Co je UGC a jaké další marketingové trendy by vás ve 2022 neměly minout?

Na následujících řádcích vám napovíme, jakými trendy se bude ubírat svět digitálního marketingu v tomhle roce. Podle serveru falcon.io bychom měli věnovat pozornost hned 10 trendům sepsaných v jejich e-booku Digital Marketing Trends 2022. Shrnutí těch podle nás nejzajímavějších vám přinášíme právě v tomto článku.  Old school je v kurzu Možná jste sami zaznamenali takovou malou retro revoluci, nebo lehkou nostalgii při vzpomínce na staré dobré časy. Na časy, kdy naše životy byly o něco snazší bez respirátorů, vakcín a restrikcí. Společná touha po starých časech tak nahrávala „nostalgickému marketingu”, tento trend potvrzuje také Brandwatch (nástroj na monitoring online obsahu). Slova nostalgie a nostalgický se v současnosti uživají mnohem více než v době před pandemií.  Zdroj: adweek.com Kdo trendu využil?  Tamagotchi velký comeback digitálních zvířátek do kapsy původem z Japonska, které si pamatuje snad každý. V nové prodejní vlně se jich podle tyinternety.cz prodaly destíky milionů kusů, přičemž velkou část uživatelů tvořili dospělí hráči. Zatímco v 90. letech se “tamagoči” dalo pořídit na tržnici i za pár korun, pro získání Tamagotchi on 21. století musíte z kapsy vytáhnout kolem 60 dolarů.  Oreo a jejich limitovaná edice sušenek v balení, která vás přenese zpátky do dob walkmanů zaznamenala také velký ohlas. A to samozřejmě není vše. Značek, které se svezly na retro vlně je celá řada.  Co si z tohoto trendu odnést? Zkuste najít i vy své retro téma. Co bude to pravé nostalgické pro vás? Nemusí jít jen o znovuuvedení oblíbeného produktu, zamyslete se nad svým podnikáním od samého počátku. Jaká témata by mohla oslovit vaše publikum?   Ke komu mluvíte? Kdo je vlastně vaše cílová skupina, co by je mohlo oslovit vzhledem k demografickým údajům? Z jaké jsou generace a které produkty nebo služby je nejvíce oslovují?  Ve správný čas na správném místě. Letí právě teď nějaký trend, který se dá dobře spojit právě s vaší značkou? Využijte ho! Ale ať už bude trend jakýkoliv, měl by vašemu publiku v vzhledem k vaší značce také dávat smysl. Community Content Pokud je pro vás pojem “UGC” novinkou, zbystřete. Je zkratkou pro tzv. User Generated Content, tedy uživateli vytvářený (generovaný) obsah. Zkrátka obsah, který vytvářejí sami uživatelé vaši fanoušci. Ať už na sociální sítě, weby, blogy aj. ve formě fotek, videa, textu, tweetu, recenze, Reels nebo třeba Stories. Recenze reálných uživatelů spolu s word-of-mouth marketingem jsou dnes tím, co skutečně ovlivňuje nákupní chování, ne k dokonalosti vyladěný Instagram feed vaší značky.  Důvodů, proč byste neměli hodnotu UGC podceňovat, existuje celá řada. Z průzkumu Post-Pandemic Shifts in Consumer Shopping Habits: Authenticity, Personalization and the Power of UGC společnosti Stackla vyplynulo mimo jiné, že: pouze 19 % dotázaných považuje obsah vytvořený značkou za autentický. 56 % přiznalo, že jsou při online nakupování více ovlivněni sociálními příspěvky než “před pandemií”.  79 % lidí řeklo, že UGC vysoce ovlivňuje jejich nákupní chování, kdežto obsah generovaný přímo značkou z 12 % a influencery z 9 %. 66 % se inspirovalo k nákupu od nové značky po zhlédnutí příspěvku na sítích od jiného zákazníka. Zdroj: Stackla.com Kdo trendu využil?  Kosmetická značka CoverGirl přišla se svojí podkladovou bází Fresh Skin Milk a díky síle sociální sítě TikTok, kde jedna z uživatelek zveřejnila video o tom, že tento produkt za 7 $ je mnohem lepší než mnohé obdobné produkty dražších značek, jim vzrostl prodej o 269 %.  Co si z tohoto trendu odnést? Najděte motivaci pro vaši cílovou skupinu jako např. výhru či ocenění jejich snahy ve formě produktu, služby, slevy apod. a můžete tak získat finančně poměrně nenáročnou možnost, jak zviditelnit svoji značku a podpořit váš business. Nezapomeňte ošetřit také podmínky užití, jako např. autorská práva, abyste mohli obsah od fanoušků dále používat. Více se dočtete třeba v článku Co hlídat, pokud budete chtít využívat uživateli vytvářený obsah v kampani. Nemáte dostatek inspirace? Mrkněte se na internetu, jak to dělají ostatní, např. v 10 nejlepších UGC kampaní na Instagramu. Spotřebitelé jsou dnes víc než kdy jindy motivováni především tím, co je pro ně uvěřitelné a stále více sází u značek na autenticitu.  Zjistěte, co sdílí vaše publikum a především, co sdílí o vás. O které službě nebo produktu z vaší nabídky se nejvíce mluví? Zanalyzujte si získané informace a postavte na nich svoji další UGC strategii, která vám pomůže dosáhnout vyšších cílů. Komunikujte s uživateli, kteří o vaší značce mluví a povzbuďte je! Repost, sdílení, označování ukažte, že si jejich přízně vážíte.  