Úspěšný B2B marketing: jak oslovit B2B segment, aby skutečně naslouchal

B2B marketing vyžaduje odlišný přístup, než je tomu na trhu B2C. Vhodná komunikace vám ušetří spoustu času a „prázdných“ prokliků přes vaši reklamu a zároveň vám přivede mnohem více relevantních návštěvníků. Jak na účinný B2B marketing? Poradíme vám, jak oslovit cílovou skupinu, abyste z toho vytěžili maximum. Udělejme si jasno: co to je B2B marketing Pod zkratkou B2B (business to business) si představte prodej zboží a služeb rovnocennému partnerovi, tedy obchodníkovi nebo společnosti, která zakoupené věci sama využívá nebo je dále přeprodává koncovým zákazníkům. Spíše než o samotný prodej se v tomto případě jedná o obchodní vztah či v nejlepším případě o navázání dlouhodobé spolupráce. Komunikace mezi dvěma společnostmi proto nemůže být stejná jako komunikace v rámci trhu B2C (business to customer), kdy koncový zákazník přímo spotřebovává dané zboží, využívá služby a mnohdy nakupuje na základě svých aktuálních potřeb a emocí. Při prodeji na B2B trhu příliš nefungují slevy či nízká cena. Zákazníci zde slyší spíše na kvalitu, rychlost dodání, řešení na míru a dlouhodobou spolupráci. Typické rysy B2B segmentu Cílová skupina: obchodníci, manažeři nebo majitelé firmy. Velikost cílové skupiny: výrazně menší počet zákazníků. Motivace k nákupu: cílová skupina nakupuje především za účelem zisku a zboží buď přímo sama spotřebovává nebo jej dále přeprodává. Objem nákupu: nákupů je sice méně, ale zato ve větším objemu. Nákupní chování: nakupující nejednají spontánně, ale přemýšlejí o nákupu racionálně a často v rámci dlouhodobé strategie. Hledají opravdu spolehlivé a důvěryhodné dodavatele. Jak komunikovat v rámci B2B marketingu Na B2B trhu je oslovení cílové skupiny poněkud složitější. Jen tak lehce ji neopijete rohlíkem v podobě slev a akcí (např. poskytnutí nějaké části služby zdarma ale může fungovat). Zde hraje roli zejména přidaná hodnota, kterou firmě vaše zboží a služby přinesou, a jistota dobrého obchodního partnera, který podpoří dobrou pověst firmy. A jelikož je B2B trh menší, vyplatí se hned ze startu pracovat na uzavření dlouhodobé spolupráce a jejím posilování. Co dobře funguje v B2B marketingu Jak na B2B marketing, aby měl opravdu smysl? Co řešit v případě B2B marketingu a co nejvíce platí na zákazníky z B2B segmentu? Přečtěte si pár našich tipů. Přesné zacílení PPC reklamy Pokud chcete nalákat B2B zákazníky přes PPC reklamu (pay per click = reklama s platbou za proklik), musíte si uvědomit, že přemýšlejí jinak než běžní zákazníci. Obrázek: Jeden z příkladů PPC reklamy Myslete vždy na to, že nákupní rozhodování na B2B trhu je racionální, účastní se ho více lidí a je systematické. Vodítkem pro správnou komunikaci je znalost očekávání od nákupu, účelu nákupu zboží a služeb a rozhodovacího proces u firem, na které cílíte. Snažte se odlišit a vyzdvihněte své výhody oproti konkurenci. Mluvte opravdu ke své cílové skupině a ne k nikomu jinému. Je velký rozdíl, zda nabízíte velkoobjemový tisk, nebo zda jste schopni vytisknout jen pár PF přání pro účetní, která je koncem roku rozdá 30 svým klientům. Jiný přístup k zákazníkům je potřeba i v případě, kdy například prodáváte špičkové tiskárny pro firmy a kdy se zaměřujete na prodej tiskáren pro nenáročné použití v běžných domácnostech. Jako prodejce špičkových tiskáren byste měl mít za cíl zaujmout firmy, ale současně byste měli odradit běžné domácí uživatele (spotřebitele) od prokliku na váš web přes reklamu.  Text a celé pojetí inzerátu jsou velmi důležité! Díky tomu můžete výrazně ušetřit. Analýza konkurence jako klíčová součást posunu vpřed Víte, co má vaše konkurence na webu a vy ne? Víte přesně, jak vypadá její reklama a jakým způsobem komunikuje se svými zákazníky? Analýza konkurence vám prozradí mnoho užitečných informací, které využijete ve svůj prospěch a které vám pomohou ji předběhnout. Mluvte přímo ke svým zákazníkům: zapojte do hry e-mailing Direct mail funguje na B2B trhu jako významný zdroj informací a firmy na něj slyší, respektive opravdu jej čtou a očekávají. Jak uvádí Hubspot.com: 93 % obchodníků B2B používá e-mail. A to není zrovna malé číslo. Čas investovaný do e-mailingu se vám vyplatí, tak využijte tuto skvělou možnost interakce a předávání cenných rad. B2B patří i na sociální sítě Sociální sítě nejsou stvořeny jen pro B2C segment. Nebojte se Facebooku, LinkedInu ani YouTube kanálu, i když je vaše publikum B2B. Možná budete překvapeni, jak sociální sítě přispějí k rozvoji vašeho podnikání. Promyšlené webové stránky a kvalitní obsah umí zázraky Uvádí se, že více než 80 % kupujících navštíví web před provedením nákupu. Chytře postavený web (zejména UX, design, responzivita) naplněný hodnotným obsahem představuje nejen prezentaci vašich produktů a služeb, ale může pracovat za vás a konvertovat nové návštěvníky na zákazníky. Kvalitní copywriting se o to postará. Ale aby se tak stalo, musí vás vaši zákazníci nejprve najít. SEO na stránce i technické SEO mají proto v celém procesu své nenahraditelné místo. Vezměte B2B klienty pod svá křídla Výše poptávky se odvíjí od počtu zakázek a čím lépe se budou produkty vašich klientů prodávat, tím více prodáte i vy. Dosáhnete toho vytvářením přidané hodnoty. Nabídněte pomocnou ruku v podobě zaškolení personálu ohledně práce s vašimi produkty či s přípravou podpory prodeje, pokud vaše produkty dále přeprodávají. Nabídněte něco víc než konkurence a se svými klienty z řad B2B komunikujte a pečujte o ně tak, jako by byli součástí vaší vlastní firmy. Chtěli byste marketingovou strategii na míru? Pomůžeme vám najít cestu k vašim zákazníkům a tím zvýšit vaše prodeje a výnosy. Z naší zkušenosti víme, že B2B marketing funguje, pokud víte, co chcete svým zákazníkům říci a na co právě oni slyší. Při jejich oslovování nezapomínáme ani na známý Avinashiho model See-Think-Do-Care, který pomáhá zabrnkat na správnou strunu potřeb cílového publika.  The post Úspěšný B2B marketing: jak oslovit B2B segment, aby skutečně naslouchal appeared first on jakmy.cz.

