K jednomu z nejrozšířenějších mýtů spojených s používáním informačních a komunikačních technologií patří mýtus o tom, že děti toho s technologiemi umí více, než jejich rodiče či učitelé. Tvrzení vychází především z toho, že děti tráví v online prostředí velké množství času. Zároveň je třeba upozornit na to, že tento čas tráví tím, co je baví, ať už jde o herní obsah, filmy, seriály či hudbu nebo sledování oblíbených influencerů. To automaticky neznamená, že se zde s jistotou něco speciálního naučí (a že dokáží technologie využívat funkčně). Velkou neznámou jsou pak dovednosti (skills) spojené s bezpečným používáním internetových služeb. Jakými dovednostmi by tedy žáci při práci s internetem měli disponovat?
Poradna E-Bezpečí již 13 let pomáhá řešit případy rizikového chování, ke kterému dochází v online prostředí, k typickým tématům, kteří její poradci řeší, patří třeba vydírání intimními materiály, různé druhy online podvodů či např. kyberšikana. Ke klientů
projít na článekCo jsou to ony měkké dovednosti? Oproti tvrdým dovednostem, jako je vzdělání, kvalifikace a teoretické či technické znalosti, mají měkké dovednosti hodně co dočinění s komunikací, stylem práce a sociální či emoční inteligencí. Měkké dovednosti jsou přenos
projít na článekOnline poradna E-Bezpečí (www.napisnam.cz) Univerzity Palackého v Olomouci, která se zaměřuje na rizikové chování v online prostředí a kybernetickou kriminalitu, zcela jistě překoná počet případů řešených v roce 2021, alespoň všechno tomu nasvědčuje. Za p
projít na článekTýden před Vánoci se v poradně E-Bezpečí neustále objevují nové případy spojené se sextingem, únikem intimních materiálů do online prostředí a následným vydíráním či vyhrožováním. Děti se obávají, že přestože si útočníka zablokují a budou ho ignorovat, st
projít na článekProjekt E-Bezpečí nabízí pedagogům (a studentům učitelství) do konce letošního roku řadu kurzů orientovaných na online bezpečnost v prezenční a online podobě, a to zcela zdarma.
projít na článek