Consumable Content Žijeme v době, kdy konzumujeme tak velké množství informací, jako nikdy předtím. Chcete, aby někdo věnoval pozornost i tomu, co říkáte právě vy? Budete si muset dát záležet, abyste oslovili. A hlavně budete muset být struční. Nedávné studie ukázaly, že naše průměrná doba, po kterou udržíme pozornost už je horší než u pověstně roztěkané zlaté rybky. Klesla totiž z 12 sekund v roce 2000 na současných 8 sekund. Tento narůstající trend naší klesající pozornosti tak jen potvrzuje, proč celková průměrná doba sledování videí na sociální síti TikTok už dávno překonala YouTube. A to i přes to (nebo spíše právě proto), že TikTok umožňuje přidávat pouze krátká videa, zatímco na YouTube jsou videa podstatně delší.  Tohoto trendu si všímají i další sociální sítě a tak vznikají TikToku podobající se “klony” jako jsou Instagram Reels, YouTube Shorts nebo Snapchat Spotlight. Za úspěchem TikTok totiž stojí především fakt, že nabízí uživatelům obsah, který je autentický, zábavný a snadno dostupný. O tom, proč se zaměřit právě na takto krátký obsah, jsme pro vás psali také nedávno v článku Instagram Reels vládnou i v roce 2022.  Kdo trendu využil?  Neutrogena známá kosmetická značka se rozhodla bořit mýty v péči o pleť kampaní ve formě krátkých videí na TikTok. Oslovili tak široké publikum, kterému nabídli krátký a přitom zábavně-edukativní obsah.  Co si z tohoto trendu odnést? Stručně a jasně. Ať už budete vytvářet “jednohubky” na jakékoliv téma, buďte opravdu struční, aby vaše publikum mělo chuť vás sledovat a v lepším případě, aby mělo chuť se zapojit.  Recyklujte! Není nic špatného na tom, abyste velké publikum zasáhli micro-contentem vytvořeným z materiálů, které už máte k dispozici. Sledujte trendy a pop-kulturní momenty a buďte připraveni na ně pružně reagovat a zařadit je do svojí komunikace.  Influencer Commerce ,,Zhruba před deseti lety jsme v Česku objevili influencery. Někoho, koho na sociálních sítích sleduje hodně lidí, je něco mezi celebritou a podnikatelem se svým profilem, kdo ukazuje životní styl, kterému se ostatní chtějí přiblížit.” Jakub Jetmar, Médiář O Influencer marketingu jste jistě už slyšeli. Pokud ho zatím nevyužíváte, je možná na čase to přehodnotit.  Zdroj: emarketer.com S čím vám influencer může pomoci?  Pomůže vám oslovit větší publikum a vytvořit povědomí o značce Ovlivnit nákupní rozhodnutí vašich cílových zákazníků Zlepšit loajalitu a důvěru ke značce Širší představu o tom, jak to v českých vodách s influencerstvím vlastně chodí si můžete udělat taky díky článku Médiáře Jak se dnes v Česku vydělává na Instagramu.   Kolik stojí influencer?  Podle serveru Mediar.cz si ,,peníze si za různé spolupráce bere víc než polovina těch, koho bychom mohli označit za influencery, ukazuje čerstvý výzkum Fakulty společenských věd Univerzity Karlovy. Přední česká vysoká škola ho připravila s výzkumnou agenturou Ipsos a svou praxi v něm popisuje 166 respondentů, kteří mají aspoň tisícovku sledujících – a jakoukoliv zkušenost s reklamou. Pro 12 % z nich představuje inzerce na vlastním profilu hlavní zdroj příjmů, pro 45 % vedlejší, zbytek respondentů nedostává peníze, ale různé dárky.” Jak to vypadá konkrétně v číslech popsal pro Médiář marketér Jakub Mařík, který se léta zaměřuje právě na spolupráci s influencery: ,,Příspěvky na profilech lidí s 20.000 až 50.000 sledujících nakupuje za 10.000 Kč až 15.000 Kč, na účtech se 100.000 sledujících kupuje za 20.000 až 30.000 Kč, u lidí se 200.000 až 500.000 followery pak za 35.000 až 60.000 Kč. Někdo k tomu dává příspěvek do stories zdarma, někdo si za storie bere třetinu ceny příspěvku, někdo polovinu.”  Pokud by vás zajímala spolupráce s celebritami formátu Leoš Mareš , jehož počet sledujících přesáhl 1 milion, pak si nachystejte rovnou 400 000 Kč. Jak sám uvedl v rozhovoru pro Médiář, nabízí ,,balíček za cenu, která zůstává už roky nezměněná. Minimální částka, jak se dostat na můj Instagram, je 400.000 Kč. Balíček obsahuje dvě sady stories a dva příspěvky na feedu. Co si z tohoto trendu odnést? Vyberte si správně influencera vzhledem ke svému publiku a nebojte se nechat si při výběru poradit od lidí, kteří s tím mají zkušenosti, aby vaše peníze nevyletěly zbytečně komínem. Pokud vás bude propagovat někdo nerelevantní, možná budou mít příspěvky velký dosah, ale bohužel zůstane jen na sítích a nepromítne se do vašeho businessu.  Úskalí s označováním spolupráce. Dejte si pozor na legální stránku věci. Placená spolupráce by totiž měla být vždy řádně označená. Realita je však jinde a vychází především z neochoty samotných influencerů, kteří mají v mnoha případech obavy, že sdílení velkého množství reklamních sdělení uškodí jejich image a sníží dosah jejich komunikace.  A jak to vidíte s trendy pro rok 2022 vy? Článek Co je UGC a jaké další marketingové trendy by vás ve 2022 neměly minout? se nejdříve objevil na Atweb.

