10 tipů pro jednodušší práci s Outlookem

Využíváte ve firmě jako poštovního klienta Microsoft Outlook? Pro nové uživatele nebo pro ty, kteří se třeba k Outlooku vrací v nové práci, může být práce s ním zpočátku trochu složitější. Naštěstí víme, čím to je, i jak na to. Outlook má víc funkcí, než většina uživatelů dokáže využít, a tak se nováčci často snadno ztratí. Když se ale naučíte využívat potenciál Outlooku naplno, budete příjemně překvapeni, že dokážete naopak ušetřit spoustu času. Připravili jsme pro vás 10 tipů a triků, které vám pomohou využít možnosti Outlooku na maximum. 1. Uspořádejte si e-maily do složek Pokud chcete používat e-mail efektivněji, začněte tím, že si uspořádáte doručenou poštu do složek. Díky tomu budete najdete jakýkoliv starý e-mail mezi tisíci jinými mnohem rychleji. Zároveň vás to bude motivovat, abyste se každou novou zprávou zabývali hned, jak přijde, a neodkládali ji na později. 2. Využívejte klávesové zkratky Klávesové zkratky vám ušetří spoustu času při práci s jakýmkoliv softwarem, a Outlook v tomto směru není žádnou výjimkou. Naopak, zkratek je tam spousta. Zde pro vás máme nejčastější klávesové zkratky pro Outlook: Ctrl + Shift + M – vytvořit nový e-mail Alt + S – odeslat e-mail Ctrl + R – odpovědět na e-mail Ctrl + F – přeposlat e-mail Ctrl + Shift + I – přepnout do doručené pošty Úplný seznam klávesových zkratek pro Outlook najdete na webu společnosti Microsoft. 3. Nastavte si automatickou odpověď v nepřítomnosti Odjíždíte na vytouženou exotickou dovolenou a domluvili jste si s kolegou, že nejnaléhavější záležitosti za vás případně vyřeší? Měli by to ovšem vědět i ostatní. Nastavte si tedy automatickou odpověď v nepřítomnosti. Může se vám to hodit i pro případ služební cesty nebo nemoci. Je to snadné: Rozklikněte Soubor > Informace (či Nástroje v Outlooku 2003/2007) a klikněte na Automatické odpovědi. Do nového okna napište vzkaz a specifikujte období, v němž má být vzkaz automaticky zasílán. Můžete si také nastavit rozesílání jiných e-mailů kolegům a jiných vně vaší kanceláře. Kliknutím na Pravidla vlevo dole můžete nastavit dodatečné parametry pro vaše automatické odpovědi. Ušetříte si tak plno nejasností, které by mohly nastat po vašem návratu do kanceláře. 4. Nastavte si v e-mailu podpis Unavují vás prázdné e-maily, kterých je místo podpisu pouze Odesláno z iPhonu? V Outlooku si můžete jednoduše vytvořit podpisy, které se automaticky přidají do odchozích zpráv. Můžete je také obohatit přidáním grafiky nebo firemního loga. Podívejte se, jak na to: Otevřete nový e-mail a vyberte Podpis v horní liště a v novém okně klikněte na položku Nový. Pojmenujte svůj podpis (např. Podpis 1) a potvrďte tlačítkem OK. Vložte a upravte svůj podpis v odpovídajícím okně. Pokud potřebujete specifické podpisy pro různé příležitosti, vytvořte další pomocí tlačítka Nový. Přiřaďte podpisy k novým zprávám i k vašim odpovědím a přeposílaným zprávám. 5. Sdílejte váš kalendář Potřebujete si naplánovat schůzku s vašim kolegou, ale nevíte, kdy má čas? Než se vám podaří najít termín, který by vyhovoval oběma, můžete si na Teamsu vyměnit nekonečné množství zpráv. Naštěstí ale existuje mnohem jednodušší řešení. V Outlook můžete váš kalendář sdílet s kolegy. Naplánování schůzky tak bude mnohem snazší. Místo hledání termínu, který by vyhovoval vám oběma, stačí kolegovi říct, aby si vybral volný termín z vašeho kalendáře. Nejprve však nastavte sdílení vašeho kalendáře: Vyberte kalendář a v horní liště klikněte na Sdílet kalendář. Vyberte kalendář, který chcete sdílet. Klikněte na Přidat…, vyberte, s kým chcete kalendář sdílet, a klikněte na Přidat. Vyberte OK a zobrazí se přidané osoby s výchozí úrovní oprávnění. Zvolte jméno kolegy, vyberte úroveň oprávnění, kterou mu chcete přidělit, a vyberte možnost OK. 6. Využívejte e-mailové vzory a funkci Rychlé části Máte předpřipravený text pro oslovování potenciálních klientů? Nebo instrukce, jak se k vám dostat, pro lidi, kteří k vám přichází na pracovní pohovor. V Outlook můžete použít šablony nebo tzv. Rychlé části, abyste měli e-mail připravený během chvilky. Pokud používáte několik stejných formulací při více příležitostech, stálo by za úvahu uložit si jejich návrh ve formě standardní odpovědi (Soubor > Uložit jako > Šablona Outlook). Navíc Rychlé části v menu Vložení umožňují uložit si části textu pro pozdější použití v těle e-mailu. Ušetříte tím nejen čas a energii, ale předejdete I možným chybám, které při rutinním opakování stejné činnosti dříve či později hrozí. 7. Využívejte notifikace pouze pro důležité zprávy Některé tipy pro práci s Outlookem jsou spíše o tom, co nedělat než o tom, co dělat. Co například určitě nechcete, je přehlédnout e-mail od svého šéfa. Tomu se můžete snadno vyhnout nastavením upozornění pouze na důležité e-maily. Pokud ale nechcete promeškat důležité maily, můžete si notifikace vypnout pomocí nastavení Soubor > Pravidla a upozornění následně vytvořte pravidlo, které bude zobrazovat pouze poštu od vybraných kontaktů. 8. Naplánujte si odeslání vašich e-mailů Pokud plánujete nějakou událost, zasláním připomínky s pozvánkou můžete zvýšit šanci, že se zúčastní i vyhlášení zapomnětlivci. Stačí jen upomínky odeslat ve správný čas. Nebo si můžete předem připravit přání k narozeninám a vyhnout se tak tomu, že na své kolegy v den jejich narozenin zapomenete. V obou případech vám pomůže funkce odložené rozesílky e-mailů. Podívejte se, jak na to: Při vytváření nové zprávy vyberte se šipkou Další možnosti ve skupině značky na pásu karet a vyberte další možnosti nastavení zpoždění doručení. Ve skupinovém rámečku Možnosti doručování zaškrtněte políčko Nedoručovat před a klikněte datum a čas doručení, který chcete použít. Po dokončení psaní e-mailu, klikněte na odesílat. Po kliknutí na tlačítko Odeslat zůstane zpráva ve složce Pošta k odeslání až do doby, kdy má být doručena. Důležité: Nezavírejte Outlook – jinak se zpráva odešle teprve v momentě, kdy ho zase otevřete. 9. Používejte Rychlé kroky Opakované úkony, jako je přeposílání e-mailů svému týmu nebo třídění e-mailů do složek, umí práci s Outlookem leckomu znepříjemnit. V těchto případech vám mohou pomoci šablony nebo pravidla, ale pokud je nechcete aplikovat na všechny e-maily, bude vhodnější volbou funkce zvaná Rychlé kroky. Rychlé kroky jsou zkratky, které umožňují nastavení řetězce akcí v Outlooku tak, aby se provedly na jedno kliknutí. Můžete si dokonce vytvořit vlastní akce. Mějte však na paměti, že Rychlé kroky, jako například trvalé odstranění, nelze zrušit. 10. Využívejte doplňky pro Outlook Kromě Outlooku existuje jistě mnoho dalších nástrojů, které vám pomáhají při práci. Ale věděli jste, že mnoho z nich si můžete nainstalovat jako doplněk pro Outlook? Můžete tak používat například překladač nebo vaše oblíbené manažerské nástroje, aniž byste museli přepínat z jednoho softwaru do druhého. The post 10 tipů pro jednodušší práci s Outlookem appeared first on eWay-CRM.

