Choďme k mistrovi se džberem

Jiří Vacek ... Mistr pomáhá těm, kteří mu uvěří, mnoha způsoby. Ty často nejsou ani vidět, což zdaleka neznamená, že nepůsobí. Tam, kde vidí skutečný zájem a žák se k mistrovi správně chová, tak mu například při společné meditaci věnuje zvláštní pozornost. Zaměří se svým vědomím Já jsem na žákovo Já jsem a tak je doslova křísí, aby si je žák uvědomil. To je ono pravé „vzkříšení“, které se zevní oslavou nemá nic společného. Tam, kde mistr naopak vidí nedůvěru, nezájem a nedostatek pravé touhy spolu s nesprávným chováním k mistrovi, tam se nenamáhá a takto v žákovi nemedituje. Jeho pomoc by zůstala nevyužita a mistrova námaha by byla marná. Veškeré chytračení žáků a předstírání, kterého se žáci dopouštějí, se vždy obrátí proti nim...

projít na článek

To nejdůležitější o mistrovi a žácích

Jiří Vacek Mistr a Bůh jsou soupodstatní. Mistr není tělem, ale duchem, vědomím Já jsem. Z mistra vyzařuje Bůh, vědomí Já jsem a jeho moc, která rozpouští žákovy odstředivé síly a ego. Ty, kteří se k mistrovi obracejí o pomoc, chrání, vede k poznání a

projít na článek

Mistr vyučuje

Jiří Vacek Mistr vyučuje, a proto mluví. Žák má mlčet, aby se mohl učit. Učitel ve třídě může mluvit, kdy chce a o čem chce a s kým chce. Žák jen když je tázán. To samé platí i o společné meditaci s mistrem. Když mistr usoudí, že je potřebné něco říci,

projít na článek

Euforie a vztah k mistrovi

Jiří Vacek ... Dosažení Já není vůbec důvodem nějakého rozchodu s mistrem, ale právě naopak: je důvodem k velké vděčnosti k mistrovi, který nám za cenu velké oběti k poznání pomohl. Nemáme jej proto opouštět, osamostatňovat se nebo se dokonce vyhraňova

projít na článek

Právě vyšlo, září 2020

Právě vyšlo: Skripta  Jiří Vacek: O átmavičáře a mistrovi , xerox A4, 36 stran, 180 Kč Nová skripta Ing. Jiřího Vacka obsahují tyto oddíly: Přehled stezky poznání , O mistrovi a Prosby a modlitby . Obsah jednotlivých částí je jasně vytčen názvy těch

projít na článek

Nedostatečnost žáků

Jiří Vacek Jeden z nepěkných omylů žáků je, že si mnoho z nich myslí, že si může vůči mistrovi cokoliv dovolit i včetně toho, co se běžně společensky považuje za neslušné. To je velký omyl. Podstata vztahu mistr – žák je duchovní a odehrává se v úrovni

projít na článek