projít na článek

ONLINE MARKETING VPRAXI APROČ JE DŮLEŽITÝ?

Online marketing je vdnešní době klíčovým prvkem pro úspěšný růst arozvoj podnikání. Získávání nových zákazníků audržení těch stávajících se stává vdigitálním světě stále náročnější. Online marketing proto může být velmi účinným nástrojem pro dosažení těc

projít na článek

Marketing pro lékaře

MARKETING PRO L KAŘE Marketingov strategie, webov str nky, soci ln s tě, videa, online i ti těn inzerce

projít na článek

HQP, s.r.o. NáhradníDíly.cz

Pro HQP, s.r.o. NáhradníDíly.cz  jsem realizoval zakázku: Content marketing (obsahová strategie a marketing) Copywriting (tvorba textů na web) Blogging (tvorba příspěvků na blogu) The post HQP, s.r.o. – NáhradníDíly.cz first appeared on centralcommunica

projít na článek

Video marketing vás svlékne do naha

Webinářem Vás provedl: Jakub Michalovský, E-commerce Consulting Team Leader společnosti ACOMWARE CO VÁS ČEKÁ Dozvíte se, jak růst svého e-shopu ještě dále posunout. Video marketing vám jasně ukáže, že pouze PPC, srovnávače nebo jiný výkonový kanál kdlouho

projít na článek

Žijeme Vysočinou

Pro volební hnutí TOP09 a Zelení v Kraji Vysočina jsem realizoval: Content marketing (obsahová strategie a marketing) pro Stranu zelených Copywriting Správa internetových stránek The post Žijeme Vysočinou first appeared on centralcommunications.cz.

projít na článek