Uspokojení potřeb bez zatížení budoucích generací je velké téma současnosti. Týká se i nás? Můžeme k udržitelnosti přispět svým dílem i my v maloobchodě? Ano, můžeme – a máme k tomu velký důvod: udržitelnost totiž řeší i naši zákazníci. Stále více spotřebitelů si uvědomuje, že jejich životní styl ovlivňuje planetu. A přestože se většina do problematiky udržitelnosti nijak aktivně nezapojuje, rádi učiní „zelenou volbu“, pokud jim to maloobchodníci umožní. Inspirací pro udržitelnost nám mohou být velké společnosti, například farmaceutický gigant Johnson & Johnson se rozhodl získávat 35 % svých energetických potřeb z obnovitelných zdrojů (1), Starbucks realizuje koncept kávy jako vůbec první udržitelně získávané zemědělské plodiny na světě, vytváří celosvětovou síť farmářů a do roku 2025 plánuje vysadit 100 milionů stromů (2). Nadnárodní korporace iniciovaly Corporate Social Responsibility (CSR) – samoregulační obchodní model pro snížení negativních dopadů na životní prostředí. Cesta k udržitelnému maloobchodu ve 4 krocích tedy může vypadat takto: 1. Zaměřte se na energetické úspory Preferujte spotřebiče, digitální nosiče, osvětlení a další vybavení, které šetří energii. Položte si otázku, kde by bylo možné snížit spotřebu materiálů, co recyklovat, jak lépe naložit snbsp;odpadem. 2. Přejděte na udržitelné alternativy balení Ekologické obaly jsou viditelným, velmi důvěryhodným důkazem, že to s udržitelností myslíte vážně. Podle průzkumů agentury Coleman Parkes Research by 92 % spotřebitelů upřednostňovalo papírové obaly před plastovými (3). Proto, je-li to jen trochu možné, používejte obaly z obnovitelných surovin, které zanechávají nulovou či minimální ekologickou stopu. 3. Posilujte vědomí zákazníka, že je v dobré společnosti a dělá dobrou věc Vaše kultivace nákupních zvyklostí v místě prodeje upevní loajalitu zákazníků a velmi pravděpodobně bude mít příznivý efekt i na jejich každodenní návyky mimo obchod. 4. Promítněte udržitelnost do příběhu vaší značky Jak se planetě Zemi ulehčí podporou a nákupem právě vašich produktů? Nenásilná, kreativně zpracovaná komunikace bude pro uvědomělého spotřebitele signálem, že právě váš výrobek patří do jeho nákupního vozíku. Tlak na udržitelnost je trendem všech oblastí podnikání a počítejme s tím, že i v retailu bude sílit. Pouze předstírat ekologické uvědomění (a ve skutečnosti nic nedělat) se dlouhodobě nevyplatí, navíc je to neetické. Čím reálnější důkazy spotřebitelům předložíte, tím lépe pro váš byznys. A možná se tímto přístupem i chytře odlišíte od konkurence. (1) jnj.com(2) stories.starbucks.com (3) edie.net
Udržitelnost a souznění výroby jednotlivých produktů s přírodou je velkým tématem poslední doby. Tento velice správný trend se začíná postupně odrážet, také v módě a celkově textilním průmyslu. Věděli jste, že textilní průmysl je druhým největším znečišťo
projít na článekO současných prioritách kosmetického gigantu LOréal jsme si povídali s Brigitte Streller, generální ředitelkou společnosti pro Českou republiku, Slovenskou republiku a Maďarsko. Read More "Brigitte Streller: Udržitelnost je pro LOréal součástí DNA" The p
projít na článekАвторская коллекция обоев ручной работы Trend Art Trend Art коллекция современных авторских обоев посвящена самым популярным трендам настоящего времени. В коллекции использованы самые выигрышные в интерьере цвета, которые включают в себя не только мягкую
projít na článekDřevostavby v České republice zažívají v posledních letech pozitivní trend, zejména v segmentu rodinných domů. Přestože je jejich podíl ve srovnání se zděnými domy stále nízký, očekává se, že se [...] The post Vývoj dřevostaveb v České Republice: Pozitivn
projít na článekRůžový trend vás nemohl minout. Barbie ovládá kina, takže by trend „Baribiecore“ rozhodně neměl ujít vaší pozornosti. The post Na Barbie vlně appeared first on Kulturio.cz.
projít na článek