GDPR a zbožové srovnávače: Strašák nebo příležitost?

O Obecn m na zen o ochran osobn ch daj (GDPR) toho bylo v posledn dob eeno u hodn. O tom, jak se podep e na remarketingu, retargetingu, e-mailingu atd., jste u urit nesetnkr t etli. Na jak zmny se ale pipravit ve vztahu ke zboov m srovn vam? Heureka a Zbo .cz zaujaly k GDPR trochu jin postoj, pov me si za chv li. Nejprve si ale pojme v rychlosti pipomenout, co to vlastn GDPR je. Co je GDPR GDPR pedstavuje nov pr vn r mec ochrany osobn ch daj s c lem h jit co nejv ce pr va oban Evropsk unie proti neopr vnn mu zach zen s jejich daty vetn osobn ch daj. Koho se GDPR t k ? Obecn na zen o ochran osobn ch daj se t k v ech firem, instituc , jednotlivc a online slueb, ktereacute; zpracov vaj data uivatel. Take prakticky kad ho z v s. GDPR a sankce Hlavn m dia udlala v posledn dob z GDPR stra ka, kter v m za kad poru en pravidel napa takovou pokutu, e je t dti va ich dt budou j st jen chleba se sol . Ano, za poru en nov ch p snj ch pravidel hroz maxim ln v e pokuty 20 000 000 eur nebo 4 % z celkov ho ron ho obratu spolenosti (vy z obou monost ). Pokuta se ale vdy odv j od z vanosti a d lky poru ov n na zen , potu a m ry po kozen oban apod. Take nepodl hejte davov mu lenstv . Pokud k GDPR pistoup te zodpovdn a nebudete vdom, dlouhodob a opakovan poru ovat jeho pravidla, co urit nebudete, tak se tchto astronomick ch pokut nemus te ob vat. Tolik ve zkratce o GDPR. Jak to tedy bude s na imi obl ben mi zbo ky? Heureka a GDPR Na Heurece ekejte zmny v programu Oveno z kazn ky a Heureka Ko k. Samotn princip sluby Oveno z kazn ky zstane stejn . Ani po 25. kvtnu nebude od z kazn ka vyadov n souhlas se zpracov n m osobn ch daj. Heureka je nad le zpracovatelem osobn ch daj z kazn ka a e-shop jejich spr vcem. Zmna se ale dotkne obchodn ch podm nek programu Oveno z kazn ky. Nov zde budou zaneseny podm nky ze smlouvy o zpracov n osobn ch daj (samostatn smlouva o zpracov n os. daj ji nebude uzav r na). Dal zmna se t k obchodn ch podm nek va eho e-shopu. Konkr tn jde o pravu formulace, kter se t k programu Oveno z kazn ky. Um stn t to formulace v obchodn ch podm nk ch u e-shop zapojen ch do programu Oveno z kazn ky bude Heureka aktivn kontrolovat. Nov formulace obchodn ch podm nek e-shopu m prozat m tuto poadovanou podobu (pravdpodobn ale je t dojde k jej prav): Va i spokojenost s n kupem zji ujeme prostednictv m e-mailov ch dotazn k v r mci programu Oveno z kazn ky, do nho je n e-shop zapojen. Ty v m zas l me pokad , kdy u n s nakoup te, pokud ve smyslu 7 odst. 3 z kona . 480/2004 Sb. o nkter ch slub ch informan spolenosti neodm tnete zas l n na ich obchodn ch sdlen nebo neodvol te svj d ve udlen souhlas. Pro zas l n dotazn k, vyhodnocov n va zptn vazby a anal z na eho trn ho postaven vyu v me zpracovatele, kter m je provozovatel port lu Heureka.cz; tomu pro tyto ely meme ped vat informace o zakoupen m zbo a va i e-mailovou adresu. E-shopy mus krom v e uveden formulace zanesen do sv ch obchodn ch podm nek zajistit, aby z kazn k ml monost odm tnout zasl n dotazn ku spokojenosti v r mci programu Oveno z kazn ky (nap. na konci objedn vky vloit za krt vac pole Nepeji si zaslat dotazn k Oveno z kazn ky je mono nechat pedem neza krtnut ). Jak to bude vypadat v praxi? Pokud z kazn k ponech checkbox pr zdn , tedy nevyj d aktivn svj nesouhlas se zasl n m dotazn ku Oveno z kazn ky, ped te kontakt Heurece a ta n sledn zas l z kazn kovi dotazn k spokojenosti. Pokud ale z kazn k pole za krtne, d v jasn najevo, e dotazn k nechce. V tom p pad kontakt Heurece jednodu e neped v te a ta ho z kazn kovi nepo le. Me Heureka v e-shop penalizovat, pokud j v r mci programu Oveno z kazn ky nepo lete nkter kontakty z kazn k? Neme a nebude e-shopy za toto penalizovat. I nad le ale budou prob hat kontroly, aby Heureka zajistila, e e-shopai neupravuj vzorek z kazn k, kter jim po lou. V jimkou pro nezasl n kontaktu Heurece jsou tedy pouze kontakty z kazn k, kte vyj dili nesouhlas se zasl n m dotazn ku. Z kazn k m i nad le monost odhl sit se ze sluby Oveno z kazn ky p mo v e-mailu, ve kter m mu dotazn k dorazil. Paklie se z kazn k odhl s , Heureka jej um st na svj blacklist. Z zen blacklistu zajist to, e ani pi opakovan ch n kupech nebudou tmto z kazn km u dotazn ky chodit. Blacklist bude fungovat asi takto: Klient v e-shopu v budoucnu znovu nakoup a nevyj d svj nesouhlas se zasl n m dotazn ku >>> e-shop sice automaticky ped Heurece kontakt >>> Heureka ale zjist , e m kontakt na blacklistu >>> tud dotazn k neode le. A jak je to s Heureka Ko kem? V tomto p pad budou n leitosti t kaj c se GDPR upraveny v obchodn ch podm nk ch Heureky. I nad le plat , e je Heureka pouze v roli zprostedkovatele. Kupn smlouva je uzavena mezi e-shopem a z kazn kem. Nov verze obchodn ch podm nek v ech slueb za le Heureka e-shopm 14 dn ped zah jen m innosti GDPR. Heureka tak bude s e-shopy v p pad poteby spolupracovat v r mci v konu pr v z kazn k (nap. e en poadavk na v maz os. daj). Sta , aby se e-shop na Heureku s t mto poadavkem obr til, ta mu poskytne souinnost. A co Zbo .cz Pokud m te na Zbo .cz implementovan Pokroil men konverz , mus te v administraci Zbo .cz odsouhlasit nov smluvn podm nky sluby Pokroil men konverz a spolu s nimi i zpracovatelskou smlouvu pro daje, kter budete m c m k dem pos lat Zbo .cz. Dokumenty k odsouhlasen budou v administraci Zbo .cz k dispozici nejpozdji do konce dubna. V r mci pokroil ho men konverz zas l konverzn m k dem e-shop Zbo .cz informace o objedn vce a e-mailovou adresu z kazn ka. Na tyto e-mailov adresy pot Zbo .cz zas l v zvu k ohodnocen n kupu v dan m e-shopu a k ohodnocen zakoupen ho produktu. Zbo .cz po e-shopech poaduje, aby mu v r mci pokroil ho men konverz zas laly pouze ty kontakty na z kazn ky, od kter ch maj souhlas a to v podob za krt vac ho pol ka, kter mus b t implicitn neaktivn . Navrhovan postup na z sk n souhlasu se zpracov n m osobn ch daj najdete p mo na blogu Zbo .cz. Tak Zbo .cz bude v souinnosti s e-shopy v p pad v konu pr v z kazn k (nap. v maz osobn ch daj). E-shop bude moci nahl sit poadavek na v maz p mo v administraci Zbo .cz. Ano, implementace v ech podm nek GDPR do praxe n s asi bude st t hodn asu, mon i penz. Nevn mejte ale GDPR jen jako nutn zlo, kter pi lo odnkud z Bruselu. Zkuste se na GDPR pod vat jako na p leitost. P leitost zkvalitnit interakci mezi v mi a va imi klienty. Vdycky toti plat , e m m n nevy dan ho obsahu, t m spokojenj klient a m spokojenj klient, t m vt obraty. Článek GDPR a zbožové srovnávače: Strašák nebo příležitost? se nejdříve objevil na Trayto.

