Druhý život baterií

 Výzkumníci z Oxfordské univerzity se zaměřili na to, jak by mohly být baterie druhé životnosti kombinovány se střešními solárními panely ve vzdálených školních budovách po celé východní Africe. Zjistili, že taková zařízení mohou poskytovat nižší LCOE než nové úložné systémy. Zkoumali technickou a ekonomickou proveditelnost navrhované konfigurace systému a uvedli, že její využití by mohlo být rozšířeno na elektrifikaci všech venkovských domácností. Lithium-iontové baterie z elektrických vozidel jsou obzvláště vysoce hodnotné vysvětlili. Na konci životnosti jim obvykle zbývá 70 až 80% kapacity. To odpovídá tisícům cyklů nabíjení/vybíjení a hodinám využitelného ukládání energie. Více  

projít na článek

Lithiové baterie bez kobaltu

 Čínský výrobce baterií SVOLT Energy oznámil zahájení nové řady baterií bez koibaltu. Nová technologie by měla umožnit dojezd více než 800 kilometrů na jedno nabití baterie s životností více než 15 let nebo 1,2 milionu kilometrů. Od roku 2021 bude ta

projít na článek

Tesla postavila největší baterii v jižní Austrálii

Muskova firma dodala a připojila během 100 dní největší bateriový sytém nasvětě 100 MW lithiovou baterii, jež může poskytnout 129 MWh, elektřinu postačující pro 30,000 domů. Nejedná se o jedinou baterii, ale o stovky Powerpack, z nichž každý může poskytov

projít na článek

Sodíkové baterie v autě

 Výrobce baterií Hina Battery nedávno představil své nové produkty sodíkových iontových baterií a oznámil partnerství s Anhui Jianghuai Automobile Group Corp (JAC) s cílem nabízet jeden ze svých modelů sodíkových iontových baterií – Hina Battery a Se

projít na článek

Špatná směrnice EU ve věci recyklace baterií

 Zastará směrnice EU 2006/66/EC nevyhovuje, podle OekoInstitutu končí více jak polovina baterií ve směsném domovním odpadu, Celkově se nerecykluje 35.000 tun. S ohledem na stále se rozšiřující aplikační pole baterií je třeba zvýšit podíl recyklace a

projít na článek

Recyklace použitých lithium-iontových baterií

 Komplexní recyklace lithium-iontových baterií, zejména z elektromobilů, zajistí v budoucnu udržitelné dodávky kritických surovin. Dnešní recyklační procesy získávají jen některé kovy, lithium se částečně ztrácí, grafit dokonce úplně. Nový proces by

projít na článek