Jiří Vacek ... Dosažení Já není vůbec důvodem nějakého rozchodu s mistrem, ale právě naopak: je důvodem k velké vděčnosti k mistrovi, který nám za cenu velké oběti k poznání pomohl. Nemáme jej proto opouštět, osamostatňovat se nebo se dokonce vyhraňovat, ale spolupracovat s ním v jeho práci. Příkladem nám mohou být žáci Ježíšovi, Buddhovi, Ramakrišnovi, Mahárišiho a další.
Jiří Vacek Mistr a Bůh jsou soupodstatní. Mistr není tělem, ale duchem, vědomím Já jsem. Z mistra vyzařuje Bůh, vědomí Já jsem a jeho moc, která rozpouští žákovy odstředivé síly a ego. Ty, kteří se k mistrovi obracejí o pomoc, chrání, vede k poznání a
projít na článekJiří Vacek Mistr vyučuje, a proto mluví. Žák má mlčet, aby se mohl učit. Učitel ve třídě může mluvit, kdy chce a o čem chce a s kým chce. Žák jen když je tázán. To samé platí i o společné meditaci s mistrem. Když mistr usoudí, že je potřebné něco říci,
projít na článekhledající ... Přiznávám, že mi bylo líto, že Vám nemohu být blíž. Myslela jsem na úsilí, a že se vše časem spraví…nebylo to ono. Až po týdnech mi došlo, že usilovat sám, bez otevírání se Mistrovi a tedy i Bohu, nejde. Pak mi byl jako by živě a jasně uk
projít na článekJiří Vacek ... Mistr pomáhá těm, kteří mu uvěří, mnoha způsoby. Ty často nejsou ani vidět, což zdaleka neznamená, že nepůsobí. Tam, kde vidí skutečný zájem a žák se k mistrovi správně chová, tak mu například při společné meditaci věnuje zvláštní pozorn
projít na článekPrávě vyšlo: Skripta Jiří Vacek: O átmavičáře a mistrovi , xerox A4, 36 stran, 180 Kč Nová skripta Ing. Jiřího Vacka obsahují tyto oddíly: Přehled stezky poznání , O mistrovi a Prosby a modlitby . Obsah jednotlivých částí je jasně vytčen názvy těch
projít na článek