Vlastní IT zaměstnanec nebo outsourcing?

Vlastní IT zaměstnanec nebo outsourcing?V dnešní době má IT i v menších firmách již významné zastoupení, neboť si to žádá rozvoj moderních technologií. IT je důležitou součástí podnikání. Za všemi podnikatelskými procesy stojí spousty dat. A tak pokud je tento obor dobře spravován, může pomoci k rozvoji hlavní činnosti. Často kladená otázka tak zní: Vyplatí se spravovat IT ve firmě vlastními zaměstnanci nebo využít outsourcing (správa IT extérní firmou)?V následujících řádcích zkusíme shrnout výhody a nevýhody obou variant.Interní zaměstnanec:Dokáže se orientovat ve firemním prostředí. To znamená, že se neustále pohybuje mezi svými kolegy, zná jejich potřeby vedoucí k úspěšné činnosti, a hlavně ovládá své technologie. Rozumí obchodní strategii, případně know-how. Dokáže proto rychle reagovat.Zaměstnanci mohou využít potřeb IT oddělení téměř ihned, mají ho k dispozici neustále.Někdy tito IT zaměstnanci bývají zahlceni svou prací a nestíhají se věnovat nejnovějším trendům v oblasti technologií, proto mohou přijít o možnost posunout podnikání kupředu. Nemusí dostatečně pohotově reagovat na aktuální poptávku.Jindy zase problémem bývá jejich zastupitelnost. Může se stát, že náhle podají výpověď nebo dojde k jejich vyčerpání. Ihned je nenahradíte. V posledních letech je těžší sehnat kvalifikovaného pracovníka.V praxi se setkáme zejména ve větších provozech také s následujícím: Firma má své IT zahrnující například svůj vlastní service desk, kde čekají pracovníci na řešení potíží a jejich práce jim nepokryje celou pracovní dobu. Platíte jim samozřejmě celý den. Narážíme zde na problém efektivity práce.IT outsourcingEkonomická stránkaBezpochyby se jedná o levnější řešení. Náklady se vynaloží pouze na potřebnou a odvedenou činnost. Firma ušetří za mzdy, sociální a zdravotní pojištění full-time zaměstnanců, za jejich školení, ale i za náklady na nábor specialistů. Nezapomeňme zmínit i ušetřené náklady za sledování nových trendů v oblasti technologií. Nekupují se nové věci, nýbrž se například software jen pronajme. Datová centra a jejich provoz stojí totiž miliony. Za zmínku stojí určitě i ušetřený čas a v neposlední řadě kancelářské prostory. Vám odpadne starost s IT odvětvím a můžete se naplno věnovat obchodní strategii, zvýšíte si třeba efektivitu a kvalitu hlavní činnosti díky ušetřeným prostředkům a času.Kvalita a profesionalita služebExterní IT firmy mají tyto služby jako svou hlavní podnikatelskou činnost, proto se neustále zabývají novými trendy, školí se a vzdělávají, investují do sebe. Za zmínku stojí i profesionalita v oblasti kybernetické bezpečnosti a správa hesel, která je v podnikatelském IT velmi důležitá.Přiměřené rizikoRizikem se může jevit přístup k interním informacím. Vlastně si externisté přebírají část Vaší agendy a k dobré spolupráci je zapotřebí důvěra. Ale není se čeho obávat, firmy nabízející outsourcing jsou tvořené profesionály a nestojí o špatné reference. Navíc je vše podmíněno smlouvou.Ostatní Někdy určité problémy nelze vyřešit hned na dálku, IT pracovník se musí osobně dostavit. A to Vám zabere čas. Zato, ale nemusíte být orientovaní jen na místní externisty, můžete si vybrat spravující firmu i ze vzdálenějších koutů. IT firmy v Praze, tak dokáží poskytnout své služby po celé Republice. Spousty věcí se dá totiž opravdu řešit ihned na dálku. Outsourcovat můžete celé Vaše IT nebo dílčí části. Ceny se obecně nastavují individuálně pro každého dle požadované IT služby.Obecná jednoduchá doporučení, která vzít v potaz při výběru smluvního partnera:ReferenceNonstop podporaSpolupráce partnera s více dodavateli, následně se Vám naskytne více možností řešení.Rychlost vyřešení případných potíží.Závěrem bychom chtěli zmínit, že outsourcing se neustále rozšiřuje. Dnes se interní IT vyplatí pouze ve velkých provozech. Jako Česká Republika již nejsme tak pozadu v této oblasti než zbytek Evropy. Již i České firmy přistupují k této možnosti řešení, kdy se není čeho obávat. Jedná se koneckonců o přiměřené riziko, a těch rizik podnikání nese v dalších oblastech daleko víc. Outsourcing nám tak dává možnost snížení provozních nákladů a kvalitnějších služeb, a tím vyšší konkurenceschopnost. Článek Vlastní IT zaměstnanec nebo outsourcing? se nejdříve objevil na Spravujeme a chráníme firemní IT.

projít na článek

Projektu Nejlepší zaměstnanec

Erika Cicková se přihlásila do našeho projektu Nejlepší zaměstnanec, díky kterému vracíme lidi do pracovního procesu, v motivačních kursech je připravujeme na pohovory, pomáháme s vytvořením životopisu, výběrem rekvalifikací, které i zaplatíme a pak se je

projít na článek

Projekt Nejlepší zaměstnanec

Ivona Katriňáková a Simona Demererová zvládly 5. dubna závěrečné rekvalifikační zkoušky na asistentky pedagoga. Máme radost s nimi a těší nás, že projekt Nejlepší zaměstnanec, který realizuje náš spolek RomPraha, má pro konkrétní uchazeče smysl! Projekt N

projít na článek

Výhody mzdového outsourcingu

Jedním z nástrojů moderního řízení podniku je mzdový outsourcing. Outsourcing je ve světě již řadu let využíván jako jeden z prostředků ke zvýšení finanční výkonnosti a konkurenceschopnosti. Jeho popularita každoročně roste i v ČR. Neustále přibývají spol

projít na článek

Spokojený zaměstnanec

Každému je jasné, že relativně spokojený zaměstnanec, který důvěřuje vedení firmy, pracuje uvolněněji, rychleji a spolehlivěji. Aby byli zaměstnanci spokojení, je důležité ve firmě budovat dobré mezilidské vztahy. Každý podnikatel by měl vědět, že pokud

projít na článek

Simona Demeterová

Toto je Simona Demeterová, jedna z účastnic projektu Nejlepší zaměstnanec, v rámci, kterého poskytujeme zájemcům motivační kurzy a jimi vybrané rekvalifikace. Cílem je pomoci lidem zapojit se efektivněji do pracovního procesu. Projekt Nejlepší zaměstnanec

projít na článek