projít na článek

Trendy letošních vánoc

Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi je spojený nejenom velký úklid a pečení, ale i výzdoba. Na přípravy je právě teď nejvyšší čas! Jaké barvy budou letos nejvíce trendy?

projít na článek

Marketingové novinky: Facebook přináší inzerentům důležitou aktualizaci, Instagram zavádí nový typ reklamy a LinkedIn končí v Číně

Další várka marketingových novinek je tady a je toho opravdu spoustu. Dozvíte se například to, že Facebook rozšiřuje přístup k Audio Rooms, Instagram zavádí nový typ reklamy a taky to, že Seznamzprávy chystají vlastní fotobanku. The post Marketingové novi

projít na článek

Jak vybírat marketingovou firmu? 

Hledáte marketingovou firmu, ale nevíte, jak si vybrat tu správnou? Čtěte náš článek a dozvíte se, jaké faktory zvážit při výběru marketingové společnosti a jaké otázky klást potenciálním dodavatelům. Zde je několik tipů, jak si vybrat tu správnou marketi

projít na článek

SEO optimalizace pro vyhledávače 2022: Kompletní návod

Kompletní návod pro SEO vroce 2022. Tohle není nějaký průměrný SEO článek, kde bych vám dával nějaké obecné astále se opakující rady zjiných článků. Vtomto článku uvidíte nejdůležitější letošní trendy. Novou strategii, která funguje. Pokud tedy chcete vto

projít na článek

Plánovač vašich marketingových aktivit

Právě vyšla první verze WIX marketingového plánovače. Planner zobrazuje všechny vaše marketingové aktivity (e-mailové kampaně, sociální příspěvky, příspěvky na blogu) v týdenním zobrazení kalendáře a přichází s návrhy na hotové marketingové šablony, které

projít na článek