projít na článek

Ochrana na pracovišti 2.díl

Jestliže se vrac te po del m home office režimu do kancel ře, měli byste m t na paměti p r tipů, kter v m mohou doslova zachr nit život. N sledky nemoc neradno podceňovat a my se s V mi r di poděl me r di o p r tipů, co děl me pro to, aby na e pracovn

projít na článek

5 tipů na zboží z Číny: 65W+ nabíječky z AliExpressu

Vítejte u dalšího vydání tipů na zajímavé zboží z čínského AliExpressu. Dnes doporučíme výkonné USB nabíječky, které mají minimálně 65W výstup a zvládnou tedy nejen rychle nabíjet telefon, ale například i udržovat v chodu některé laptopy či jiná náročnějš

projít na článek

Šest tipů, jak prodat cokoliv komukoliv

Víte, jak se pozná skutečně dobrý prodejce? Tak, že dovede svůj styl komunikace i přístup ke klientovi vždy upravit tak, že každému zákazníkovi dovede prodat víceméně cokoliv. Je možné se toto umění naučit? Ale jistě! Pomocí následujících šesti tipů.

projít na článek

5 tipů, jak vést kulturně různorodý tým

Vést tým, který je různorodý v tom smyslu, že jeho členové pochází z různorodých kulturních prostředí a zázemí, je úkol, který pro manažera představuje výzvu. Typicky se s tímto fenoménem lze setkat u týmů, které sestávají z lidí různé národnosti. Zde je

projít na článek

Jak díky chatu zdarma zvýšit prodeje? 5 tipů

Chat je dnes všude. V mobilu, tabletu, počítači. Co je jeho hlavní výhoda? Pokud je někdo "zelený", online, očekáváme, že co nejdříve zareaguje. Nemusí se to stát a proto existují stavy chatu, které jsou automatizované. Jaký je nejlepší chat? A jak Vám mů

projít na článek