User Experience aneb jak UX vidím já

Web je plný buzzu a tak se ze všestranných tvůrců webu stávají specialisté javascript ninjové, informační architekti, interakční designeři a ponejvíce asi user experience experti. Proč? Nálepka user experience, ideálně prezentovaná zkratkou UX, je docela vágní a přitom se dá docela dobře prodat. Každopádně UX je tady a my, tvůrci webů, musíme dyzajnovat zážitky. Není to žádná prdel. Poslední dobou mě zaujaly 2 příklady dokonale nadesignovaného uživatelského prožitku. „Fuj, to nebudu jíst!“ Každý rodič musí akceptovat fakt, že malé dítě je velice konzervativní co se jídelníčku týká. Nerado přijímá změny, nerado zkouší nové a neznámé chutě. Vystačí si s kuřecím řízkem, dětskou šunkou, suchým rohlíkem, polévkou s písmenky a vším, co obsahuje velké množství bílého cukru. Což je nutričně nic moc. Zelenina je přirozeně jedním z největších nepřítelů většiny rozumných dětí. Jenže, co když se zelenina promění v neskutečnou mořskou příšeru a dítě je vyzváno na nelítostný souboj o přežití? Je to výzva pro dětské ego, které se nechce nechat zahanbit, protože ono zvládne naprosto vše. A tak dítě sní papriku s pomazánkou a je pochváleno za to, že zvládlo „ten souboj, který vyžadoval spoustu odvahy a statečnosti“. Vždyť ta chapadla vypadají vážně děsivě, navíc je jich osm! V hlavě dítěte je tak „nechci jíst zeleninu“ nahrazeno „tohle zvládnu“ a to pouhou změnou designu jídla na talíři. Až se bojím domyslet, co svým designem ve skutečnosti sledují firmy jako Apple nebo Facebook. Děsivá chapadla! Urinal Fly – aby podlaha nebyla pomočená Druhý příklad bude trošku praktičtější. Muži na toaletách stojí u pisoárů před mnoha výzvami. Jsme od přírody soutěživí, takže jednou z disciplín může být „obsáhnout co největší plochu, aby ani kousek porcelánu nezůstal suchý“. Nebezpečnější variantou je pak „co nejblíže okrajům“ a vrcholným uměním je, pokud jste na toaletách sami, močení do pisoáru z co největší dálky. Bohužel důsledky takové soutěživosti zavání, a to mnohdy doslova, nižší úrovní hygieny na pánských veřejných toaletách. Čelem se k tomuto problému postavil ekonom Aad Kieboom, který měl za úkol ušetřit peníze letišti Schiphol v Amsterdamu. A tak vymyslel tzv. Urinal Fly. Do pisoárů na pánských záchodech umístil obrázek malé mušky. Výsledek byl ohromující: „pomočení“ podlahy se snížilo o úctyhodných 80 procent. Zlepšení se tak dotklo samotných návštěvníků toalet i provozovatelů, kteří ušetřili výraznou část nákladů na údržbu pánských toalet. Muži jsou poměrně jednoduché bytosti, není problém získat si jejich pozornost. O tom by mohly ženy dlouze vyprávět. Stačí zase zacílit na jejich ego a vymyslet mušku, pod kterou si pánové mohou vytvářet další identity. Partnerku či manželku, její milence nebo rodiče, nepříjemného šéfa či kolegu, movitého souseda a tak dál a tak dál. Svou „mušku“ si najde každý velice snadno. Pak stačí zamířit a „mušku“ pořádně pokropit. Prvně nožičky, pak křidélka, tělíčko a nakonec hezky opláchnout hlavičku. Muž pak vychází z toalety, aspoň z té na letišti v Amsterdamu, jako vítěz, s lehkým úsměvem na tváři a dokonale suchou obuví. Pouhým umístěním obrázku mušky do pisoáru se, stejně jako v prvním příkladě, radikálně změní mentální model (močícího) uživatele. Zároveň se tak dosáhne dvojího praktického výsledku: čistějších toalet a úspory nákladů. Tolik v rychlosti 2 příklady užitečného UX designu. Ať jsou letošní prázdniny rozpálené nejen sluncem, ale i dokonalými zážitky. Ať máme UX, co hrdlo ráčí a rozpočet unese! The post User Experience aneb jak UX vidím já appeared first on HorMart.cz.

projít na článek

Joomla User eXperience

What is the Joomla User Experience? The mission of the Joomla User Experience Team (JUX Team is to create a great overall user experience for Joomla site administrators, thereby giving site users the same.

projít na článek

General rules of work

Synchronization records Generally transferred / synchronized always thouse records where the user is registered as the owner in SugarCRM. If meetings are also transmitted, meetings where the user is listed as invitee or participant are listed too. If the

projít na článek

Vidím to černě

The post Vidím to černě first appeared on Nejlepší české vtipy.

projít na článek

Synchronize all tasks

Manual synchronization of all tasks is run by clicking on Tasks in ACMARK panel. To Microsoft Outlook are transmitted tasks that are assigned to that user in SugarCRM. When transferring tasks from Microsoft Outlook into SugarCRM is synchronized, task in S

projít na článek

CITROËN Experience Roadshow odstartuje 12. září

Letošní ročník akce Citroën Experience Roadshow se bude konat u obchodních center na 22 místech po celé České republice v termínu od 12. září do 12. října.

projít na článek