Volkswagen spouští recyklaci baterií

 Společnost Volkswagen Group Components otevřela koncem ledna ve svém závodě Salzgitter první závod skupiny na recyklaci vysokonapěťových baterií elektromobilů. Se zahájením pilotního provozu podniká koncern Volkswagen další konzistentní krok v udržitelné odpovědnosti za celý hodnotový řetězec baterie elektromobilů. Cílem je industrializované využití cenných surovin, jako je lithium, nikl, mangan a kobalt v uzavřené smyčce, jakož i hliníku, mědi a plastů s rychlostí recyklace více než 90 procent z perspektivy. Inovativní proces šetří CO 2 a zvládá recyklaci bez energetického náročného tavení ve vysoké peci. Dodané použité bateriové systémy jsou hluboce vybité a demontované. Jednotlivé části se rozdrtí na granule a ...

projít na článek

Sodíkové baterie v autě

 Výrobce baterií Hina Battery nedávno představil své nové produkty sodíkových iontových baterií a oznámil partnerství s Anhui Jianghuai Automobile Group Corp (JAC) s cílem nabízet jeden ze svých modelů sodíkových iontových baterií – Hina Battery a Se

projít na článek

Recyklace lithia

 Rostoucí produkce lithium-iontových baterií vyžaduje ziskové a ekologicky nezávadné technologie pro jejich recyklaci. Bohužel všechny používané recyklační technologie jsou vždy spojeny s velkou spotřebou energie a využíváním korozivních činidel, což

projít na článek

Lithiové baterie bez kobaltu

 Čínský výrobce baterií SVOLT Energy oznámil zahájení nové řady baterií bez koibaltu. Nová technologie by měla umožnit dojezd více než 800 kilometrů na jedno nabití baterie s životností více než 15 let nebo 1,2 milionu kilometrů. Od roku 2021 bude ta

projít na článek

Tesla postavila největší baterii v jižní Austrálii

Muskova firma dodala a připojila během 100 dní největší bateriový sytém nasvětě 100 MW lithiovou baterii, jež může poskytnout 129 MWh, elektřinu postačující pro 30,000 domů. Nejedná se o jedinou baterii, ale o stovky Powerpack, z nichž každý může poskytov

projít na článek

Špatná směrnice EU ve věci recyklace baterií

 Zastará směrnice EU 2006/66/EC nevyhovuje, podle OekoInstitutu končí více jak polovina baterií ve směsném domovním odpadu, Celkově se nerecykluje 35.000 tun. S ohledem na stále se rozšiřující aplikační pole baterií je třeba zvýšit podíl recyklace a

projít na článek