Na kole jezdí každý třetí Čech, ale požadavky na cyklo oblečení se často velice liší. Proto když s našimi klienty přijde řeč na návrh oblečení pro cyklisty, je pro nás zásadní nejprve zjistit klientovy reálné potřeby. Jak často na kole jezdíte? Využíváte jej k rekreaci, pozvolnou projížďku s rodinou, jako dopravní prostředek do práce, nebo Vám jde o sportovní výsledky a ujeté kilometry? Pohybujete se spíše v terénu nebo na silnici? Tohle potřebujeme znát, abychom navrhli nejvhodnější řešení. Zaměřeno na Čechy Cyklistika je již několik let národním hobby sportem číslo jedna. Rekreační cyklistice (85% silniční a 11% horské) se věnuje více než třetina Čechů.Díky vzestupnému trendu obliby sílí výstavby cyklostezek, cykloprodejny se značkovým vybavením najdeme i na malých městech a velké podpoře se těší také akce Do práce na kole. V roce 2021 se této akce zúčastnilo více než 22 tisíc lidí i přes covid nesnáze. Nejen dobře vypadat, ale fungovat V Ellipse již více než 10 let navrhujeme, vyvíjíme a dodáváme kolekce cyklo oblečení a doplňků pro naše klienty. Je to práce krásná a kreativní. K cyklistice máme blízko, ostatně jako ke všem sportům. Naši klienti o této oblasti nemusejí mít povědomí, o design, funkci a kompletní zajištění se staráme my. Ale mnoho z Vás zajímá, co objednáváte, a přejete si porozumět. A právě pro Vás je tento článek. Cyklo z pohledu uživatele Dres je sportovní funkční oblečení a musí tedy hlavně fungovat. Ať už je dres určený k občasným projížďkám, nebo pravidelné zátěži, jeho nositel nechce řešit obtíže spojené s jeho špatnými vlastnostmi, když se soustředí na výkon. Dres tedy musí splňovat: pohodlnost (dobře padne střih, netáhne, neplandá, nekouše, nedráždí pokožku), prodyšnost (odvádí pot od těla, rychle schne). Střihů cyklo dresů je na výběr dostatek, ale v zásadě existují dva – dámský a pánský. Oba v provedení bez rukávu, s krátkým rukávem, s dlouhým rukávem. U dresu je velice důležité, aby byl přilehlý na tělo, v opačném případě neplní svoji funkci, tedy nereguluje tělesnou teplotu a neodvádí pot. Také je žádoucí, aby měl co nejméně švů, tedy potenciálních třecích a méně funkčních míst. Dá se tedy říci, že čím jednodušší střih, a pěkně na tělo, tím lépe. Rozdíl mezi dámským a pánským dresem je pak projmutí v pase.Mluvíme tady stále o rekreační cyklistice, dresy pro profesionální sportovce mají svá další specifika. Rekreační cyklisté jezdí hlavně od jara do podzimu. Ale i chladná rána nebo večery mohou dát sportovcům pěkně zabrat. Při výběru dresu je tedy potřeba myslet i na to, v jakých podmínkách budou naši cyklisté jezdit.V teplých letních dnech toho celkově potřebujeme málo. Pot rychle usychá a nehrozí nám nachlazení. V létě postačí dres z lehkého prodyšného materiálu a cyklo kraťasy.Chladnější, větrné či deštivé dny vyžadují lepší vybavení. Dresy je možné vyrobit z materiálu o vyšší gramáži, který poskytuje také ochranu proti větru a má lepší nepromokavé vlastnosti. Dres je možné doplnit o návleky na ruce a nohy (nahradí rozdíl mezi dresem s krátkým a dlouhým rukávem/nohavicemi), vestou s ochranou proti větru a nepromokavou bundou. Cyklo z pohledu výroby Cyklodres cenově nelze srovnat s běžným oblečením a není divu. Na výrobky jsou uživateli kladeny vysoké požadavky, tedy materiály, střih a kvalita zpracování musí být na jedničku. Pečlivým výběrem profesionálního dodavatele i tady začíná cesta každého zadavatele a je nutné, zvážit jeho zkušenosti, reference, technologické zázemí, kvalitu zpracování a materiálů. Při sublimačním tisku se barevné inkousty zahřejí na teplotu, při které zplyňují. V plynném stavu se spojí s různými polymerními materiály, čímž dochází ke smísení vlákna a barvy. Barva tak nezůstává na povrchu, ale vmísí