Výzkumník Nikhil Koratkar z Rensselaer Polytechnic Institute nahradil oxid kobaltitý v katodě lithiových baterií sulfidem vanadičitým pokrytým nano vrstvou oxidu titaničitého, aby se zabránilo fluktuaci vanadových atomů. Takto upravená baterie má překvapující vlastnosti: nabíjení baterie je velmi rychlé, má zvýšenou kapacitu a velmi nízkou ztrátu kapacity v závislosti na počtu cyklů nabíjení a vybíjení. Více
Čínský výrobce baterií SVOLT Energy oznámil zahájení nové řady baterií bez koibaltu. Nová technologie by měla umožnit dojezd více než 800 kilometrů na jedno nabití baterie s životností více než 15 let nebo 1,2 milionu kilometrů. Od roku 2021 bude ta
projít na článekGiga-scale výrobce tvrdí, že nyní dokáže recyklovat až 95 % kovů z baterie, což snižuje potřebu čerstvě vytěžených surovin a snižuje emise skleníkových plynů v celkovém řetězci. Jednou z klasických výtek vůči lithium-iontovým bateriím byla nemožnost
projít na článekProjekt BioBatSys kombinuje bioplynové stanice s akumulací do baterií. Baterie mohou krátkodobě poskytovat velmi vysoký výkon, zatímco bioplynové stanice mají vyšší setrvačnost, ale mohou akumulovat energii do baterie po delší dobu než baterie. Cílem je v
projít na článekProgram BATERIE 2030+ není o vývoji specifické chemie baterií, ale o vytvoření obecné sady nástrojů pro transformaci způsobu, jakým vyvíjíme a navrhujeme baterie. Díky chemicky neutrálnímu přístupu bude mít BATTERY 2030+ dopad nejen na současné lith
projít na článekRakouský podnik GREENROCK vyvinul technologii založenou na akumulaci elektrické energie do slaného roztoku. Všechny komponenty baterie jsou ekologicky nezávadné a baterie jsou určeny především pro domy a domácnosti. Mohou pracovat v rozmezí teplot -5 až 5
projít na článek