Co a komu ukazovat na sociálních sítích?

Všichni chtějí být všude, ale pak nejsou vlastně nikde. Kde jste vy a vaše cílová skupina? Dejte tu grafiku na Facebook, Instagram. Dejte to i na TikTok, ten je teď prý in. Ideálně kdyby to šlo překlopit do newsletteru, co? NE! Fakt ne. Vezmeme to od začátku. Pro koho vaše značka je? Pro koho je váš produkt? Rozhodně neříkejte, že je pro všechny. Pro všechny už není ani obyčejný rohlík. Je težké se vymezit, ale je to vlastně jediná šance, jak uspět a servírovat obsah, který bude někoho zajímat. Udělejte si analýzu. Jak svých současných prodejů a konkurence, tak toho, co kde publikujete a s jakým cílem. Pokud nemáte data, než se do něčeho pustíte, tak začněte měřit. Věřte mi, ušetříte hodně peněz a nervů. Pokud si i přes všechno myslíte, že jste pro všechny, čeká vás hodně práce, druhů obsahů a nákladů. Pokud zjistíte, že chcete oslovovat publikum kolem 25-35 let, naleznete ho na Facebooku, ale značnou část i na Instagramu. Pro zákazníky pod 25 let můžete sáhnout opět na Instagram, ale také na TikTok. TikTok v této době zažívá stabilní růst a neměl by být opomínán. Starší publikum nad 35 let se vyskytuje z většiny na Facebooku. Všechny tyto základní sociální sítě užívá více žen než mužů. Na Slovensku a Česku jsou dokonce výrazně odlišné zájmy uživatelů. Na Slovensku dominují technologie, koníčky a móda. V Česku obchod, koníčky a zábava. V ČR naleznete na Facebooku přes 5 milionů uživatelů, na Slovensku necelé 3 miliony. Instagram na Slovensku používá přes 1,5 milionu lidí, v Česku přes 3,5 milionu. Nezapomínejte i na komunikaci na LinkedIn, je to trochu jiná disciplína než ostatní sítě, ale i tam je hodně uživatelů. Pro fajnšmekry bych ještě doporučil Twitter, ale tam je to hodně složité na plnění obsahem a nedá se tam ukazovat cokoliv. A teď to důležité. Nestačí se přihlásit na Facebook, Instagram a TikTok a začít valit bezhlavě obsah. Pro každou síť je nejdůležitější vybrat a vytvořit správnou strategii. Na Facebooku můžete vytvářet obsah delší, delší copy. Na instagram se vejděte do 20 sekund a pište méně. No a na TikTok? 15 sekund, točte a stříhejte v mobilu, dělejte vtipy, netlačte, buďte cringe a nepište skoro žádné copy. Nicméně doporučuji pracovat s tím, že na každé síti máte 2-3 sekundy na to zaujmout. Průměrně divák dokouká 7-10 sekund obsahu. Na Facebooku můžete říkat více příběh, někdy i edukovat. Na Instagramu ukazujte krásné věci, dejte si záležet, buďte cool. Na TikToku bavte a neberte se vážně. Příspěvek Co a komu ukazovat na sociálních sítích? pochází z Chilli Production s.r.o.

projít na článek

Pavla Melenová: jak na obsah sociálních sítí

Podnikáte nebo spouštíte nový projekt a chcete se propagovat na sociálních sítích? S Pavlou Melenovou, obsahovou specialistkou a fotografkou, jsme v prvním dílu podcastu Podnikání s úsměvem probrali jak tvořit hodnotný obsah právě na tyto platformy. Do

projít na článek

Zelení

V rámci předvolební kampaně do sněmovních voleb 2017 jsem realizoval: Správa sociálních sítí Vytváření a správa reklam v sociálních sítích a vyhledávačích PPC reklama Správa internetových stránek www.zelenavysocina.cz Copywriting Content marketing (obsah

projít na článek

Jeden svět Havlíčkův Brod

Již několik let dobrovolně spoluorganizuji festival dokumentárních filmů Jeden svět Havlíčkův Brod. V rámci této události spravuji: Dramaturgickou část festivalu Produkci a moderování Kompletní PR a Media relations kampaň Content marketing (vymyšlení obs

projít na článek

Tvorba strategie a frekvence contentu na sociální sítě

Vezmeme to odzadu. Než se dostaneme k ideální frekvenci (která neexistuje) příspěvků na sociální sítě, je důležité se zamyslet nad tím, jaký druh contentu chcete ukazovat. Jste brand, který tlačí na prodej, nebo chcete, aby vaše značka byla oblíbená? Od t

projít na článek

Jak a komu zdražovat

Tady je naše Otázka týdne: Umíš zobecnit, jak, kdy, komu a proč zdražuješ? Zapojte se a podívejte se, jak na ni odpověděli kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).

projít na článek