Ukázka Messenger marketingu v praxi #16: Jak zasílat emaily přímo z ManyChatu

Popis: Před pár týdny se stal ManyChat multi platformní. Díky tomu, můžete z jednoho místa posílat email, Messenger zprávy i SMS. Dnes si ukážeme, jak na emaily. Použití: Zákaznické trychtýře, běžná flow Obrázek/video: Přepis titulků z videa: Čau lidi, vítejte u dalšího ManyChat návodu. Tentokrát si ukážeme díl ze série Messenger Marketing v praxi. Dnes vám ukážu, jak aplikovat poměrně novou funkci. Zasílat prostřednictvím ManyChatu e-maily a také klasické Messenger zprávy. Dnes zvolím  jeden z kreslících nástrojů. Takže u toho budu malinko kreslit do tabletu. Mám verzi zdarma, je tedy možné, že občas vyskočí nějaká reklama. Také to možná nebude produkčně úplně správně, protože to dělám poprvé. Pokud se to ale osvědčí a bude se vám to líbit, příště si pořídím něco lepšího. Pojďme si říct, co vám chci v dnešním manuálu ukázat. Rád bych vám předvedl, jak nastavit jednoduché flow a jak nastavit flow, pomocí kterého budete schopni přímo z ManyChatu odeslat e-mail do mailové schránky vašich klientů. Následně jim něco poslat, v e-mailu jim předat nějaké sdělení a posléze je Messengerem upozornit. Funnel bude vypadat asi takto. Messenger Funnel je jakási cesta zákazníka. Začneme úplně jednoduše. Spouštěčem bude Facebook reklama, možná e-mailová databáze, cokoliv. Tato e-mailová databáze nám spustí Messenger Flow. Tato flow si vyžádá od daného uživatele e-mailovou adresu a uloží si ji do svého systému. Nazve ji jako systémovou adresu, díky které bude poté ManyChat posílat e-maily. Následně pomocí ManyChatu a Flow Builderu vygenerujeme e-mail, který zašleme dotyčnému uživateli do schránky a jako perličku na dortu mu zašleme i trochu zpožděnou zprávu, kde mu napíšeme že mu právě dorazil e-mail do jeho schránky. Bude zde návod, jak přesunout daný e-mail z hromadné pošty, resp. aktualizací, do primární pošty. Tak, aby už nikdy nezmeškal žádný e-mail. Takto jsem naznačil jednoduchý funnel. Pojďme se podívat, jak to nastavíme v praxi. Zde jsem si flow už přednastavil. Je to velmi jednoduché. Vy si s tím můžete hrát. Já jsem to udělal pouze pro představu. Máme zde informační zprávu. Velmi důležitý krok je, že pomocí prvku User input zvolím typ reply. Zde máme nové pole Safe email to system field, pomocí tohoto pole uložíme do systémového pole daný e-mail a budete jej mít možnost použít pro rozesílání e-mailů. První bod je tedy ten, že to uložíte do System field. Druhý bod potřebujeme využít akci  Set e-mail opt in. To znamená, že se daný uživatel přihlásí k danému listu. Je to celé pouze ve verzi Pro. Doporučuji určitě tuto verzi. Kdybyste někdo z vás chtěl kupovat verzi Pro, můžu ji pro vás zařadit pod svým agenturním účtem a dostanete skrze mě o něco  lepší podporu Máme tedy uložený e-mail a nastavený Set email opt in. Teď nám zde vzniknul nový prvek  Send e-mail. V Send e-mail můžeme normálně používat jakýkoliv proměnný atd. Můžete ho i personalizovat, doporučuji to. Můžete vkládat obrázky, tlačítka Já jsem zde vložil dvě tlačítka. Jednou můžete e-book stáhnout, jako odkaz a jednou otevřít v Messengeru. To znamená, že přijde další flow. Zde je nějaká animace, která to celé zpozdí. Tato animace nám ukáže 543, abychom uživatele udrželi. Následně nám přijde e-mail s tím, že teď již máme kopii e-booku u sebe v mailu. Nezapomeňte ho přetáhnout do privátní pošty. Přidal jsem navigaci. Zároveň jsem zde napsal jeden tip, který říká, že když máte větší obrázky, tak je vždy uložte samostatně. Je to pro vás dobré z důvodu, že se vám tato zpráva načte prioritně a až poté se bude stahovat e-mail. Pojďme si dát preview a podívat se, co se stane. Dáme preview  nabídne nám to e-mail z Facebooku. Já si tam vložím svůj e-mail. Odeslal jsem zprávu. Ještě jednou to spustím, jestli tam není nějaká chyba. Už se to spustilo viz zpráva již nám přišel ebook do e-mailu. Teď máme dvě možnosti. Stáhnout příručku a začne se stahovat z mého webu. Používám landing page z důvodu, že to můžu měřit pomocí Facebook pixelu. Poté zde máme otevřít z Messengeru. V tomto případě se sputí flow, kterou já klasicky distribuuji tuto příručku. Hotovo. To je z dnešního video manuálu všechno. Budu se těšit u dalšího. Dejte mi vědět, jestli se vám líbí forma sdíleného tabletu. Pokud ano, do příště s tím něco udělám. Používejte e-maily, protože se ManyChat stal multi platformním a tím nám dává mnohem více nástrojů pro naše zákaznické funnely.

projít na článek

Jak jednoduše exportovat emaily komentujících z WordPressu

V tomto rychlém videu si ukážeme jednoduchý postup, jak můžete během minuty získat všechny emaily vašich komentujících, například pro použití v dalších aplikacích. Pokud by vás zajímalo, jak tato emaily legislativně správně využít, podívejte se do komentá

projít na článek

ManyChat návod #13: Jak rozesílat multi kanálový broadcasting

Messenger marketing se před pár měsíci změnil na Chat marketing. Nyní můžete krom klasických zpráv do Messengeru rozesílat i emaily a SMS (v ČR očekáváme v roce 2020). V dnešním návodu vám ukážu, jak rozesílat broadcast skrze všechny zmínění kanály a s ni

projít na článek

4 tipy, jak využít Messenger chatbota na e-shopu

Dříve, když jste vešli do obchodu, chopil se Vás prodavač a provedl Vás celým nákupem. Dnes už spoustu kamenných obchodů nahradily e-shopy. Na šikovného prodavače tak narazíte jen zřídka. V době Messenger marketingu nám tím ale svítá na lepší časy. Otrav

projít na článek

ManyChat návod #12: Jak poslat flow přímo z LiveChatu a vrátit uživatele do automatické komunikace

Každému, kdo aktivně využívá Messenger marketing se jistě stalo, že uživatel neklikl na požadované tlačítko, ale napsal odpověď ručně. Tím vypadl z předpřipraveného flow a celé snažení s tvorbou Messenger funnelu padlo vniveč. ManyChat o tomto problému ví

projít na článek

Messenger Marketing je mrtev. Ať žije CHAT Marketing

Je tomu pár dní, kdy ManyChat (platforma #1 na tvorbu chatbotů) oznámil, že se stává multi kanálovou. Co to znamená? Znamená to, že skončil Messenger marketing jako takový a nahrazuje ho Chat marketing, ve kterém krom Messengera, můžeme komunikovat i skrz

projít na článek