Zamyšlení pedagoga nad distanční formou výuky výtvarné výchovy

Tento článek je zamyšlením pedagoga nad distanční výukou, která představuje pro pedagogy výtvarného oboru aktuální výzvu. Pojednává o dopadech distanční výuky na psychiku žáků, o dilematech pedagogické práce a o softwaru – novodobém fenoménu, který prostoupil všechny úrovně našeho života.

projít na článek

Fotokoutek Terezky Hladné

Půvab výuky výtvarného oboru nespočívá jen v samotné tvorbě, ale také v osobním kontaktu. Vtipkování, diskuze, vzájemná inspirace a někdy i drobné lumpárničky výuku oživují a jsou zdrojem radosti pro všechny zúčastněné. Zpočátku se mi nedařilo na distančn

projít na článek

Hrátky se sklem

Ve školním roce 2020/2021 jsme se z důvodu distanční výuky moc nedostali k fotografování digitálními zrcadlovkami. Žáci měli ve většině případů doma k dispozici jen mobily a některé v docela špatném stavu. Po obnovení prezenční výuky jsme se vrhli na tvůr

projít na článek

Výtvarné umění ve výuce češtiny, Mgr. Lenka Pavelková, MSc. + Mgr. Zuzana Pourová

V rámci workshopu byly představeny a diskutovány možnosti zapojení výtvarného umění do výuky češtiny. Prošli jsme společně tipy, jak výtvarné umění zapojit a využít, představili možnosti pracovních listů stématem výtvarného umění, které jsou zaměřeny na k

projít na článek

Peču, vařím, smažím – konverzační hra nejen pro děti s OMJ, Ing. Mgr. Petr Pytlík PhD.

Během workshopu jsme si představili a zahrajeme hru, jejímž primárním cílem je rozvoj jazykových kompetencí na úrovni A1/A2. Během hry by mělo docházet k řízené i spontánní komunikaci mezi hráči. Hra je určena pro smíšené třídy, v nichž se nacházejí děti

projít na článek

Předávání pololetního vysvědčení

Předávání pololetního vysvědčení dnes v roli asistentky pedagoga na ZŠ Grafická, kde je právě na praxi, zažila poprvé Simona Demeterová. Absolvovala u spolku RomPraharekvalifikační kurz asistentky pedagoga a v těchto dnech už je na zmiňované škole na prax

projít na článek