se do textilie. Díky této formě tisku mohou být dresy pestrobarevné po celé své ploše. Materiál tedy přichází do dílen v bílé barvě a čeká na své další zpracování, a to proběhne nejdříve v tiskárně. Materiál do tiskárny putuje v roli, nebo nastříhaný na díly, záleží na technologickém vybavení dané dílny. Jakmile je tedy materiál nastříhán a nasublimován, vezmou si jej do parády švadleny a dle střihů sešívají jednotlivé díly ve výrobek. K tomu používají mašiny zvané „flatlock“, které díly sešívají plochým švem, aby švy nedřely a netlačily. K tomu se používají pružné nitě, díky kterým švy netáhnou a nepraskají. Běžnou součástí dresů jsou také silikonové protiskluzové gumičky na koncích nohavic (aby se neshrnovaly), reflexní prvky, zipy či skrytá zapínání. Samostatnou kapitolou jsou cyklistické vložky, jejichž přítomnost a kvalita je pro sportovce zcela zásadní, a které se liší podle pohlaví a fyzické zdatnosti sportovce. Cyklo z pohledu designu Čím více jsme jako designéři omezeni ve smyslu střihu, tím méně jsme omezeni v barevnosti v možnostech grafiky na plochu výrobku. V sublimačními tisku je vše dovoleno. Co už ale není dovoleno, jsou další formy aplikace. Například výšivka nebo sítotisk jsou u dresů, a celkově na tělo přiléhajících sportovních oděvech, nežádoucí. Často se však aplikuje transferový tisk, který může nést reflexní prvky. Jednou z funkcí dresů je také být vidět. Nejen proto, že jde pro naše klienty o vizitku ve formě merchendisingu, teď mluvíme o bezpečnosti. Na kolo patří helma, ale pomůže také výrazně barevný dres s reflexními prvky. U merche se vždy snažíme o sladěnost do posledního detailu a tedy nejen dres, ale také cyklo ponožky a návleky potřebují být součástí celkového designu. Jak začít s cyklem Uvažuje Vaše firma o obléknutí svých zaměstnanců, kteří holdují cyklistice, do jednotných barev? Konec zimy nám dává správný čas potřebný k tomu, abyste s prvními teplými jarními dny mohli vyjet. Obvykle trvá výrobní proces 6 – 8 týdnů. Minimální množství pro výrobu je jeden kus, ale upřímně, při tomto objemu se výroba nevyplatí. Rozumné počty a ceny jsou od 50 ks/model. Ellipse cyklo dresy jsou šity z evropských materiálů, českýma rukama, za férových podmínek pro všechny. Máme vlastní střihy, vlastní sady vzorků ve všech velikostech, ceníky vám rádi zašleme. Celou cyklo kolekci Ellipse najdete ZDE. Mrkněte se na naše reference. Cyklo sety jsme dodali firmám jako Škoda Auto, AkzoNobel, nebo Vrchařská koruna Valašska. Uvažujete o cyklo kolekci s vlastním designem? Domluvte si s námi online schůzku. Rádi Vám vše ukážeme, předáme ceník a navrhneme řešení na míru Vaší značce. CHCI SI DOMLUVIT SCHŮZKU
Jana Červenková a Honza Metelka Vám během minuty a půl řeknou, proč děláme merch jinak, než ostatní dodavatelé. CALENDLY ONLINE SCHŮZKA Těšíme se na viděnou! Jana a Honza
projít na článekMerch jako marketingový nástroj Běžný způsob propagace, který prošel refreshem 21. století. Už to nejsou klíčenky a propisky, které rozdáváme k Vánocům jako poděkování svým obchodním parterům nebo zasíláme při objednání většího množství zboží. Dnes jso
projít na článekJak v rámci OSIN využít Google a pokročilé vyhledávání.
projít na článekJak rafinovaně zhodnotit svou značku? Jak přizpůsobit chod firmy aktu ln situaci a připravit se na mimoř dn ud losti? A co marketingov propagace a splniteln pl ny? To může b t soubor ot zek, kter moment lně tr p nem lo firem. Ře en je bl ž, než se
projít na článekAť už jste si sami vyhl dli organizaci, kterou chcete sv m dobrodin m podpořit nebo v s oslovila nadace pečuj c o děti v nouzi, je čas se do toho opř t. Dobr ch skutků nen nikdy dost a když svou ideu spr vně uchop te, v sledek může nejen zahř t u srdce,
projít na článek