Elektromobily se v budoucnu nabijí za pět až deset minut

 Společnost Volvo Cars investovala do izraelské společnosti StoreDot s novou technologií baterií, která má výhody rychlého nabíjení. Volvo se zavázalo k e-mobilitě a jako první velký výrobce automobilů oznámilo, že zcela vyřadí spalovací motor a od roku 2030 bude nabízet pouze elektromobily. Do roku 2025 by měla být polovina všech prodaných vozidel čistě elektrická. V loňském roce převzala skupina Volvo 60 procent společnosti Designwerk Technologies AG ze Švýcarska, která je lídrem v oblasti elektrických nákladních vozidel s dlouhým dojezdem. Nyní následuje investice do StoreDot, izraelské společnosti, která vyvinula technologii extrémně rychlého nabíjení baterií pro elektromobily. Podle společnosti lze 99 mil ...

projít na článek

Vývoj z USA slibuje najet 400 kilometrů a poté se nabít za deset minut

 Obavy z dojezdu elektronických vozidel by měly zmizet díky vývoji baterií z Pennsylvánské státní univerzity. Baterie s fosforečnanem lithno-železitým s dlouhou životností umožní dojezd 400 kilometrů a během přestávky na kávu by se měla nabít za pouh

projít na článek

Elektromobily s provozem a se státní dotací na úrovni cen spalovacích

 Náklady na čisté elektromobily se státem přiznanými výhodami jsou již ekonomickou alternativou ke spalovacímu motoru. Celkové náklady zahrnují odpisy, energie, daně, pojištění a údržba. U benzínového nového vozu třídy Golf jsou po pěti letech celkov

projít na článek

Pokles ceny baterií

Ceny lithium-iontových baterií, které v roce 2010 přesahovaly 1100 USD za kilowatthodinu, poklesly v roce 2020 reálně o 89% na 137 USD/kWh. Do roku 2023 se průměrné ceny budou blížit 100 $/kWh, podle nejnovější prognózy výzkumné společnosti BloombergNEF (

projít na článek

Podstatné zvýšení účinnosti P2G

Technologie uložení přebytečného proudu z OZE do metanu je vypracována již přes deset let. Současná účinnost procesu od elektřiny k uložení energie do metanu je jen 54%. V rámci výzkumného programu HELMETH se podařilo zvýšit účinnost tohoto cyklu na 76%.

projít na článek

Fukušima - deset let

 Ani deset let po katastrofě ve Fukušimě v Japonsku se provozovatelé jaderných elektráren v Evropě z vážné nehody téměř nic nedozvěděli. Podle současného šetření Greenpeace běží v EU nejméně deset jaderných elektráren bez adekvátní bezpečnostní konce

projít na článek