projít na článek

GoldenEgg a GDPR

Programátoři upravili Booking + WooCommerce tak, aby splňovala GDPR. U bookingu se objevil nově TEXT BOX pro vyplnění textu se souhlasem se zpracováním osobních údajů a odkaz na novou stránku. Příspěvek GoldenEgg a GDPR pochází z Efektivní nástroj pro tvo

projít na článek

Letní dětský tábor radost nebo strašák?

Těší se Vaše dítě na letní tábor nebo ne? Jestli ne, může mu pomocimetoda EFT. Můj sedmiletý vnuk jel už potřetí. Jenže se mu letos nějak nechtělo. Aprotože pracuji smetodou EFT, napadlo mne ji použít iuněho. Často od svých klientů dostávám otázku: „Působ

projít na článek

GDPR a usnesení zastupitelstva

Abychom neporušovali nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/979 o ochraně fyzických osob souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů tzv. GDPR, jsme nuceni všechna usnesení z webu obce odstranit. Anonymizovat údaje by

projít na článek

ROZHOVOR s Ondřejem Burešem, freelancerem a specialistou na online marketing: “Zbožové srovnávače jsou důležitým kanalém pro téměř každý e-shop, který chce dlouhodobě růst a myslí to se zákazníky dobře.”

V dnešním rozhovoru jsme vyzpovídali freelancera a online marketingového specialistu Ondru Bureše. Ondra se v marketingu pohybuje už nějaký ten pátek a navíc je věrným uživatelem našeho bidovacího nástroje BiddingManager. Jak důležité jsou pro něj zbožové

projít na článek

Seznamte se, BiddingManager! – 6. díl – Statistiky dostupné v BiddingManageru

Statistika nuda je, má však cenné údaje… Zpívá se v jedné pohádkové písničce. My samozřejmě nejsme v pohádce, ale nohama pevně na zemi. Každopádně s těmi cennými údaji musíme dát textu za pravdu. To je také důvod proč je BiddingManager plný dat a nejrůzně

projít na článek