100 firemních portrétů. Plánování i improvizace

Těchto 100 portrétů vzniklo pro českou pobočku společnosti BDO, která patří mezi pět největších konzultantských firem na světě. U takto rozsáhlých focení firemních portrétů, celkem se fotilo kolem 30 hodin na 4 různých místech v Praze a Brně, je velmi důležité plánování a to nejen na straně fotografa, ale i ze strany klienta. On musí zorganizovat, aby všichni na focení přišli včas, musí zajistit vhodné prostory či parkování. A i navzdory pečlivé organizaci se vždy vyskytnou chvíle, kdy musíme improvizovat. Zásadní je předem s klientem domluvit očekávaný výsledek, styl portrétů a to nejlépe i do takových detailů jako je orientace fotografií, zda na výšku či na šířku, oblečení či velikost fotek. Zde byly požadavky víceméně dány korporátním, jednotným stylem. Pokud to je možné, snažím se předem najít i vhodné místo na focení v rámci prostor firmy. Pro BDO se fotilo na 4 místech. Ve dvou případech, kde se fotila většina osob, jsme místo vybrali předem. V ostatních dvou případech až po přijezdu. Což je poněkud dobrodružné, ale zatím se vždy něco našlo. Mnohdy stačí opravdu málo. V brněnských kancelářích jako pozadí posloužily žaluzie a rozostřený výhled z okna do zeleně. Klienta, když se jedná o větší focení, prosím o vypracování harmonogramu, kdy mají jednotlivé osoby na focení přijít. Napomáhá to dobrému průběhu focení a je to i ohleduplné k času portrétovaných, kteří samozřejmě mají spoustu jiné práce než čekat až na ně přijde řada. Zde jednotlivci přicházeli v 15 minutových intervalech a celé focení i s líčením jim zabralo maximálně 30 minut. Souběžně s líčením vizážistky fotím. Tedy poté, co je jedna osoba nalíčena a jde se ke mně fotit, vizážistka již připravuje osobu další. Na focení přijíždím se stále větším předstihem. Obvykle teď alespoň hodinu a půl před plánovaným začátkem focení. Nezřídka se stává, že první komplikace jsou už s příjezdem či zaparkováním, o nevypočitatelné dopravní situaci ani nemluvě. Jednou se mi i navzdory pečlivému plánování stalo, že na recepci o mě nevěděli a nechtěli mne pustit dovnitř. Navíc domluvená zasedací místnost pro focení byla zamluvena i uklízecí firmou, která jela z Bratislavy. Pak každých 10 minut navíc pro rychlé řešení a komunikaci přijde vhod. Samotné postavení mobilního ateliéru a nastavení světel je otázkou půl hodiny až hodiny. Samozřejmě již předem musím mít představu, jak budu svítit a zhruba mít v hlavě rozestavení světel, volbu objektivu a umístění fotoaparátu. Mám rád portréty v přirozeném prostředí, i když to obvykle znamená práci navíc s proměnlivými světelnými podmínkami. Obzvláště v tomto případě, kdy se začínalo fotit ráno od 8. hodiny a končilo kolem 13. hodiny. Během těchto pěti hodin se venkovní světlo výrazně měnilo, co do intenzity i barevnosti. Navíc když se po nebi proháněla i oblaka. V kostce má příprava portrétního fotografa zahrnuje dohodnutý výsledný styl portrétů, cenu, termín a harmonogram focení, telefon na kontaktní osobu z firmy, která mi bude nápomocna na místě, koncepce focení a světelného řešení, příjezd s dostatečnou rezervou, dobrou svačinu (!) a hlavně radostnou náladu, kterou nakazím portrétované. Takto to vypadalo v zasedačce pražské kanceláře, kde jsme využili prosklené zdi s terasou. Samozřejmě problémem bylo neustále se měnící světlo během dne. Všimněte si mého oblíbeného světelného modifikátoru, nataženého prostěradla. Spousta fotografů se asi bude chytat za hlavu, já ale na prostěradlo nedám dopustit, protože má i spoustu výhod, o kterých někdy napíšu víc. A zde probíhalo focení v Brně, v nepoměrně menší místnosti. To ale v zásadě na výsledek nemá vliv. Protože to co potřebuji, je jen vhodné pozadí. Zde vertikální žaluzie a prosvítající zeleň. The post 100 firemních portrétů. Plánování i improvizace appeared first on Fotograf Jan Tichý.

projít na článek

Modul Plánování Efektivní nástroj pro řízení a dosahování cílů

Modul Plánování je skvělým nástrojem pro efektivní řízení a dosahování cílů ve vaší organizaci. Bez ohledu na to, zda se jedná o obchodní firmu nebo jiné odvětví, plánování je klíčovým procesem, který vám umožní stanovit jasné cíle a strategie pro budoucí

projít na článek

Nejlepší improvizace je ta připravená

„Nejlepší improvizace je ta připravená!“ řekl kdysi Jan Werich a my v Regioprotokolu z vlastní zkušenosti víme, že řídit se tím přináší úspěch. Článek Nejlepší improvizace je ta připravená se nejdříve objevil na Regioprotokol.

projít na článek

Firemní portréty i s tahačem

UNCODE.initRow(document.getElementById("script-172031"));Jednou z hlavních zásad, kterou se při koncipování firemních portrétu řídím, je, že portréty musí odpovídat vizuálnímu stylu společnosti  a její marketingové komunikaci. Nejlépe když se podaří do po

projít na článek

Poznáte, který portrét je z ateliéru?

UNCODE.initRow(document.getElementById("script-161339"));Když se na mne klienti obracejí s poptávkou po firemních portrétech, obvykle přicházejí s představou portrétů s klasickým bílým pozadím. Pokud se ale bude fotit jinde než v ateliéru, nejčastěji v sí

projít na článek

MarketingMedia o manažerských portrétech

Mnoho společností podceňuje potřebnost kvalitních firemních portrétů. Tomuto tématu se obšírně věnovalo letní vydání časopisu Marketing&Media, které vyšlo 24. července 2017. Autor článku a šéfredaktor časopisu Filip Rožánek oslovil čtveřici portrétníc

projít na článek