЛЕКЦИЮ TREND ART

Авторская коллекция обоев ручной работы Trend Art Trend Art коллекция современных авторских обоев посвящена самым популярным трендам настоящего времени. В коллекции использованы самые выигрышные в интерьере цвета, которые включают в себя не только мягкую

projít na článek

Vývoj dřevostaveb v České Republice: Pozitivní trend a budoucí perspektivy

Dřevostavby v České republice zažívají v posledních letech pozitivní trend, zejména v segmentu rodinných domů. Přestože je jejich podíl ve srovnání se zděnými domy stále nízký, očekává se, že se [...] The post Vývoj dřevostaveb v České Republice: Pozitivn

projít na článek

UMĚLÁ INTELIGENCE (AI) V RETAILU: Vyšší úroveň Customer Experience

Jak AI transformuje retail, optimalizuje prezentaci zboží pro personalizované a efektivní nakupování. Umělá inteligence – Artificial Intelligece může hrát klíčovou roli i v procesu vystavování zboží v retailu. Následující seznam přináší inspiraci, jak

projít na článek