Statistika nuda je, má však cenné údaje… Zpívá se v jedné pohádkové písničce. My samozřejmě nejsme v pohádce, ale nohama pevně na zemi. Každopádně s těmi cennými údaji musíme dát textu za pravdu. To je také důvod proč je BiddingManager plný dat a nejrůznějších statistik. Statistiky v BiddingManageru BiddingManager je základní a téměř nezbytné biddingové rozšíření pro zbožové srovnávače jako je Heureka a Zboží.cz. Poskytuje cenné statistiky, které v administraci zbožových srovnávačů nenajdete. Navíc vyhodnocuje data dle nejrůznějších kritérií. V rozhraní nástroje je u každého srovnávače sekce věnována výhradně STATISTIKÁM. Najdete ji hned jako první položku v rozbalovací nabídce u vybraného srovnávače. Jakmile se prokliknete do STATISTIK srovnávače, narazíte na přehledný graf. Ten prezentuje nejen průběžný vývoj, ale také informace o počtu produktů za jednotlivé dny. Konkrétně v grafu vyčtete: celkový počet produktů ve feedu počet spárovaných produktů počet bidovatelných produktů (spárované min. 4 e-shopy) počet bidovaných produktů velikost balíčku autobiddingu počet aktivovaných produktů do autobiddingu počet produktů na bidovaných pozicích V grafu si můžete jednotlivé informace o překlikávat a zobrazovat pouze to, co vás zajímá. Rozdělení statistik Pokračujeme-li od grafu dále, dostáváme se do části statistik, která se týká množství prokliků, průměrného CPC, počtu objednávek, konverzního poměru, průměrné objednávky, nákladů, obratu a PNO. Jednotlivá data jsou rozdělena do samostatných celků. Díky tomu si uděláte lepší představu o tom, jak na daném srovnávači fungujete. Ve které oblasti máte nejvyšší obrat nebo kde naopak proděláváte. Statistiky v rozhraní BiddingManageru tedy dělíme na: Produkty dle oblíbenosti – tady vidíte, jak si vedou TOP produkty a produkty ostatní. TOP produkty jsou nejprodávanější produkty na Heurece (v katalogu Heureky se štítkem TOP 1-50). Dostupné pouze na srovnávači Heureka. Produkty dle umístění – statistiky rozdělené podle jednotlivých obchodních modelů, ve kterých můžete na Zboží.cz inzerovat. Detail produktu, fulltextové vyhledávání nebo katalog. Dostupné pouze u srovnávače Zboží.cz Produkty dle dostupnosti – rozdělení produktů do kategorií podle toho, jakou mají dostupnost. Skladem, do 3 dnů, do týdne, více než měsíc a ostatní. Najdete je u všech srovnávačů. Produkty dle rozdílu v ceně – produkty rozdělené dle procentuálního rozdílu v ceně vašich produktů, oproti ceně nejlevnějších produktů na dané produktové kartě (produkty na první pozici dle ceny). Poznáte tak, které produkty jsou cenově konkurenceschopné, a které nikoliv. Stejně jako produkty dle dostupnosti jsou tyto statistiky dostupné u všech srovnávačů. Inzerujete na zbožových srovnávačích? Pak právě statistiky jsou základ pro správnou optimalizaci a nastavení výkonu vašich účtů. S tím je spojená i další nezbytnost – pokročilé měření konverzí. Zkontrolujte, jestli konverze doopravdy měříte, nebo jestli máte měřící kódy správně naimplementované. Bez kompletních statistik je totiž i ten největší odborník na bidding malý pán! SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: Díl 1. – První kroky pro úspěšný start v BiddingManageru Díl 2. – Průvodce prvním nastavením: Jednoduše a na pár kliků Díl 3. – Informace o přidaných srovnávačích a kde je najít Díl 4. – Nastavení účtu v BiddingManageru Díl 5. – Fakturace a fakturační údaje Díl 6. – Statistiky dostupné v BiddingManageru Díl 7. – Bidování na Heurece Díl 8. – TOP produkty Díl 9. – Bidování na Zboží.cz Díl 10. – Jak a kde nastavit bidování Díl 11. – Bidovat: Rychlé nastavení Díl 12. – Bidovat: Pokročilé nastavení Díl 13. – Nastavení CPC Díl 14. – Auto-bidding Díl 15. – Doporučené produkty pro auto-bidding a rychlé volby Díl 16. – Ozubená kolečka v rozhraní BiddingManageru Díl 17. – Ikony před produkty v BiddingManageru Díl 18. – Příznaky u produktů v administračním rozhraní Díl 19. – Kalendář Díl 20. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií Díl 21. – Hromadné nastavení produktů ve filtru Díl 22. – Optimalizace: produkty s potenciálem Díl 23. – Optimalizace: Tipy pro minimalizaci ztrát Díl 24. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií (druhá část) Díl 25. – Manuální volby pro hromadné nastavení auto-biddingu Díl 26. – Exporty dat Díl 27. – Notifikační systém napříč BiddingManagerem Díl 28. – Drobné vychytávky pro usnadnění práce v nástroji Článek Seznamte se, BiddingManager! – 6. díl – Statistiky dostupné v BiddingManageru se nejdříve objevil na Trayto.
Vyhodnocování výkonu inzerce, přehled statistik za zvolené období, srovnání inzerce v čase nebo správná optimalizace. K tomu všemu slouží v rozhraní BiddingManageru kalendář. Pojďme si ho ukázat trochu blíž. Kalendář Kalendář v BiddingManageru je skvělým
V rozhraní BiddingManageru na úrovni produktů, výrobců či kategorií běžně narazíte na nejrůznější příznaky a ikonky. V dnešním díle si vysvětlíme, co znamenají jednotlivá ozubená kolečka a co se nám snaží sdělit. V rozhraní BiddingManageru je kromě stati
Jsou informace, bez kterých se při nastavování biddingu neobejdete. Abychom vám ulehčili práci, přidali jsme na úrovni produktů pár příznaků, které vám na první dobrou pomáhají s identifikací. Příznaky u produktů Každý produkt v BiddingManageru disponuje
Exporty vám umožňují stáhnout si data hned z několika úrovní v nástroji. Exportovat můžete statistiky za kategorie, výrobce, produkty, ale také TOP produkty, produkty aktivní v Auto-biddingu nebo výsledky filtrování. Exportujte dle libosti Exporty v Bidd
Součástí správné optimalizace je mimo jiné i minimalizace zbytečných ztrát a vyřazení produktů z biddingu, případně potlačení inzerce u produktů, u kterých není bidding až tak vyžadován. Pro lepší identifikaci použijte filtry a zaměřte se na tyto produkt