Říká se, že češtinu je těžké se naučit, alespoň pro cizince. S finštinou je to daleko horší. Obojí však bledne v porovnání se zkratkami marketingového specialisty. PPC Ano začínáme zlehka, mnozí již tuší správně, že PPC znamená pay-per-click. Volně přeloženo do češtiny je to platba za proklik a jedná se o marketingový systém placené reklamy. KW KW neboli keyword neboli klíčové slovo. Základní stavební kámen vyhledávací sítě. Klíčové slovo reprezentuje uživatelovu myšlenku toho, co chce na webu vyhledávat. URL Adresa webové stránky nic víc, nic míň. Čekali jste krkolomný anglický název? Pak vás zklamu, protože se používá čistě tato zkratka. Jedná se o důležitý parametr, který se nastavuje takřka v každé kampani, jelikož při prokliku odkazuje na váš web. CTR Teď zase trochu angličtiny. CTR neboli clickthrough rate je jeden z ukazatelů výkonnosti reklamy a značí míru prokliku. Ta nám v procentech říká, kolik uživatelů kliknulo na reklamu v poměru k počtu zobrazení reklamy. Stručně řečeno, jedná se o ukazatel atraktivity reklamy. CPC Cost-per-click – nebo také cena za proklik. PPCčkářův denní chléb i prokletí, jelikož již zmiňované CPCčko bývá velice často měněným parametrem v kampani za účelem její optimalizace. CPT + CPM Obě tyto zkratky znamenají jednu a tu samou věc a tou je cena za tisíc zobrazení. K čemu nám je dobrá? Používá se nejčastěji v obsahové reklamě pro platbu za shlédnutí bannerů (počtu impresí). U Skliku je nejlepší volbou k platbě za Branding. PNO Jedna z mála českých zkratek, která značí podíl nákladů na obratu a vyjadřuje v procentech poměr nákladů na reklamu k hodnotě konverzí. Uff… to bylo složité. Teď to zjednoduším. PNO nám říká, kolik procent z obratu spolkla reklama. V řeči čísel: Když nás reklama stála 100 Kč a díky ní jsme vydělali 500 Kč, znamená že: 100/500= 0,2 *100 = 20 % PNO. Používá se v Skliku. ROAS Aby to s PNO nebylo tak snadné, tak tu máme ROASku. Přeloženo do srozumitelné řeči to znamená návratnost prostředků vložených do reklamy. Ok ani mě to nezní srozumitelně. Zjednodušeně se jedná o ukazatel jako je PNO, ale v opačném gardu. Ten říká, že když vložím 100kč do reklamy a přinese mi 500 Kč, pak se jedná o ROAS 500 %. Používá se v Google Ads. RMK + RTG Znovu tu máme stejný ukazatel, jen s odlišným názvem.RMK značí remarketing, což je oblíbený druh cílení v obsahové kampani – používá se u Google Ads. RTG značí retargeting a je to pořád ta samá věc, jen ji najdete v Skliku. U obou zkratek se ještě může vyskytovat první písmeno D. Potom se jedná o pokročilejší verzi cílení a to dynamický remarketing či retargeting – DRMK + DRTG. GA4 Jedněmi proklínány, druhými milovány… ne, nejde o žádný dietní plán ani permanentku do posilovny. Google Analytics 4 jsou mocný a relativně nový nástroj určený pro marketingovou analýzu. GTM Google Tag Manager, v češtině skromně nazývaný správce značek Google. Je pravá ruka GA4 a neocenitelný přítel těch, kteří si nemají s webmastery co říct. S jeho pomocí lze během pár minut vložit na web téměř jakýkoliv měřící kód. Článek Základní PPC slovník se nejdříve objevil na StellaDigital.
Vyšla norma ČSN EN ISO 9000:2016 Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník v českém jazyce
projít na článekVodáctví má podobně jako ostatní sporty své specifické, slangové i odborné výrazy. V naší zemi má vodácký sport tisíce příznivců, a proto je vhodné seznámit se s následujícím slovníkem pro bezproblémovou komunikaci mezi vodáky. Blembák – přilba, Guide – v
projít na článekPřátelé Jiřího Vacka Jak jsme již avizovali, právě vyšla knížka: Z. Nešpor a kol.: Malý slovník českých nekatolických náboženských osobností 20. a 21. století. Pochopitelně v tomto přehledu významných českých náboženských učitelů nechybí ani Jiří Vacek
projít na článekZákladní astrál Během astrálního cestování se můžete dostat do tzv. "základního" astrálu, kde budete v místě, kde se bude rozkládat nekonečný tmavý prostor (může být i světlý). S tímto prostorem se můžete setkat již během cvičení na AC nebo částečně i v l
projít na článekSeznam odkazů, kde lze čerpat základní informace pro DTM, které je často nutné znát již při měření v terénu a hlavně při vytváření a editaci změn v DTM.